دوشنبه, 10 اردیبهشت 1403 2024,April

پیش بینی قیمت طلا تا فردا ۲۵دی/ سکه به کانال ۱۰میلیون تومان بازگشت

24 خرداد 1401
پیش بینی قیمت طلا تا فردا ۲۵دی/ سکه به کانال ۱۰میلیون تومان بازگشت

 به گزارش بانک اول  کاهش قیمت طلا و سکه اشاره کرد و درباره علت آن توضیح داد: امروز ارزش اونس جهانی طلا نسبت به روز گذشته حدود شش دلار افزایش یافته اما از آنجا که روند ارز نزولی است و تقاضایی هم دربازارطلا وجود ندارد، قیمت طلا کاهش یافته و سکه نیز به کانال ۱۰میلیون تومان بازگشته است.

او اضافه کرد: در راستای این روند نزولی، قیمت سکه تمام نسبت به روز گذشته حدود ۲۰۰هزار، نیم و ربع سکه ۱۵۰هزار، سکه یک گرمی ۵۰هزار و هر گرم طلای ۱۸عیار ۱۷هزار تومان کاهش یافته؛ ضمن اینکه حباب سکه هم تا ۳۵۰هزار تومان پایین آمده است.

بذرافشان درباره روند بازار تا پایان هفته اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود که قیمت طلا و سکه تا فردا ارزان‌تر شود و این هفته را نزولی به پایان برسانیم.

به گفته این فعال بازار طلا، در ساعت (۱۵:۰۰) معاملات امروز بازار آزاد تهران، قیمت هر قطعه سکه امامی به ۱۰میلیون و ۹۰۰هزار و سکه طرح قدیم به ۱۰میلیون و ۷۰۰هزار تومان کاهش یافت.

او اضافه کرد: قیمت نیم سکه هم به پنج میلیون و ۹۴۰هزار، ربع سکه سه میلیون و ۹۳۰هزار و سکه سک گرمی به دو میلیون و ۳۰۰هزار تومان رسید؛ قیمت هر مثقال طلا هم چهار میلیون و ۶۹۰هزار و هر گرم طلای ۱۸عیار یک میلیون و ۸۳هزار تومان است.

اخبار مرتبط
قیمت طلای جهانی در معاملات امروز در حالی کاهش یافت که سرمایه‌گذاران منتظر سرنخ‌های بیشتر در مورد زمان ارائه اولین کاهش نرخ بهره فدرال رزرو ایالات متحده بودند و ثابت ماندن دلار آمریکا قیمت طلا را برای خریداران خارجی مقرون به صرفه نمی‌داند. جدیدترین اطلاعات اقتصادی آمریکا نشان می‌دهد فشار تورم در این کشور همچنان ادامه دارد که می‌تواند آغاز کاهش نرخ بهره فدرال رزرو را به تعویق بیندازد. این بانک قرار است در اجلاس روز چهارشنبه در مورد سیاست‌های پولی خود تصمیم گیری کند.
شمش طلا مرکز مبادله با عیار ۹۹۵ در هزار تحویل خریداران داده می‌شود و طبیعتا با نرخ طلا ۱۸ عیار متفاوت است.
طی جلسه معاملاتی امروز یک شنبه 9 اردیبهشت ماه 1403و در دو حراج عمده و خرد، مجموعا 250 قطعه شمش طلای استاندارد از سوی صادرکنندگان عرضه شد. میانگین قیمت شمش های طلای معامله شده در این روز، 4 میلیارد و 388 میلیون تومان به ثبت رسید.
طرزعلی بیان داشت: برای واردات کالای اساسی کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی 930 میلیون دلار، برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی 97 میلیون دلار و در مجموع یک میلیارد و 27 میلیون دلار برای کالای اساسی و دارو ارز پرداخت شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات