چهارشنبه, 26 اردیبهشت 1403 2024,May

خوراکی‌های ممنوع در زمان مبارزه با ویروس کرونا

24 خرداد 1401
خوراکی‌های ممنوع در زمان مبارزه با ویروس کرونا

به گزارش بانک اول، ویروس کرونا در حال حاضر یکی از خطرناکترین ویروس‌های موجود به شمار می‌رود به گونه‌ای که افراد آلوده به این ویروس با اتخاذ بسیاری از اقدامات پیشگیرانه و تغذیه‌ای در خانه قرنطینه می‌شوند تا به سرعت از این بحران استثنایی بهداشتی خارج شوند و در طول دوره بیماری دچار عوارض سلامتی نشوند.

ویروس کرونا به تهدیدی برای زندگی خانواده‌ها در سراسر جهان تبدیل شده است و شهروندان باید به ماندن در خانه پایبند باشند.

 

آن‌ها همچنین باید به عادت‌های مناسب سلامتی پایبند باشند و از مصرف برخی غذا‌ها و نوشیدنی‌ها برای پیشگیری از ابتلا به بیماری پرهیز کنند. از جمله:

۱- پرهیز از مصرف ترشی

۲- عدم مصرف چربی‌ها

۳- پرهیز از انواع ادویه‌های تند

۴- خودداری از مصرف نوشیدنی‌های الکلی و گازدار

۵- پرهیز از مصرف غذا‌های سرخ شده در روغن

۶- کاهش مصرف قند‌ها و تامین قند مورد نیاز بدن از طریق خوردن میوه در مقادیر متوسط

۷- پرهیز از مصرف غذا‌های حاوی مواد نگهدارنده

۸- اجتناب از خوردن فست فود

اخبار مرتبط
ویتامین C یک آنتی اکسیدان ضروری برای سلامت سیستم ایمنی است. ویتامین B-۱۲ به حفظ سیستم عصبی و تشکیل گلبول‌های قرمز کمک می‌کند. مطالعات نشان می‌دهد که مصرف همزمان این دو مکمل ممکن است میزان ویتامین B-۱۲ دریافتی را در بدن کاهش دهد
در مورد کنسرو‌هایی که یک طرف آنها برآمده شده است چنانچه با سوراخ کردن قوطی مقدار زیادی گاز خارج شود دلیل بر فاسد بودن محتوی قوطی است. باید توجه داشت که موقع باز کردن قوطی‌های سالم، مقدار ناچیزی هوا به داخل آنها کشیده می‌شود که نباید آن را با خروج گاز اشتباه کرد.
سرطان‌ها لیست بلندبالایی دارند که برخی از آن‌ها تهدید جدی برای سلامت و جان افراد محسوب می‌شوند، اما پنج تا از این سرطان‌ها از همه خطرناک‌تر و کشنده‌تر هستند.
افتالموپاتی مرتبط با اختلالات تیروئید وضعیتی است که به ندرت در مورد آن صحبت می‌شود. اربیت ها از دیواره‌های استخوانی تشکیل شده‌اند که قادر به تغییر شکل نیستند. با افزایش محتویات اربیت، همه چیز در آن (از جمله کره چشم) به جلو حرکت می‌کند. تیروئید چشمی می‌تواند در برخی از اشکال پرکاری تیروئید (بیماری Basedow)، در برخی از اشکال کم کاری تیروئید (تیروئیدیت هاشیموتو) و حتی در غیاب مشکلات تیروئید رخ دهد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها