جمعه, 28 اردیبهشت 1403 2024,May

حذف ۱۴ بانک از روند پرداخت جرائم رانندگی

24 خرداد 1401
 حذف ۱۴ بانک از روند پرداخت جرائم رانندگی

به گزارش بانک اول، مرداد ماه امسال بود که سردار سید کمال هادیانفر، رییس پلیس راهور ناجا در نشستی خبری به بانک ها و USSDهای بدحساب در مورد جرائم رانندگی هشدار داد و بدون نام بردن از این بانک‌ها گفت که اگر  این بانک ها به تذکرات ما توجه نکنند بار دیگر نامشان را هم آورده و دسترسی شان به سیستم پرداخت جریمه را قطع خواهیم کرد. متأسفانه بعضی از این بانک ها وجوه جریمه را حتی تا ۳۶ ساعت هم در حساب خود نگهداری کرده و سپس به خزانه واریز می کنند که این یک تخلف است. چرا که باید طی مدت ۱۰ دقیقه مبلغ را به خزانه واریز کنند.
 
حالا با گذشت بیش از چهار ماه از آن اولتیماتوم، رییس پلیس راهور ناجا از حذف ۱۴ بانک از روند دریافت جرائم رانندگی خبر داده است، سردار سیدکمال هادیانفر در گفت‌وگو با ایسنا در این باره گفت: متاسفانه در مواردی شاهد آن بودیم که مردم در پرداخت جریمه‌های رانندگی خود دچار دوبار پرداختی می شدند. یعنی یک بار پول را پرداخت کرده و برای دریافت خدمت نظیر نقل و انتقال و ... به مراکز پلیس مراجعه می‌کردند اما در آنجا مشاهده می‌کردند که هنوز جریمه‌شان پا برجاست و در سیستم گزارش اعمال وصول نیامده است. لذا برخی از این رانندگان برای آنکه کارشان راه بیفتند و دوباره به مراکز مراجعه نکنند، بار دیگر اقدام به پرداخت جریمه کرده و اصطلاحا دوبار پرداختی انجام می‌شد.
 
وی با بیان اینکه پلیس راهور تاکید کرده بود که در تمامی موارد دوبار پرداختی به محض وصول در خزانه می‌توانند مبلغ اضافی خود را پس بگیرند، گفت: در عین حال این موضوع را نیز بررسی کرده و متوجه شدیم که متاسفانه یکسری از بانک‌ها در شرایطی که باید به شکل برخط و آنلاین مبالغ جریمه را در خزانه واریز کنند، این کار را نکرده واز هشت ساعت تا ۳۶ ساعت این مبالغ را در حساب خود نگهداری کرده‌اند.
 
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با بیان اینکه در مرحله اول به تمامی این بانک‌ها هشدار دادیم که این مساله را حل کنند، گفت: در ادامه نیز با بررسی دوباره مشخص شد که ۱۴ بانک همچنان روند و رویه خود را اصلاح نکرده‌ و پول مردم را در حساب خود نگهداری می‌کنند و همین موضوع مردم را دچار مشکل کرده است. لذا این ۱۴ بانک را از روند دریافت جرائم رانندگی حذف کردیم  و در حال حاضر پرداخت جرائم از طریق ۹ بانک خوش حساب در حال انجام است.
 
هادیانفر درباره اینکه آیا این بانک‌ها می‌توانند دوباره به این فرآیند برگردند، به ایسنا گفت: اگر این بانک ها مشکل را حل کنند و البته برایشان صرفه داشته باشد می‌توانند درخواست دهند و پس از بررسی روند به این سیستم برگردند.
 
وی درباره پرداخت  قبض های کاغذی جریمه نیز گفت: این موضوع متفاوت است و ما بارها به رانندگان گفته‌ایم که  قبض های کاغذی جریمه را پس از دریافت پیامک پرداخت کنند. البته در حال حاضر اکثر مأموران ما با استفاده از دست افزار و به شکل هوشمند اقدام به ثبت و جریمه تخلفات رانندگی می کنند اما در مواردی که قبض ها به شکل کاغذی صادر شده با توجه به اینکه این قبض ها شناسه ندارند، کمی زمان بر است تا این برگه ها شناسه دریافت کرده و در سیستم ثبت شود و پس از ارسال پیامک و اعلام شناسه نسبت به پرداخت آن اقدام کنند. اما این موضوع هیچ ارتباطی با بدحسابی بانک‌ها ندارد.

اخبار مرتبط
اگر شورای نگهبان با مصوبه مجلس موافقت کند، روزهای غیرکاری هفته در کل کشور مثل شرایط فعلی تهران به دور روز افزایش پیدا می‌کند؛ خانوارها وقت بیشتری برای دورهم بودن دارند، آرزومندان خواب در صبح روز جمعه به مراد دلشان می‌رسند و از این به بعد احتمالاً آرزوی خواب در صبح روز یکشنبه را خواهند داشت! فعالان اقتصادی نیز با افزایش مطابقت تعطیلات هفتگی کشور با جهان می‌توانند بیشتر و بهتر به تجارت و امور اقتصادی بپردازند.
در سال‌جاری دریافت لاستیک دولتی با کمی تغییرات همراه بوده و برای دریافت این محصول باید مدارکی مانند برگ سبزخودرو، کارت ماشین و کارت ملی صاحب خودرو را داشته باشیم و به نشانی اینترنتی kala.ntsw.ir مراجعه کنیم.
به نظر می‌رسد که تعطیلی پنج‌شنبه‌ها در اقتصاد بی‌تاثیر نبود. این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: البته در ایام کرونا ثابت شد که خیلی از شاخ و برگ‌های دولت زیادی است و می‌توان خیلی از کارها را به راحتی پیش برد. رشیدی‌کوچی در خصوص اینکه چه کسانی مخالف تعطیلی شنبه‌ها بودند، گفت: آن طیفی که خیلی تلاش می‌کردند تا شنبه تعطیل نشود، برخی از دوستان جبهه پایداری بودند و همچنین عزیزانی که نگاهشان به دولت خیلی نزدیک است. به نظر می‌رسید که نگاه دولت تعطیلی پنج‌شنبه بود.
در لایحه جدید دولت، تبصره ۱ ماده ۷ قانون کار به این شکل اصلاح شده که در کلیه مشاغل – چه مستمر و چه غیرمستمر- حداکثر مدت قرارداد موقت ۵ سال است و بعد از ۵ سال اگر کارگر همچنان در آن شغل که فرقی نمی‌کند مستمر باشد یا غیرمستمر، اشتغال داشته باشد، قرارداد او به قرارداد کار دائم تبدیل می‌شود. طبیعی‌ست که بازهم اگر کارگاه تعطیل شود یا کار خاتمه یابد، قرارداد قابل خاتمه یافتن است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها