چهارشنبه, 26 اردیبهشت 1403 2024,May

پیشنهاد عجیب اخذ مالیات یک در هزار از تراکنش های بانکی بیش از ۱۰ میلیون تومان !

24 خرداد 1401
پیشنهاد عجیب اخذ مالیات یک در هزار از تراکنش های بانکی بیش از ۱۰ میلیون تومان !

به گزارش بانک اول، سید محمدرضا میرتاج الدینی افزود: به فرض اگر به حساب کسی بیش از 10 میلیون تومان واریز شد بصورت اتوماتیک یک در هزار مالیات یعنی از 10 میلیون تومان 100 هزار تومان به حساب خزانه ریخته شود.

وی اظهار داشت: در حال حاضر گردش مالی در کشور 10 تا 20 برابر تولید ناخالص داخلی است.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: اگر چنین عرصه ای برای تراکنش های بانکی در نظر گرفته شود حتی می توان بسیاری از مالیات را در کشور حذف و در عین معافیت های مالیاتی را در راستای رونق کسب و کار، تولید و مواردی از این دست توسعه داد چون درآمدی که از این محل حاصل می شود حداقل 10 برابر در آمد مالیاتی فعلی است.

وی در ادامه بر ضرورت اصلاح نظام مالیاتی و جلوگیری از فرار مالیاتی در کشور تاکید کرد و افزود: متاسفانه بسیاری از افراد با دلال بازی و بنگاه‌داری غیر مولد به سودهای کلان می‌رسند که هیچگونه مالیاتی نمی‌پردازند.

میرتاج الدینی اظهارداشت: مالیات به عنوان یکی از مهم ترین ابزارهای تامین کننده مصارف بودجه دولت و همچنین ابزاری موثر در اجرای سیاست ها و راهبردهای اقتصادی دارای نقش تعیین کننده ای در نظام اقتصادی کشورهاست.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: بطورکلی در بسیاری از کشورهای پیشرفته مالیات از اصلی ترین منابع درآمدی دولت محسوب می شود و سهم بالایی از بودجه دولت را به خود اختصاص می دهد.

اخبار مرتبط
محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات در دولت روحانی در واکنش به تصویب تعطیلی روز شنبه، در کانال تلگرامی خود نوشت: مجلس یازدهم، با سابقه تصویب قانون اقدام راهبردی و تلاش برای تصویب طرح صیانت و با پیشینه تشدید خودتحریمی و تحدید ارتباطات بین المللی ایران، با تعطیلی شنبه ها برای امکان بیشتر ارتباطات و تجارت بین المللی موافقت کرد. ملت را چه فرض می کنید؟
رئیس سازمان امور مالیاتی کشور از امکان پرداخت مالیات مقطوع مشاغل در ۱۵ قسط خبر داده است.
جدول سرانه مالیاتی ۱۵ صنف در سه سال گذشته در حالی منتشر شد که تقریبا تمامی این صنوف، مالیاتی که در طول یک سال پرداخت می کنند، از مالیات یک سال یک کارگر کمتر است.
اگر جزو کارمندان و کارکنان دولتی محسوب می‌شوید، برای اینکه انگیزه کافی برای کار داشته و کارایی بیشتری داشته باشید و دولت نیز بیشتر به نیروی انسانی خود توجه داشته باشد، از ابزار‌های مختلف مانند امتیازدهی برای افزایش حقوق و مزایای کارمندان و کارکنان دستگاه‌های اجرایی استفاده می‌شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
حسام
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

طرح خوبیه... بگید ببینم دیگه چه راهی بلدید که جیب مردم خالی کنید ؟

سجاد طبخی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام یک در هزار ده میلیون تومان میشه ده هزار تو مان کیا مملکتو اداره میکنن خدا وکیلی ...

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها