شنبه, 15 اردیبهشت 1403 2024,May

جزئیات ادغام ۵ بانک جدید

24 خرداد 1401
جزئیات ادغام ۵ بانک جدید

به گزارش بانک اول فرهاد حنیفی، معاون نظارت این بانک طی توضیحاتی نکاتی را درخصوص طرح ادغام بانک‌های وابسته به نیروهای مسلح تشریح کرد.

وی با بیان اینکه ۵ مؤسسه‌ای که مورد ادغام گرفتند عبارت بودند از بانک مهراقتصاد، بانک قوامین، بانک انصار، بانک حکمت ایرانیان مؤسسه مالی و اعتباری کوثر، اظهار داشت: نیروهای انسانی بانک سپه حدود ۱۵ هزار نفر بودند که با اضافه شدن کارکنان ۵ بانک ادغامی این تعداد مجموعاً به حدود ۵۰ هزار نفر رسید.

حنیفی ادامه داد: تعداد شعب ۵ بانک ادغامی و بانک سپه حدود ۴۸۰۰ مورد بود که مقرر شد قبل از ادغام هرکدام از این بانک‌ها ۱۰ درصد شعب خود را کاهش دهند و پس از ادغام نیز بر اساس ظرفیتی که در هر شهر وجود داشت و محل استقرار شعب از بانک سپه خواستیم تا اصلاح شبکه شعب را در دستور کار قرار دهد. لذا براساس برنامه ریزی انجام شده نیروی انسانی بدون هیچ مشکلی در بانک سپه مشغول فعالیت شدند و برای کارکنان ستادی نیز بر اساس چهارچوبی که در بانک سپه با همکاری ستاد نیروهای مسلح و بانک مرکزی تدوین شده است اقدام شده است.

معاون نظارت بانک مرکزی گفت: براساس بررسی‌های به عمل آمده بر روی بانک‌های مشمول طرح ادغام از لحاظ سپرده پذیری، تسهیلات و خدمات ارائه شده از سوی آنها به مردم، مقرر شد چندین کار به صورت همزمان عملیاتی شود و سرویس‌دهی، خدمات‌دهی این بانک‌ها و فعالیتشان در شبکه بانکی بدون هیچ خللی تداوم یابد و عملاً مردم احساس کنند که شبکه شعب به صورت کامل در اختیارشان است.

وی خاطر نشان کرد: اجرای مصوبات شورای پول واعتبار و دستورالعمل‌هایی که در این زمینه وجود داشت مورد توجه ما بود. از این رو در همان حال که موضوع ادغام به صورت جدی پیش می‌رفت، در این پنج مؤسسه روندهای اصلاحی، کاهش نرخ سپرده و اجرای دستورالعمل‌های بانکی به صورت جدی دنبال شد و خوشخبتانه انحرافات این بانک‌ها در عملکرد نیز در مسیر اصلاح قرار گرفت.


حنیفی در پایان گفت: با انجام این ادغام بزرگترین بانک جمهوری اسلامی ایران تشکیل شد. نزدیک به ۴۷۰ هزار میلیارد تومان سپرده این بانک است که تقریباً حدود ۵۰ درصد از بانک بعدی که همان «بانک ملی» است فراتر قرار می‌گیرد. امیدواریم به همان شکل که این پنج بانک توانستند به صورت تفکیکی خدمات ارائه کنند در مقیاس بزرگ‌تر نیز عملکرد مثبتی در نظام بانکی داشته باشند./مهر

اخبار مرتبط
تفریح و سرگرمی علاوه بر تغییر روحیه ، باعث ریکاوری می شود تا کارها با انگیزه و دقت بیشتری انجام بپذیرد. همچنین معمولا ایده‌های ناب و خلاقانه در زمان استراحت حاصل می شود.
فرایند مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی از ۹ اردیبهشت آغاز شد و تا ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت. داوطلبانی که در کنکور سال ۱۴۰۳ ثبت‌نام کرده‌اند از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی my.sanjesh.org وارد فرایند مشاهده سوابق تحصیلی شوند. تمام داوطلبان کنکور باید سوابق خود را ابتدا تأیید کنند تا نمره کل سابقه تحصیلی برای آن‌ها محاسبه و در زمان مقرر به سازمان سنجش ارسال شود.
«ملک مصرفی افراد از شمول مالیات بر عائدی سرمایه خارج است. یعنی اگر ملک مصرفی خانوار در طی یکسال ۱۰ برابر هم شده باشد هیچگونه مالیاتی نخواهد داشت. اینگونه اظهار نظرها از سوی شخصی که رییس سابق بانک مرکزی بوده است جای تأسف دارد.»
با اجرای طرح فجرانه، فردی با دهک درآمدی یک تا ۳ به جای دریافت ۴۰۰ هزارتومان یارانه، ۶۲۰ هزارتومان و فردی با دهک درآمدی چهار تا هفت، به جای دریافت ۳۰۰ هزارتومان، ۵۲۰ هزارتومان یارانه دریافت خواهد کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها