دوشنبه, 10 اردیبهشت 1403 2024,April

چرا به کارگران بیمه‌شده یارانه ۱۰۰ هزار تومانی تعلق نمی‌گیرد؟

24 خرداد 1401
چرا به کارگران بیمه‌شده یارانه ۱۰۰ هزار تومانی تعلق نمی‌گیرد؟

به گزارش بانک اول وزارت کار در اطلاعیه‌ای شرایط شمول یارانه ۱۰۰ هزار تومانی کرونا را مشخص کرد. در این اطلاعیه آمده است: اگر فردی مشمول پرداخت بیمه شود چه کارگر ساختمانی و چه کارگر غیر ساختمانی مشمول دریافت این بسته نمی‌شود. تمامی بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی مشمول دریافت این بسته نمی‌شوند.

 

کارگران ساختمانی استان کردستان در انتقاد به حذف می‌گویند: ما ماههاست که تقریباً بیکاریم؛ حق بیمه خود را به سختی به حساب تامین اجتماعی واریز می‌کنیم؛ چرا یارانه ۱۰۰ هزار تومانی شامل حال ما نمی‌شود؟!

 

این کارگران می‌گویند: اگر قرار باشد عادلانه تصمیم بگیرند، باید کارگران کم‌درآمد که در این ماه‌ها دریافتی‌شان به پایین‌ترین سطح ممکن رسیده است، در اولویت پرداخت‌های دولت قرار داشته باشند.

 

حذف کارگران از پرداخت یارانه ۱۰۰ هزار تومانی در حالی صورت گرفته است که حدود یک میلیون کارگر به دلیل بحران کرونا بیکار شده و در صف دریافت بیمه بیکاری قرار گرفته‌اند؛ بسیاری از آنها هنوز نتوانسته‌اند مقرری بیکاری دریافت کنند.

 

کارگران ساختمانی با تاکید بر اینکه ۱۰۰ هزار تومان به هیچ وجه برطرف‌کننده‌ی مشکلات معیشتی نیست، خواستار تجدیدنظر در گستره پرداخت یارانه شدند./ ایلنا

اخبار مرتبط
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی هم در این دیدار گفت: طرح کالابرگ الکترونیک از جمله طرح‌های موفق اقتصادی در سال‌های اخیر بود که نفع آن به صورت مستقیم به سفره‌های مردم رسید. با وجود این، نباید محدود به اجرای این طرح‌های معیشتی بمانید. در هر شرایط، تمرکز و توجه اصلی شما باید ناظر بر کنترل گرانی باشد. گرانی را باید به هر طریق کنترل کنید.
سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا طرح فجرانه ادامه خواهد داشت، گفت: برای ادامه پرداخت جایزه تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی کالابرگ الکترونیکی (طرح فجرانه) موضوع در حال پیگیری و بررسی است. به زودی نتیجه اعلام می‌شود.
طرح پرداخت یارانه معیشتی به مادران دارای فرزند شیرخوار (یسنا) که تاکنون فقط برای دهک اول درآمدی در ۸ استان اجرا می‌شد، از دیروز به‌صورت کشوری اجرا شده و حالا تمام مادران واجد شرایط این طرح در همه استان‌ها و در سه دهک کم‌درآمد، این اعتبار را دریافت می‌کنند.
تاکنون مبلغ یارانه مازاد برای این دسته از مادران معادل ۴۰۰ هزار تومان بود؛ اما اکنون طبق اظهارات صورت مرتضوی، اعتبار خرید بسته‌های غذایی و بهداشتی به میزان حدود ۶۰۰ هزار تومان برای مادران واجد شرایط در تمام استان‌های کشور تأمین شده است و افراد شامل این طرح می‌توانند اقدام به خرید کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها