یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 2024,April

رسیدهای جعلی نشان واریز وجه نیست

24 خرداد 1401
رسیدهای جعلی نشان واریز وجه نیست

به گزارش بانک اول به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا؛ سرهنگ علی موالی رئیس پلیس فتا استان قم گفت: یکی از عوامل به دام افتادن کاربران سایت‌های آگهی مثل دیوار و شیپور در دام کلاهبرداران عدم آگاهی و شناخت کافی از روال تراکنش‌های بانکی است.

 

وی با اشاره به استفاده کلاهبرداران از شیوه‌های مختلف کلاهبرداری در سایت‌ها و اپلیکیشن‌های ثبت آگهی همچون دریافت بیعانه، جعل اطلاعات شخصی و... ادامه داد: در یکی از این شگردها مجرمان سایبری پس از رویت آگهی فروش کالا، مخصوصا کالاهای لوکس و مرغوب، با فروشنده تماس گرفته و ضمن عقد قرار ملاقات حضوری، برای جلب اعتماد فروشنده مبلغی از پول فروش را یا به صورت نقدی و یا واریز کارت به کارت در اختیار فروشنده قرار می‌دهند و سپس با برنامه‌های رسید ساز جعلی و ارسال پیامک مبلغ حواله را به وی ارائه می‌کنند.

سرهنگ موالی با بیان این موضوع که انتقال وجه در مبالغ بالا به وسیله حواله‌های ساتنا و پایا انجام می‌گیرد، گفت: فرد فروشنده با اطمینان از اینکه انتقال وجه مستلزم زمان می‌باشد و امری طبیعی است کالا را در اختیار خریدار قرار می‌دهد.

این مقام سایبری ادامه داد : مهم‌ترین نکته‌ای که فروشندگان باید به آن توجه کنند این است که قبل از تحویل کالا از انتقال کامل وجه به حساب خود اطمینان حاصل کنند و در صورت امکان نیز مشخصات، آدرس محل سکونت، شماره تلفن همراه و ثابت شخص خریدار را اخذ کنند.

رئیس پلیس فتا استان قم گفت: هم‌وطنان عزیز می‌توانند در صورت برخورد با موارد مشکوک آن را از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری برای ما گزارش کنند.

اخبار مرتبط
نمایندگان مجلس سقف معافیت مالیاتی برای اشخاص غیرتجاری را تعیین کردند.
در راستای عرضه‌ی «اوراق مالی اسلامی دولتی» توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی (دولت) در تواترهای هفتگی، مرحله اول حراج اوراق مرابحه عام در سال 1403 برای فروش به بانک‌ها، موسسات اعتباری غیربانکی و نهادهای مالی موضوع بند (21) ماده (1) قانون بازار اوراق بهادار ج.ا.ایران، در روز سه‌شنبه 11 اردیبهشت‌ماه 1403 برگزار می‌گردد.
در بخش سخت افزاری نیز استفاده دائمی از داده‌های تلفن همراه و همچنین اتصال مداوم بلوتوث گوشی به دستگاه‌هایی مانند ساعت یا هدفون می‌تواند دمای گوشی را تا حد بسیار زیادی بالا ببرد. فیلمبرداری یا فعال بودن مداوم دوربین گوشی نیز دیگر عاملی است که علاوه بر خالی کردن باتری گوشی می‌تواند دمای گوشی را به شدت بالا ببرد چرا که همزمان پردازنده و دوربین با یکدیگر فعالیت دارند و به این ترتیب دمای دستگاه به شدت افزایش پیدا می‌کند.
، شخصیت حقیقی یا حقوقی که برات را صادر می‌کند پرداخت مبلغی را در آینده به فردی دیگری ضمانت می‌دهد. با این تفاوت که مبلغ باید از سوی فرد دیگری که صادرکننده برات از او طلب دارد پرداخت شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها