جمعه, 28 اردیبهشت 1403 2024,May

آخرین تغییرات پایه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

24 خرداد 1401
آخرین تغییرات پایه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

به گزارش بانک اول، علی اصغر بیات اظهار کرد: واحدهای اجرایی سازمان تامین اجتماعی بر اساس دستور اداری جدید صادره، مکلف می‌شوند پس از احراز شرایط قانون بازنشستگی و دریافت استعلام ترک کار بیمه شده، پیش نویس حکم بازنشستگی را با لحاظ مجموع سوابق پرداخت حق بیمه قابل قبول و رعایت سایر قوانین و مقررات صادر نمایند که این امر در راستای رضایتمندی بیشتر بازنشستگان انجام شده است.

وی افزود: متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کاری بزرگ و تاریخی بود که همزمان با حقوق مرداد پرداخت شد و رضایتمندی بازنشستگان را به همراه داشت.

وی با تاکید بر اینکه متناسب سازی به قطع یقین، شکاف درآمدی را کم و حس تکریم بازنشستگان و مستمری بگیران را احیا کرد، گفت: بر اساس بررسی‌های به عمل آمده این موضوع، رضایتمندی بسیاری از بازنشستگان و مستمری بگیران را به همراه داشت که امیدوارم با ادامه این روند توسط مسئولان، شیرینی کام این عزیزان به تلخی تبدیل نشود.

وی افزود: در جلسات مختلف تصمیم‌گیری نحوه اجرای متناسب سازی، سعی شد که نهایت عدالت بیمه‌ای با اجرای متناسب سازی محقق شود.

بیات خواستار حمایت بیشتر سازمان تأمین اجتماعی از بیمه تکمیلی بازنشستگان شد و گفت: برخورداری از خدمات درمانی مناسب حق بازنشستگان است و بیمه تکمیلی بازنشستگان باید با جدیت پیگیری شود.

وی با بیان اینکه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان با همفکری و مشورت نمایندگان کانون‌های بازنشستگی انجام شده است، اظهار کرد: مطابق با نظر تشکل‌های بازنشستگان، 4 درصد مربوط به سنوات سخت و زیان‌آور در محاسبات مربوط به متناسب‌سازی اعمال می‌شود و مجموع مبالغ مربوط به متناسب‌سازی در احکام حقوقی این گروه نیز درج خواهد شد.

وی به مورد مهم دیگری که مورد موافقت مدیر عامل تأمین اجتماعی قرار گرفته اشاره کرد و گفت: همچنین مقرر شده مبلغ پرداختی در خصوص متناسب سازی که شامل مبلغ متناسب سازی، ضریب ترغیب و تفاوت تطبیق می‌شود، به صورت تجمیعی در آیتم پایه حقوق فیش حقوقی بازنشستگان و مستمری بگیران در نظر گرفته شود./مهر

اخبار مرتبط
اگر شورای نگهبان با مصوبه مجلس موافقت کند، روزهای غیرکاری هفته در کل کشور مثل شرایط فعلی تهران به دور روز افزایش پیدا می‌کند؛ خانوارها وقت بیشتری برای دورهم بودن دارند، آرزومندان خواب در صبح روز جمعه به مراد دلشان می‌رسند و از این به بعد احتمالاً آرزوی خواب در صبح روز یکشنبه را خواهند داشت! فعالان اقتصادی نیز با افزایش مطابقت تعطیلات هفتگی کشور با جهان می‌توانند بیشتر و بهتر به تجارت و امور اقتصادی بپردازند.
در سال‌جاری دریافت لاستیک دولتی با کمی تغییرات همراه بوده و برای دریافت این محصول باید مدارکی مانند برگ سبزخودرو، کارت ماشین و کارت ملی صاحب خودرو را داشته باشیم و به نشانی اینترنتی kala.ntsw.ir مراجعه کنیم.
به نظر می‌رسد که تعطیلی پنج‌شنبه‌ها در اقتصاد بی‌تاثیر نبود. این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: البته در ایام کرونا ثابت شد که خیلی از شاخ و برگ‌های دولت زیادی است و می‌توان خیلی از کارها را به راحتی پیش برد. رشیدی‌کوچی در خصوص اینکه چه کسانی مخالف تعطیلی شنبه‌ها بودند، گفت: آن طیفی که خیلی تلاش می‌کردند تا شنبه تعطیل نشود، برخی از دوستان جبهه پایداری بودند و همچنین عزیزانی که نگاهشان به دولت خیلی نزدیک است. به نظر می‌رسید که نگاه دولت تعطیلی پنج‌شنبه بود.
در لایحه جدید دولت، تبصره ۱ ماده ۷ قانون کار به این شکل اصلاح شده که در کلیه مشاغل – چه مستمر و چه غیرمستمر- حداکثر مدت قرارداد موقت ۵ سال است و بعد از ۵ سال اگر کارگر همچنان در آن شغل که فرقی نمی‌کند مستمر باشد یا غیرمستمر، اشتغال داشته باشد، قرارداد او به قرارداد کار دائم تبدیل می‌شود. طبیعی‌ست که بازهم اگر کارگاه تعطیل شود یا کار خاتمه یابد، قرارداد قابل خاتمه یافتن است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
سید سیدی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

جناب وزیر کار و مدیر عامل تامین اجتماعی .کجای این همسان سازی بازنشستگان راضی و در رفاه هستند . باعث خجالت است که با ۱8سال سابقه بیمه کار افتاده شدم دریافتی حقوقم 2300 میباشد خودتون یک روز میتوانید با این مبلغ زندگی کنید که من بخوام یکماه اموراتم را بگذرانم .

Nastaran
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

واقعا موجبات رضایت همه فراهم شد با ۲۰۰ هزار تومنی که به حقوقمون اضافه شد! اصلا نمیدونیم چجوری اینهمه پولو خرجش کنیم بدیش اینجاست که تا چشم هم میذاریم سر برج میشه و روز از نو و روزی از نو و حقوق و پول فراوان از دولت سرشار شدن رضایت هم از ما مدیونید اگه فکر کنید از هفته دوم برج برا حقوق ماه بعدی لحظه شماری میکنیم چون یه هفته میشه با این پول زندگی که نه اما میشه زنده موند نه بیشتر!

ُسیدعلیرضاسجادی سجادی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام حقوق مستمربگیران کار افتاده تامین اجتماعی خیلی کم است بایداضاف بشودبااین تحریم اقتصادی که دشمن درست کرد خیلی مشکل شده زندگی فکری بشودوسایل زندگی گران شده حقوق کم است باسختی زندگی می کنیم

ناصر بهادری
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

منکه با۱۷سال پرداخت بیمه و۶۰سال سن بازنشسته شدم دیروز حقوقم واریزشد‌۱میلیون و۲۰۰هزارتومن خب خدایش باین چندرغاز چطوری زندگی کرد؟ بله فقط زیست میکنم وهیچ ،شرم آوره که یک بازنشسته تامین اجتماعی باین سابقه پرداخت بیمه این حقوقش باشه ،، حقوق خنده دار وگریه آوره

بیدل
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

کدوم کار بزرگ، باید شرم کنید با این ترفند متناسب سازی، بازنشستگان کشوری ولشکری حقوقشون به ۹٠٪شاغلین زسیده، بیچهره مستمری بگیران

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها