دوشنبه, 10 اردیبهشت 1403 2024,April

افشای نقشه عجیب آخر ترامپ توسط نیویورک‌تایمز

24 خرداد 1401
افشای نقشه عجیب آخر ترامپ توسط نیویورک‌تایمز

به گزارش بانک اول به نقل از ایرنا، این روزنامه به نقل از دو منبع آگاه نوشت: ترامپ پس از انتخابات نوامبر در جلسات مختلف به مشاورانش گفته است که در نظر دارد خودش را عفو کند. او پرسیده است که آیا باید خودش را عفو کند یا نه، و اینکه چه تبعات سیاسی و حقوقی در انتظار وی است.

ترامپ سال ۲۰۱۸ در توئیتی نوشت: این حق مسلم را دارم که خودم را عفو کنم.

هنوز مشخص نیست که آیا ترامپ پس از حمله چهارشنبه شب هوادارانش به کنگره نیز در این باره بحث کرده است یا نه.

حقوقدانان می گویند که پاسخی قطعی در خصوص اینکه آیا یک رئیس جمهوری می تواند خودش را عفو کند یا خیر، وجود ندارد. تاکنون هیچ رئیس جمهوری در آمریکا خودش را عفو نکرده است.

برخی کارشناسان حقوقی می گویند که اقدام رئیس جمهوری برای عفو خود، خلاف قانون اساسی است؛ زیرا هیچ فردی نباید در پرونده خودش، قاضی باشد.

به دنبال حمله هواداران ترامپ، درخواست ها برای استیضاح و برکناری وی افزایش یافته است. تاکنون شماری از مقام های دولت در اعتراض به وی از سمت خود استعفا کرده اند.

اخبار مرتبط
اعزام زائران ایرانی به عمره پس از ۹ سال وقفه از سوم اردیبهشت‌ماه آغاز شده و بازگشت آن‌ها به کشور تا ۲۳ اردیبهشت‌ماه ادامه دارد. در این بازه قرار است حدود پنج هزار نفر به عمره اعزام شوند. بنابر اعلام سازمان حج و زیارت کم‌تر از ۶ میلیون نفر در نوبت عمره هستند.
لطفی در ادامه در توضیح پیشنهاد خود در این باره گفت: طبق پیشنهاد مذکور از جدول ۹ لایحه بودجه، ۱۵۰۰ میلیارد تومان کسر شده و به جدول ۷ برای ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور اضافه می‌شود.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این پرسش که نظام بانکی کشور تا چه اندازه با طراحی الگوی توسعه و الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت هماهنگی دارد گفت: در حال حاضر نظام بانکی کشور تفاوت نسبتاً زیادی با الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت دارد. بانک مرکزی از اول متعهد نبود به اینکه بانکدار اسلامی را دنبال کند اما الان در قانون جدید بانک مرکزی مهم ترین تکلیف این قانون، اجرای بانکداری اسلامی است و تحقق این مهم نیازمند تحول و تغییرات جدی است.
، فرآیند تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیکی را آسان، رایگان، غیرحضوری و تنها در چند دقیقه اعلام کرد و گفت: مجوزهای الکترونیکی بر فضای وب و همچنین از طریق گوشی‌های هوشمند قابل استعلام است و نیاز به امضا ندارد و مجوزهایی که از مسیر درگاه ملی مجوزهای کشور به نشانی " mojavez.ir " صادر نشده باشند با مشکلات مالیاتی، بانکی و خدمات دولتی مواجه خواهند شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها