جمعه, 28 اردیبهشت 1403 2024,May

پرونده وام کرونا کی بسته می‌شود؟

24 خرداد 1401
پرونده وام کرونا کی بسته می‌شود؟

به گزارش بانک اول حسب مصوبات ستاد کرونا مقرر شده است که برای کمک به صاحبان کسب‌وکارهایی که به دلیل شرایط ناشی از شیوع بیماری کرونا در فعالیت خود دچار مشکل شده‌اند (‌با ثبت نام متقاضی در سامانه کارا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تایید سامانه مذکور و معرفی به بانک‌) تسهیلات با نرخ ۱۲ درصد پرداخت شود که در این رابطه تا تاریخ ۱۴ مهرماه ۱۳۹۹، بالغ بر ۵۳۴، ۲۹۸ واحد به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

بر این اساس، ۵۰۸، ۰۱۲ واحد از متقاضیان تا تاریخ اشاره شده به شعب بانک‌ها و مؤسسات اعتباری عامل مراجعه کرده‌‌اند که از این تعداد ۲۷۸، ۲۴۵ واحد با ۴۵۹، ۰۲۴ نفر شاغل در مجموع مبلغ ۵۶.۲۷۰ میلیارد ریال تسهیلات را دریافت کرده‌اند.

 

همچنین تعداد ۱۶۶، ۸۹۳ واحد نیز از دریافت تسهیلات به دلایلی از جمله عدم توانایی بازپرداخت تسهیلات و... انصراف داده‌اند و پرونده مابقی واحدهای کسب‌وکار نیز در دست بررسی و تکمیل مدارک و وثایق است.

 

بنابراین حدود ۸۰ درصد متقاضیان تعیین تکلیف شده‌اند و با توجه به تمدید مهلت پرداخت تسهیلات توسط ستاد ملی مقابله با کرونا تا پایان مهر ماه امسال، پرونده مابقی متقاضیان نیز در دست بررسی و اقدام است.

اخبار مرتبط
مبلغ وام فرزندان بازنشستگان کشوری ۳۵۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال است. کارمزد این وام ۴ درصد و مدت بازپرداخت آن ۳۶ ماهه می‌باشد. توجه داشته باشید که این وام به حساب بانک صادرات که در سیستم احکام درج شده است واریز می‌گردد.
وام نیک‌وام طرح تسهیلاتی جدید بانک ملت است که به‌تازگی توسط این بانک ارائه می‌شود. این وام قرض الحسنه است و حداقل و حداکثر سقف آن به‌ترتیب 30 و 300 میلیون تومان است و 36 ماه نیز بازپرداخت دارد.
وام ودیعه مسکن برای ساکنان شهر‌ها به غیر از کلان‌شهر‌ها، ۱۰۰ میلیون تومان است. مبلغ هر قسط برای مستاجران این شهرها، با سود 18درصدی، ماهی حدود دو میلیون و ۵۳۹ هزار تومان است.
وام قرض الحسنه بانک رسالت با کارمزد ۲درصدی تا سقف ۳۰۰میلیون تومان با افتتاح حساب قرض‌الحسنه و خواب سپرده‌ی حداقل ۳ماه و حداکثر ۶ماه قابل دریافت است.وام با کارمزد بانک رسالت حداکثر بازپرداخت ۶۰ماهه (برای سقف ۳۰۰میلیون تومان) دارد و به‌طور کلی مدت زمان بازپرداخت اقساط این وام به خواب سپرده‌ بستگی دارد؛ یعنی هرچه خواب سپرده‌ی شما بیشتر باشد، بازپرداخت اقساط افزایش می‌یابد. به عنوان مثال در قبال هر ماه اضافه‌تر خواب سپرده، ۲ماه به بازپرداخت اقساط اضافه می‌شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها