پنجشنبه, 20 اردیبهشت 1403 2024,May

نکاتی که کارفرمایان درباره دریافت چک و سفته باید بدانند

24 خرداد 1401
نکاتی که کارفرمایان درباره دریافت چک و سفته باید بدانند

به گزارش بانک اول وحید حاجی زاده کارشناس حوزه اختلافات کارگری و کارفرمایی اظهار کرد: کارفرمایان چک و سفته ضمانت را از کارگران خود برای جلوگیری از شکایات احتمالی آن‌ها می‌گیرند و این اشتباه بزرگی است.

حاجی زاده با بیان اینکه به دلیل آن که حتی اخذ چک و سفته ضمانت نمی‌تواند از شکایات کارگران جلوگیری کند، گفت: کارفرمایان چک و سفته ضمانت را سفید امضا دریافت می‌کنند با تصور اینکه هر زمان خواستند علیه کارگر اقدام کنند.

یک کارشناس حوزه اختلافات کارگری و کارفرمایی افزود: این اشتباه بزرگ باعث می‌شود تا در زمان شکایت علیه کارگر، برعکس جریان خود کارفرما محکوم به زندان شود.

او ادامه داد: کارفرمایان بدون اینکه پیش بینی ترک کار و خسارت مربوطه را در قرار دادکار اولیه انجام داده باشند به محض ترک کار کارگران بر روی سفته یا چک سفید امضا اقدام می‌کنند و در نهایت تاسف خودشان محکوم می‌شوند و باید رضایت کارگر را جلب کنند.

حاجی زاده با بیان اینکه سو استفاده از چک و سفته سفید امضا برای کارفرمایان شش ماه تا سه سال حبس دارد، گفت: جالب است بدانید در سال گذشته بیش از ۷۰ درصد سفته‌های ضمانت کارگران که در اختیار کارفرمایان قرار گرفته بود، در زمان شکایت فاقد ضمانت اجرا و اعتبار تشخیص داده شده است و در بیشتر پرونده‌ها کارفرمایان محکوم شده اند.

او گفت: آنچه در روابط فی مابین کارگران و کارفرمایان موثر است فقط قرارداد کار بوده و عدم وجود قرارداد کار قانونی جرایم غیر قابل جبرانی را به همراه خواهد داشت./ باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط
آمنه نادعلی‌زاده،گفت: از ابتدای رونمایی چک الکترونیکی یعنی آبان سال ۱۴۰۱ تاکنون حدود ۲۵۰ هزار فقره چک دیجیتال صادر شده و حدود ۲۰۰ هزار فقره از این چک‌ها هم نقد شده است. این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: درحال‌حاضر ۱۲ بانک از جمله بانک صادرات، تجارت، پارسیان، رفاه، کشاورزی، پاسارگاد، رسالت، ملت، گردشگری، توسعه صادرات، توسعه تعاون و ملی خدمت چک الکترونیکی را ارائه می‌دهند.
اکنون ۱۲ بانک مجهز به سیستم صدور چک الکترونیکی هستند و به تدریج همه بانک‌ها به این سیستم مجهز می‌شوند
یک از روش‌های ثبت چک صیادی استفاده از همراه بانک است. شما از طریق اپلیکیشن بانک‌های مختلف می‌توانید به ثبت چک در سامانه صیاد بپردازید.
در جلسه ۹ اردیبهشت که با حضور مدیران سازمان ثبت احوال، بانک مرکزی، کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیک و اعضای کمیسیون برگزار شد، ابتدا مدیران سامانه املاک و اسکان گزارشی از آخرین وضعیت سامانه را ارائه کردند. مطابق این گزارش تابحال ٥٧٠ هزار واحد خانه خالی در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر شناسایی شد که اخطارهای لازم به صاحبان آنها مبنی بر پرداخت مالیات ارسال شده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
علی اکبر هوشنگی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام خسته نباشید ببخشید من دوسال پیش تو رستوران کار میکردم و کارفرما از من سفته گرفته و من کلا دوماه بیشتر در آن رستوران کار نکردم الان دوساله رد شده هر موقع زنگ میزنم جواب منو نمی‌دهد و امتناع میکند به دادن سفته من حالا باید چیکار کنم خواهش میکنم کسی جواب بده

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها