جمعه, 28 اردیبهشت 1403 2024,May

گلایه‌های مردم از عدم واریز وام کرونا / آیا پرداخت یک میلیون تومان ادامه دارد؟

24 خرداد 1401
گلایه‌های مردم از عدم واریز وام کرونا / آیا پرداخت یک میلیون تومان ادامه دارد؟

به گزارش بانک اول قرار بود وزارت کشور در هفته پیش‌رو اطلاعات متقاضیان وام یک میلیون تومانی را پالایش کند، اما دیروز این وام برای گروهی از مردم واریز شد. بسیاری کسانی که هنوز پولی دریافت نکرده‌اند معترض هستند.

 

ثبت‌نام مرحله دوم وام کرونا سه‌شنبه‌ای که گذشت به پایان رسید و طبق دستورالعملی که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ابتدا منتشر کرد قرار بود در هفته آینده اطلاعات متقاضیان پالایش شود.

همچنین زمان واریز این وام را هفته پایانی آذر ماه اعلام کرده بودند اما هنوز دو روز از پایان زمان ثبت‌نام نگذشته برخی از متقاضیان گفتند که این وام برایشان واریز شده است.

دیروز بانک مرکزی اعلام کرد که بخش اول این وام، ‌امروز ۱۳ آذر ماه و یک هفته زودتر از موعد به حساب ۴ میلیون و ۶۶۰ هزار خانوار واریز شد.

همچنین حدود دو هزار نفر از متقاضیان هم به دلایلی از جمله مسدودی حساب، فوت سرپرست خانوار و سایر خطا‌ها شامل این وام نشده‌اند.

مشمولان این وام ۱۱ میلیون خانوار فاقد بیمه و درآمد ثابت است که وزارت کار آنها را شناسایی کرده است.

براساس اطلاعیه بانک مرکزی این وام به ۶/۵ میلیون نفر تعلق گرفته است، این در حالی است که برخی از متقاضیان معتقدند علی‌رغم واجد شرایط بودن این وام را دریافت نکرده‌اند.

 

وام یک میلیون تومانی به کسانی رسید؟

«این عدالت نیس پس چرابه من واریزنشده کارگرهستم بزمه ندارم دوهفتس کارخونه تعطیله چی کارکنیم»

«من یک زن مطلقه با یه دختر ۱۷ساله هستم که نه از بیمه حقوق میگیرم ونه حقوق ثابت دارم ولی برام واریز نشده وام؟اخه این چه عدالتیه؟»

«بیکار و سرپرست خانواده هستم اما وام یک میلیونی و سایر تسهیلات شامل حال من نمیشه چه کسانی واجد شرایط گرفتن وام و تسهیلات هستند؟»

«من کلیه شرایط دریافت وام رو دارم هم بیکارم هم بیمه ندارم سری قبل گرفتم مگه استعلام نمی‌گیریم چرا این سری بهم وام رو ندادن»

بانک مرکزی و وزارت کار در این خصوص اطلاعاتی منتشر نکرده‌اند که آیا واریزی‌ها ادامه دارد یا نه، فقط تعداد مشمولان را ۶/۵ میلیون نفر اعلام کرده‌اند.

اخبار مرتبط
مبلغ وام فرزندان بازنشستگان کشوری ۳۵۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال است. کارمزد این وام ۴ درصد و مدت بازپرداخت آن ۳۶ ماهه می‌باشد. توجه داشته باشید که این وام به حساب بانک صادرات که در سیستم احکام درج شده است واریز می‌گردد.
وام نیک‌وام طرح تسهیلاتی جدید بانک ملت است که به‌تازگی توسط این بانک ارائه می‌شود. این وام قرض الحسنه است و حداقل و حداکثر سقف آن به‌ترتیب 30 و 300 میلیون تومان است و 36 ماه نیز بازپرداخت دارد.
وام ودیعه مسکن برای ساکنان شهر‌ها به غیر از کلان‌شهر‌ها، ۱۰۰ میلیون تومان است. مبلغ هر قسط برای مستاجران این شهرها، با سود 18درصدی، ماهی حدود دو میلیون و ۵۳۹ هزار تومان است.
وام قرض الحسنه بانک رسالت با کارمزد ۲درصدی تا سقف ۳۰۰میلیون تومان با افتتاح حساب قرض‌الحسنه و خواب سپرده‌ی حداقل ۳ماه و حداکثر ۶ماه قابل دریافت است.وام با کارمزد بانک رسالت حداکثر بازپرداخت ۶۰ماهه (برای سقف ۳۰۰میلیون تومان) دارد و به‌طور کلی مدت زمان بازپرداخت اقساط این وام به خواب سپرده‌ بستگی دارد؛ یعنی هرچه خواب سپرده‌ی شما بیشتر باشد، بازپرداخت اقساط افزایش می‌یابد. به عنوان مثال در قبال هر ماه اضافه‌تر خواب سپرده، ۲ماه به بازپرداخت اقساط اضافه می‌شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
رضا اصغرپور
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام.بنده بار اول وام یه میلیون تومانی رو دریافت کردم.یارانه هم میگیرم.معیشتی هم برا بنده واریز شد.....اما مرحله دوم.....هیچ واریزی انجام نشد.بنده مستاجر هستم.در حال تحصیل وبرای امورات زندگی کارگری هم میکنم.یه فرزند محصل کلاس پنجم.و شرایط جسمانی خانواده .بسیار نا خوشاینده.بر اساس گفته های دولت من شرایط این وام و مبالغ در نظر گرفته شده از سمت دولت رو دارم.پس چرا حساب نشدم به جمع اقشار سطح پایین

amin iranshahi
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام کارگر هستم نه بیمه دارم ونه درآمد ثابت سری اول وام رو گرفتیم یارانه معیشتی هم میگیرم اما الان هنوز پولی واریز نشده درحالی که برای بیشتر اطرافیان واریز کردن لطفا پیگیری کنید متشکرم🙏

حسین افشاری رودسری
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

برای من سری قبل واریز شد چرا برای من واریز نکردید من حدود،هشت ماهه بیکارم اگه عدالتی هست پیگیری کنید

سعید سینا
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام چرا وام یک میلیونی واسه ما نریختن ار ما ببچارتر هم اخه هست

اسماعیل قاسمی اخلاقی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

این عدالت است که من چند ماه بخاطر کرونابیکارهستم وهیچ گونه بیمه ودرآمدی ندارم فقط بخاطر اشتباه درارسال پیام ازسیم کارتی که به اسم من نبود از گرفتن این وام. محروم بشم درصورتیکه قراربود طبق اعلان خودشان پیامها جواب داده بشن تا مشکلی اگرباشه رفع بشه حالا حداقل شما خودتان که از همه چیز ماخبر دارید تاریخ رو تمدید کنید تاهرکه مشمول وام هست به حق خودش وخانواده اش برسه تاشرمنده خانواده نباشه لطف کنید بامردم همکاری کنید

امین ملکی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

وام برای من واریز نشده کارگر ساده هستم ٢هفته کارمون تعطیل دو ماهی ٨۰۰هزار تومان پول دارو بچه حقوق درستی ندازم

فرهاد کوشانی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام،،بخدا این عدالت نیس که برای من با۱ بچه ۳ ساله وام ۱ تومنی نریختن بعدش برای کسانی ریختن که لنگه هیچی نیستن

sahpor azizi
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

بنده نه شغل ثابت دارم نه بیمه دارم چرا این وام به من تعلق نگرفته سری اول هم این وام را دریافت کردم ولی اینبار واسه من نریختند اخه این چه عدالتیه واقعا که برای این مسعولان شرماور است لطفا پی گیری کنید

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها