جمعه, 21 اردیبهشت 1403 2024,May

آیا به اعتراضات یارانه کرونا رسیدگی می‌شود؟

24 خرداد 1401
آیا به اعتراضات یارانه کرونا رسیدگی می‌شود؟

به گزارش بانک اول، حدود 34 میلیون نفر از جمعیت کشور یارانه معیشتی کرونا را 10 روز پیش دریافت کرده‌اند، اما تعداد زیادی از مردم نسبت به عدم واریز این یارانه معترض هستند و از اواخر آذر ماه اعتراض دارند.

 

بسیاری از متقاضیان امیدوار هستند تا دولت به خصوص وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان برنامه‌وبودجه تصمیم دیگری برای جاماندگان بگیرند و این افراد نیز یارانه کرونا را دریافت کنند.

 

طبق اعلام مجلس در ابتدای مهر ماه حدود 60 میلیون نفر از جمعیت کشور به این یارانه نیاز دارند اما 34 میلیون نفر آن را دریافت کرده‌اند، یعنی حدود 26 میلیون نفر دیگر مستحق دریافت این یارانه هستند.

وزارت کار نیز اعلام کرده که 40 میلیون نفر واجد شرایط شناسایی کرده که طبق دستور دولت این یارانه برای شش میلیون نفر از آنها واریز نشده است.

بنابراین احتمالا گروهی از مردم که بیشترین اعتراض را نسبت به عدم دریافت این یارانه دارند جزو کسانی هستند که باید این یارانه برایشان واریز شود، پس از گذشت ده روز هنوز تصمیمی گرفته نشده که آیا ابن یارانه به جاماندگان پرداخت می‌شود یا نه؟

جاماندگان یارانه کرونا منتظر هستند

در ادامه اظهارات برخی از جاماندگان را می‌خوانید:

«من نه بیمه دارم نه حقوق بگیرم نه ملک و نه خونه‌ای. هیچی ندارم جز بیماری قلب و کبد. هیچ درامدی هم ندارم خواهشا بادقت افراد رو شناسایی کنین»

«تورا خدا برای ما هم واریز کنید واقعا گیر هستیم چه عدالتی که بعضی ها نیازشونیست براشون واریز شده ما که نیاز داریم نشده نه وام یک میلیونی نه ۱۰۰ تومنی حقوق بگیر نیستم»

«چرا برای ما ۱۰۰ تومنی رو واریز نکردن بخدا شوهرم کارگره سر میدون هس مستاجرم دوتا بچه دارم زندگی سخته توروخدا این یارانه ۱۰۰ هزار تومنی رو برامون واریز کنید»

«لطفا برا ماهم واریز کنید ما بیمه نداریم یک میلیونی اینبارم گرفتیم ولی معیشتی ۱۰۰تومنی ندادن بخدا همسرم بیکاره»

«به دلیل کرونا چند ماه بیکاریم زمستان هیچ جا کار نیست لطفا برای ما هم واریز کنید»

در واریز این یارانه، حدود ۲۵ میلیون نفر مبلغ ۱۰۰ هزار تومانی و سه میلیون و ۱۱ هزار و ۷۶ خانوار تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد ( هشت میلیون و ۹۰۰ هزار و ۷۳۱ نفر)مبلغ ۱۲۰ هزار تومان را دریافت کرده‌اند.

در این خصوص پیگیری‌های تجارت‌نیوز از سازمان برنامه‌وبودجه و وزارت کار برای فراهم شدن امکان ثبت اعتراض برای متقاضیانی که خود را واجد شرایط می‌دانند همچنان ادامه دارد./

اخبار مرتبط
دولت از ۱۷ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ به مدت سه ماه (تا ۱۸ اردیبهشت) مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیک را تحت عنوان «طرح فجرانه» اجرا کرد. در این فاز، «شرط ۲۰۰ هزار تومان خرید از یارانه» حذف شد، اما اعتبار تشویقی آن از ۱۲۰ هزار تومان (اعتبار تشویقی کالابرگی) به ۲۲۰ هزار تومان افزایش یافت. روز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه، آخرین روز اعتبار طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک است، اما دولت هنوز در خصوص ادامه روند این سازوکار پرطرفدار، خبر جدیدی اعلام نکرده است.
مشاور امور رفاهی خاطرنشان کرد،‌ دولت تا کنون در قالب اجرای سه ماه طرح فجرانه کالابرک الکترونیک ۲۸ هزار میلیارد تومان پرداخت کرده و آورده خود مردم نیز ۸۴ هزار میلیارد تومان بوده است و در این زمینه تا کنون ۱۴۲ میلیون بسته غذایی بر سر سفره مردم قرار گرفته و شرایط ایجاد امنیت غذایی در ۷ دهک پائین درآمدی جامعه را فراهم کرده است.
هنوز خبری از ادامه طرح کالا برگ در ادریبهشت ماه نیست. سیدرضا یحیوی در این باره گفته است: برای نحوه اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در مرحله جدید تصمیم‌گیری در سطح دولت صورت خواهد گرفت. در این راستا وزارت رفاه مدل‌هایی طراحی و پیشنهاد می‌دهد که تا هفته آینده در خصوص نحوه اجرای مرحله جدید اطلاع‌رسانی خواهد شد.
با افزایش حجم سرمایه در نوبت‌های ارزیابی سطح درآمدی خانوارها برخی از فهرست دریافت یارانه حذف می‌شوند. بخشی از گردش مالی بعضی افراد مربوط به تنخواه شرکت‌های آنها بوده که عموماً ماهانه مبلغی برای هزینه کرد ماهانه از سوی مدیریت به حساب شخصی این افراد واریز می‌شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
عمر کرامت سردره
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام برای من که کارگر فصلی هستم واریز نه بیمه دارم نه حقوق بگیر هستم یک کارگر ساده چهار نفر هستم وخانمم مریضی شدید اسم دارد با این بیکاری توانایی خرید قرص واسپری اسم را هم ندارم شرایط ازاین بد تر

فتانه جودکی نژاد
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام خسته نباشید تو رو خدا برا من که دختری هستم وسرپرست سه خواهر چرا کمک معیشتی واریز نشده حتی وام یک میلیونی رو هم نریختید .من نه بیمه دارم نه حقوق بگیرم نه درامدی دارم و با یارانه زندگی مکنم

حمید رضا سالاری درمیان
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

س.این دفعه هزارمه که دارم اعتراض میکنم خانمم کارگر خدماتی ساده با ماهی ۹۰۰تومن حقوق که کارفرما از ناچاری بیمه ش کرده خانه به نامم هست از مساکن مهر رئیس جمهور قبل چون پولش را نداشتم در خوسف بیرجند به دامادم دادم تا از دست صاحبخانه های بی وجدان راحت بشم البته بعضی صاحبخانه ها الان هن با ۵سر عائله چون خوسف شهر کوچیکه خونه ۶۵متری محرومین با مادرم زندگی میکنم با یک ماشین عمومی آژانس که کار هم نیست درآمد ثابت ندارم دیگه چی بگم بابا بازرس بفرستید چندر غاز پول سهامم رو فروختم که اونم روز به روز داره تو بورس آب میره!!!!!!تمام درکل دربه درم

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها