شنبه, 8 اردیبهشت 1403 2024,April

چطور کارت اعتباری 50 میلیون تومانی بگیریم؟

24 خرداد 1401
چطور کارت اعتباری 50 میلیون تومانی بگیریم؟

به گزارش بانک اول، طبق گفته مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی، بخشنامه‌های مربوط به کارت اعتباری از سال ۱۳۹۵ از سوی بانک مرکزی به بانک‌ها ارسال شده و مردم می‌توانند از این خدمت استفاده کنند.

به نظر می‌رسد این اظهارات مدیر بانک مرکزی تازه نیست و بانک‌ها چند سالی هست که باید این خدمات را به مردم ارائه کنند، در واقع متقاضیان طی حدود سه سال گذشته می‌توانستند با مراجعه به بانک‌ها درخواست وام در قالب کارت اعتباری بدهند.

اما با وجود کسری بودجه در برخی از بانک‌ها آنها شرایط پرداخت وام را برای مشتریان خود سخت‌تر کرده‌اند، بانک‌ها حتی پرداخت وام سهام عدالت را نیز پس از گذشت بیش از یک ماه از اعلام آمادگی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی آغاز نکرده‌اند و پاسخگو نیستند.

با اظهارات جدید داود محمدبیگی، مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی در خصوص جزئیات کارت‌های اعتباری، مردم از تجربه خود برای دریافت وام از سیستم بانکی گفته‌اند که در ادامه می‌خوانید.

 

شرایط دریافت کارت اعتباری 50 میلیون تومانی

«پنج میلیون وام خاستم از بانک نداد حالا کارت پنجا میلیونی بده به ما …..»

«والا با شرایطی که این طرح داره اقشار کم درآمد قادر به دریافت کارت اعتباری نمیشن. اونی هم که پول داره 30 تومن 50 تومن الان پولی نیست واسش که بخواد دوتا ضامن معتبر ببره سفته و چک بده با سود سالانه 18 درصد»

«واسه ۳۳ تومن وام سه ماه الافم کردن آخرشم ندادن. از اینا جون بخا وام نخا ،فقط پول ببری بانک پس انداز کنی میگن مشتری بانک»

«مشکل اینجا است که برخی از بانکها این کارت را با بهره ۱۸ درصد در اختیار مشتری می گذارند ولی حدود ۷ یا ۸ میلیون تومان هم گرفته و مسدود می کنند. یهنی هم بهره هم مسدودی»

«من اقدام کردم هر روز یه چیزی میخواستن کپی سند منزل کپی سند ازدواج کپی از ملکول های بدن کپی گوش همسایه بخدا خسته شدم دیگه بی خیال وام شدم به نظر شما من چقدر وام می خواستم ۱۰ ملیون خنده دار نیست بخاطر این مبلغ این همه از آدم مدرک جمع میکنند من ماندم که اونی که میلیاردی وام میگیره بد بخت چه بلائی سرش میاد»

 

بی‌توجهی بانک‌ها به مصوبه 5 سال قبل

با این که این مصوبه پنج سال قبل به بانک‌ها ابلاغ شده اما افرادی که طی روزهای اخیر به بانک‌ها مراجعه‌اند می‌گویند که بانک‌ها اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند و می‌گویند هنوز ابلاغ نشده است.

«اعلام میکنین. خیلیا مثل ما خوش حال میشیم که نجات پیدا میکنیم از مشکلاتمون. اما هیچ جا عملی نشده. کی پاسخگو هست؟»

«امروز من رفتم دوتا بانک رفاه وپرسیدم،ولی گفتند به ما بخشنامه ای نرسیده.وبعضا با نوعی بی تفاوتی وکم محلی برخورد میشه.چرا؟ نمیدونم»

«فردا برو بانک میگن خواب دیدی اومدی بانک»

اخبار مرتبط
تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج هایی که تاریخ ازدواج آن ها بعد از ۱۴۰۱/۱/۱بوده است مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان و با دوره ی بازپرداخت ۱۰ ساله است. اگر خانم ها کمتر از ۲۳ سال سن داشته باشند مبلغ وام آنها ۳۵۰ میلیون تومان است همچنین اگر آقایان کمتر از ۲۵ سال باشند، ۳۵۰ میلیون تومان وام دریافت میکنند.
افراد متقاضی واجد شرایط دریافت وام فرزند آوری، می توانند برای متولدین مورخ اول فروردین ماه سال هزار و چهارصد به بعد، و حداکثر تا ۲ سال پس از تولد فرزند، برای ثبت نام تسهیلات قرض الحسنه فرزند، اقدام نمایند. لازم به ذکر است به هر فرزند، تنها یکبار تسهیلات قرض الحسنه فرزند، به پدر تعلق خواهد گرفت. همچنین والدین می توانند نسبت به دریافت زمین و مسکن پس از تولد فرزند سوم مراحل و فرم ثبت نام در سامانه مربوطه را تکمیل نمایند.
واریز وام ضروری ۳۰ میلیونی به حساب‌های بیش از ۳۲ هزار بازنشسته در سراسر کشور، عصر دیروز و امروز انجام شد. این خبر مسرت بخش در حالی منتشر می‌شود که با هماهنگی‌های انجام شده بین صندوق بازنشستگی کشوری و بانک صادرات ایران به عنوان بانک عامل، واریز وام‌های نوبت هفتم از عصر دیروز آغاز شده است.
درحال‌حاضر بانک‌های ملی، صادرات، سپه، ملت، مسکن، کشاورزی، پست بانک و رفاه کارگران به عنوان بانک‌های عامل پرداخت وام خود اشتغالی به متقاضیان معرفی شده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
مهرداد
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

نخاستیم این وام رو

عبدالامیر اعتمادی پور
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

شماازمانظرمیخواهیدولی افسوس که کسی نیست که نظرات مارابه گوش مسوولین رسانده وجزچندنماینده که شاید ازانگشتان دست هم کمترهستند دلسوزنداریم من نمیدانم مگرکلیه بانکهاازبانگ مرکزی گرفته تاکوچکترین بانکها دراختیاردولت نیستند چرابایدیک رییس بانک دستورات دولت رااجرانکند چرابانکهاخودسروبی بندوبارشده اند یکی بایدجلوی این خودسری بانکهارابگیردنبایدفقط کارکنان بانکها دررفاه باشندوازدههاامتیازبهرمندباشند بهرحال این بی بندوباری روزی مثل یک دمل چرکی سرباز وموجب ناراحتی میگرددماانتظارداریم دولت باقاطعیت برخورد کند این پولهامال مامردم است وارثیه پدر روسای بانکهانیست

شبنم میرزایی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

رفتم بانک تجارت واسه کارت بانکی ۱۰ ملیونی میگه من اصلا همچین چیزی نشنیدم کارت چی وام چی ؟ الان شما داری میگی من از شما میشنوم همچین چیزی نیست

قاسم کریمی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

بانکها اصلا جوابگوی همچین وام هایی نیستن متاسفانه من چند روز پیش به بانک ملت واقع در میدان بعثت اردبیل مراجعه کردم متاسفانه با اینکه ده ساله حساب دارم و حقوقم واریز میشه اونجا برای وام عادی ۳۰ملیونی دوتا ضامن با کسر حقوق میخاست مدیر شعبه اش آخه با این شرایط کی میتونه یه مبلغ جزیی بگیره .آخرشم میگه اگه نمیخای برو جای دیگه حسابتو باز کن. واقعا متاسفم براشون چون جلو چشمم وامم چهارصد ملیونی رو با یه ضامن ساده براش حل کرد آیا کسی پیگیر نیست

منصور عارف
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام باورتان نمیشود برید بانک سه چهار تا بانک رفتم گفتن به ما بخشنامه نیامده مدیر بانک گفت حاجی نکنه خواب دیدی واینجا که بنده تمسخره کارمندان بانک شدم بنده مجبورشدم بخاطر ۱۰ تومان النگوهای خانمم بفروشم

پرویز چراغی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام،وام میدن ولی کارت اعتباری خوب نیست 18درصد میگیرن علاوه بر اون پولی که بابت سفته پوشه ودستمزد میگیرن بعد یا باید از یه مغازه جنس بخری یا باید یه مالیات بپردازی که بیش از 30درصد میشه

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات