جمعه, 21 اردیبهشت 1403 2024,May

پالایش یکم به قیمت پذیره‌نویسی سقوط کرد/ فرار سهامداران از کابوس پالایش و فرار دولت از پاسخگویی!

24 خرداد 1401
پالایش یکم به قیمت پذیره‌نویسی سقوط کرد/ فرار سهامداران از کابوس پالایش و فرار دولت از پاسخگویی!

به گزارش بانک اول، پالایشی یکم حالا به کابوس سهامدارانی تبدیل شده است که چند ماه قبل پول خود را به نیت کسب سودی منطقی یا برای جلوگیری از سقوط ارزش پولشان به بورس آوردند اما حالا بعد از گذشت بیش از ۳ ماه باید به این که همان پول سه ماه پیش خود را از این سهم می گیرند، دلخوش باشند، پولی که در این سه ماه بر اثر تورم قدرت خود را بیش از پیش از دست داده است.

در این میان شکوه و شکایت مردم از دولت نیز به جایی نرسیده است چرا که دولت با وجود آن که بارها توسط مسئولان مختلف خود مردم را به مشارکت و سرمایه گذاری در بورس ترغیب کرده و ارزنده بودن سهم پالایشی را مورد تاکید قرار داده ، اکنون حتی از دلگرمی دادن لفظی به سهامداران این صندوق در مورد آینده آن شانه خالی می کند.

 

ETF های بازار مثبت البته به جز پالایش یکم و دارا یکم!

روز گذشته چهارشنبه ۱۹ آذرماه در آخرین روز معاملاتی هفته جاری، گروه صندوق‌های ETF بیشترین سهم را از ارزش معاملات  بازار بورس داشتند و نماد‌های صندوق ETF سهامی عموما به رنگ سبز درآمدند ، اما هر دو صندوق سرمایه گذاری قابل معامله  دولتی یعنی پالایش و دارا یکم همچنان در مدار نزولی حرکت کردند.

پالایش یکم روز گذشته با افت ۰/۹۵ درصدی ارزش دقیقا به قیمت پذیره‌نویسی یعنی ۱۰ هزار تومان رسید و آه از نهاد سهامداران خود بلند کرد. حالا بسیاری از سهامداران پالایشی یکم  قید سود کردن را زده اند و به فروش و فرار از این سهم پیش از سقوط های احتمالی بعدی فکر می کنند تا حداقل اصل پول خود را نجات دهند و دولتمردان نیز همچنان در برابر سودده نبودن سهامی که مردم را به سرمایه گذاری در آن تشویق کردند – حداقل تا این مقطع –  سکوت اختیار کرده اند و از پاسخگویی خودداری می کنند.

اخبار مرتبط
اگر به دنبال کسب سودآوری بیشتری بوده و روی ماهیانه و قطعی بودن رقم آن در یک ماه، پافشاری ندارید، سودآوری در بازار بورس زمینه بیشتری دارد.
لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 19 اردیبهشت ماه 1402، مبلغ 3 هزار میلیارد و 600 میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 58 میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.
ماهیت سرمایه گذاری در بازارهای بورس، با ریسک هایی همراه است و در صورتی می توانید در این بازار سود بگیرید که فعالیت در آن، با شناخت و آگاهی کافی همراه باشد. اگر به دنبال کسب سودآوری بیشتری بوده و روی ماهیانه و قطعی بودن رقم آن در یک ماه، پافشاری ندارید، سودآوری در بازار بورس زمینه بیشتری دارد.
معامله گران در بورس تهران حدود ۶ میلیارد سهم و اوراق مالی را با انجام ۲۹۶ هزار معامله دادوستد کردند که ارزش آن به حدود ۳۵ هزار میلیارد ریال رسید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها