دوشنبه, 10 اردیبهشت 1403 2024,April

جزئیات استفاده از سند اراضی برای ضمانت بانکی

24 خرداد 1401
جزئیات استفاده از سند اراضی برای ضمانت بانکی
به گزارش بانک اول، جلالیان معاون اعتباری بانک کشاورزی در خصوص ارائه وثیقه زمین کشاورزی به بانک‌ها اظهار کرد: پیشتر میان سازمان ثبت اسناد و اراضی کشور مقرر شده بود که تا پایان سال ۹۸ تمامی بانک‌ها و دفترخانه‌ها اسناد زمین‌های کشاورزی را برای هر گونه رهن قبول کنند.

او افزود: از ابتدای سال ۹۹ و همزمان با منقضی شدن این توافق نامه میان سازمان ثبت اسناد و اراضی کشور، دفترخانه‌های مختلف از پذیرفتن اسناد زمین کشاورزی و غیر شهری معذور شدند، حتی نامه نگاری‌های مختلفی به سازمان‌های ذی ربط شد تا این موضوع برای کشاورزان بر طرف شود.

معاون اعتباری بانک کشاورزی بیان کرد: در حال حاضر دفترخانه‌ها هیچ یک از اسناد مشاعی که نقشه UTM ندارند را نمی‌پذیرند و باید در این خصوص سازمان ثبت اسناد ابلاغیه جدید صادر کند.

جلالیان ادامه داد: در صورتی که پذیرش تمامی اسناد از جمله شهری، کشاورزی، شش دانگ و مشاعی از طریق دفترخانه‌ها انجام گیرد، بانک کشاورزی نیز هیچ مشکلی در خصوص اسناد کشاورزی نخواهد داشت و آن‌ها را برای رهن گذاشتن، به دفترخانه‌ها ارائه می‌دهد.

او تصریح کرد: تاکنون مکاتبه‌های متعددی با سازمان‌های مختلف به خصوص ثبت اسناد کشور داشته‌ایم، اما تا این جای کار هیچ تصمیمی برای این مسئله گرفته نشده و هیچ راه حلی هم جلوی راه بانک کشاورزی نمی‌گذارند.

معاون اعتباری بانک کشاورزی در پایان ابراز کرد: کشاورزان برای خرید ابزار آلات خود به وام‌های بانکی نیاز دارند و در غیر این صورت ممکن است، تولیدشان کاهش پیدا کند، با این وجود باید هرچه سریعتر تدبیری برای این موضوع اندیشید.
اخبار مرتبط
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این پرسش که نظام بانکی کشور تا چه اندازه با طراحی الگوی توسعه و الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت هماهنگی دارد گفت: در حال حاضر نظام بانکی کشور تفاوت نسبتاً زیادی با الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت دارد. بانک مرکزی از اول متعهد نبود به اینکه بانکدار اسلامی را دنبال کند اما الان در قانون جدید بانک مرکزی مهم ترین تکلیف این قانون، اجرای بانکداری اسلامی است و تحقق این مهم نیازمند تحول و تغییرات جدی است.
، فرآیند تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیکی را آسان، رایگان، غیرحضوری و تنها در چند دقیقه اعلام کرد و گفت: مجوزهای الکترونیکی بر فضای وب و همچنین از طریق گوشی‌های هوشمند قابل استعلام است و نیاز به امضا ندارد و مجوزهایی که از مسیر درگاه ملی مجوزهای کشور به نشانی " mojavez.ir " صادر نشده باشند با مشکلات مالیاتی، بانکی و خدمات دولتی مواجه خواهند شد.
محمدهادی سبحانیان رئیس کل سازمان امور مالیاتی در بخشنامه‌ای موضوع تمدید بخشودگی جرایم مالیاتی و تمدید مهلت ارسال اظهارنامه سه‌ماهه دوره چهارم سال ۱۴۰۲ مالیات ارزش افزوده تا ۱۴۰۲/۰۲/۲۲ را ابلاغ کرد. همچنین طبق این بخشنامه مهلت ارسال معاملات فصلی تا ۱۴۰۲/۰۲/۲۶ نیز تمدید شد.
اگر رتبه اعتبارسنجی گرفته‌اید و رتبه شما پایین است یا رتبه اعتبارسنجی شما صفر است و از خود می‌پرسید چرا رتبه اعتبارسنجی کم میشود؟ این مطلب را مطالعه کنید

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها