ﺳﻪشنبه, 18 اردیبهشت 1403 2024,May

سهام عدالت خود را نفروشید؛ تسهیلات ویژه در راه است

24 خرداد 1401
سهام عدالت خود را نفروشید؛ تسهیلات ویژه در راه است

 به گزارش  بانک اول، اکبر حیدری سخنگوی شرکت‌های سرمایه گذار استانی سهام عدالت گفت: سهامداران در روش غیر مستقیم، علاوه بر سهام ۳۶ شرکت بورسی، به طور متوسط ۱۲۵ هزار سهام شرکت سرمایه گذاری استانی را هم در سبد دارایی خود دارند که همین امر، سهام عدالت آن‌ها را در مقایسه با روش مستقیم، ارزنده‌تر کرده است.

وی با بیان اینکه سهام عدالت ارزشمند است، گفت: تاکید بسیاری از مسئولان بر نگهداری سهام عدالت است، زیرا ارزش ذاتی سهام عدالت بسیار بالاتر از قیمت فعلی است.

حیدری ادامه داد: از ۴۹ میلیون نفر دارنده سهام عدالت، ۱۹ میلیون نفر روش مدیریتی مستقیم و ۳۰ میلیون نفر، روش مدیریتی غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند.

وی گفت: توصیه من به سهامداران عدالت این است که فروش سهام خود را در مرحله آخر قرار دهند، زیرا بزودی زیر ساخت‌های لازم برای دریافت تسهیلات بانکی از طریق سهام عدالت فراهم می‌شود و اگر مردم صبور باشند می‌توانند به جای فروش سهام عدالت، از تسهیلات استفاده کنند.

سخنگوی شرکت‌های سرمایه گذار استانی سهام عدالت با بیان اینکه دارندگان سهام عدالت می‌توانند ۶۰ درصد از ارزش سهام خود را بفروش برسانند، گفت: تفاوت فروش روش مدیریت مستقیم و غیر مستقیم سهام عدالت بدین صورت است؛ در روش مدیریت مستقیم، پس از ثبت سفارش فروش، وجه حاصل از فروش سهام شرکت‌ها به صورت جداگانه بفروش می‌رود و به حساب فرد واریز می‌شود این درحالیست که در روش غیر مستقیم سهامدار یک بخشی از سهام شرکت سرمایه گذاری استانی را انتخاب می‌کند و به فروش می‌رساند و وجه حاصل از فروش یکجا به حساب سهامدار واریز می‌شود.

اخبار مرتبط
مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس گفت: سازمان بورس پیگیر است که مابقی سود سهام عدالت را دریافت کند تا برای سهامداران این سود واریز شود.
این مقام مسئول همچنین اظهار کرد: اگر این شرکت‌ها سود سهام عدالت را واریز نکنند سازمان بورس بر اساس ضوابط، مقررات، وظایف و اختیاراتی که دارد حتما برخورد مقتضی را انجام می‌دهد در نهایت سازمان بورس پیگیر است که مابقی سود سهام عدالت را دریافت تا برای سهامداران این سود واریز شود.
ابراهیم بازیان درباره موضوع انبوه پیامک‌ها برای ثبت نام سهام عدالت جاماندگان اظهار داشت: مردم توجه داشته باشند همانطور که بارها گفته شده ثبت‌نام سهام عدالت جاماندگان تنها شامل ۵ میلیون نفر افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و تعدادی از ایثارگران می‌شود.
درباره آخرین وضعیت و تصمیمات اختصاص سهام عالت به جاماندگان و همچنین پرتفوی در نظر گرفته شده سهام عدالت جاماندگان اظهار داشت: طبق قوانین بودجه سال‌های ١۴٠١ و ١۴٠٢ قرار بود بخشی واگذاری سهام عدالت در قالب یک بسته پرتفویی انجام شود که شرط آن مصوبه هیات دولت برای واگذاری شرکت‌های بورسی بود که در لیست واگذاری قرار دارند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
مینا صفری
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

با سلام اینا چند وقت پیش گفتند که هر دو سهم چه مستقیم چه غیر مستقیم از سهمهای استانی دارند و همین کار رو برای مستقیمها سخت کرده، الان میگن که مستقیمها ندارند و فقط غیر مستقیم ها 125000 سهم استانی دارند. اگر شرایط نابرابر بوده از اول باید میگفتن، مسلما همه غیر مستقیم رو انتخاب میکردند. مگه بازی شانسی دارید انجام میدید. من که اعتراض دارم و میخوام برگردم و روش غیر مستقیم رو انتخاب کنم.

کاوس کاظم بخشی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

نه که باز گذاشتید که بفروشیم! نه میشه فردخت، نه سودش میاد، بازار راه انداختید از اینم.. ازونور سجام میگن چنین بخشنامه ای نیست که اجبار باشه، ازونور میگن اجباره و نفری ۱۰۰۰۰ از هر نفر میگیرن که از تلیاردم بالاتر میزنه سودش براتون.. ازینورم بلاک کردید بازم سود داره براتون.. هر کی هم بفروشه پولش رو معلوم نیست کی بگیره..

ناشناس ناشناس
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

باسلام این چه وضعه غیرمستقیم وام میدن اگرهم قصدفروش داشته باشن ۶۰٪کامل بحساب شون میادولی مامستقیمی هااگربفروشیم ۱۰۰۰تومن ۱۰۰۰تومن میادحسابمون یعنی بربادرفته سهاممون لطفآرسیدگی کنیدمن چن ماهه فروختم ۳۰٪دومم روهیچ پولی نیومده بحسابم

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها