جمعه, 28 اردیبهشت 1403 2024,May

تسهیلات جدید برای دارندگان چک‌های برگشتی حمایت‌های کرونایی

24 خرداد 1401
تسهیلات جدید برای دارندگان چک‌های برگشتی حمایت‌های کرونایی

به گزارش بانک اول معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران طی نامه‌ای به رئیس اتاق بازرگانی تهران آخرین تغییرات اعمال شده در شیوه‌نامه‌های ابلاغی جهت اعطای تسهیلات مربوط به کسب و کار‌های آسیب دیده از شیوع اپیدمی کرونا را اطلاع‌رسانی کرد.

 به موجب این تغییرات، دارندگان چک‌های برگشتی شامل وام‌گیرندگان، ضامنان، و ذی‌نفعان اخذ کلیه تسهیلات مربوط به کرونا اعم از تسهیلات کسب و کار و مشاغل، ودیعه اجاره مسکن و سایر تسهیلاتی که در این خصوص به تصویب ستاد یاد شده، از اول اسفندماه سال 1398 از تمامی محدودیت‌های متعارف در اعطای تسهیلات بانکی مستثنی شده‌اند.

به موجب مفاد بند (2) تصمیمات سی و سومین جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، موضوع ابلاغ شماره 57386 مورخ 25 مرداد ماه 1395 دارندگان چک‌های برگشتی شامل وام‌گیرندگان، ضامنان، و ذی‌نفعان اخذ کلیه تسهیلات مربوط به کرونا اعم از تسهیلات کسب و کار و مشاغل، ودیعه اجاره مسکن و سایر تسهیلاتی که در این خصوص به تصویب ستاد یاد شده از تاریخ اول اسفند ماه 1398 از تمامی محدودیت‌های متعارف در اعطای تسهیلات بانکی مستثنی شده‌اند. به بیان بهتر، چک برگشتی متقاضیان، ذینفعان و ضامنان در تسهیلات کسب وکارهای آسیب‌دیده از کرونا که از تاریخ یک اسفندماه سال 1398 تا پایان زمان اجرای طرح تسهیلات قابل اعطا به واحد‌های کسب و کار و دیگر تسهیلات مربوط به کرونا صادر شده یا ‌می‌شود، صرفا برای طرح‌های تسهیلات کرونایی از محدودیت‌های متعارف در اعطای تسهیلات بانکی مستثنی ‌می‌شود. بانک مرکزی نیز باید اقدامات لازم را در این چارچوب به عمل آورده و مراتب را به کلیه بانک‌ها و موسسات اعتباری جهت اجرا ابلاغ کند.

 هم‌چنین جهت افزایش استقبال از تسهیلات مورد اعطا در زمینه کرونا، ضرورت دارد استانداران آخرین تغییرات و تسهیل‌گری‌های صورت گرفته در مقررات مربوطه را به ذی‌نفعان این تسهیلات به طریق مقتضی اطلاع‌رسانی کرده و در تعامل با دستگاه‌های اجرایی استان نسبت به فعال‌سازی بیشتر این دستگاه‌ها و همچنین بانک‌های عامل پرداخت کننده تسهیلات در سطح استان خصوصا در مورد تسهیلات مربوط به کسب وکارهای فاقد بیمه اهتمام بورزند.

اخبار مرتبط
مبلغ وام فرزندان بازنشستگان کشوری ۳۵۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال است. کارمزد این وام ۴ درصد و مدت بازپرداخت آن ۳۶ ماهه می‌باشد. توجه داشته باشید که این وام به حساب بانک صادرات که در سیستم احکام درج شده است واریز می‌گردد.
وام نیک‌وام طرح تسهیلاتی جدید بانک ملت است که به‌تازگی توسط این بانک ارائه می‌شود. این وام قرض الحسنه است و حداقل و حداکثر سقف آن به‌ترتیب 30 و 300 میلیون تومان است و 36 ماه نیز بازپرداخت دارد.
وام ودیعه مسکن برای ساکنان شهر‌ها به غیر از کلان‌شهر‌ها، ۱۰۰ میلیون تومان است. مبلغ هر قسط برای مستاجران این شهرها، با سود 18درصدی، ماهی حدود دو میلیون و ۵۳۹ هزار تومان است.
وام قرض الحسنه بانک رسالت با کارمزد ۲درصدی تا سقف ۳۰۰میلیون تومان با افتتاح حساب قرض‌الحسنه و خواب سپرده‌ی حداقل ۳ماه و حداکثر ۶ماه قابل دریافت است.وام با کارمزد بانک رسالت حداکثر بازپرداخت ۶۰ماهه (برای سقف ۳۰۰میلیون تومان) دارد و به‌طور کلی مدت زمان بازپرداخت اقساط این وام به خواب سپرده‌ بستگی دارد؛ یعنی هرچه خواب سپرده‌ی شما بیشتر باشد، بازپرداخت اقساط افزایش می‌یابد. به عنوان مثال در قبال هر ماه اضافه‌تر خواب سپرده، ۲ماه به بازپرداخت اقساط اضافه می‌شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها