جمعه, 14 اردیبهشت 1403 2024,May

تعریق بیش از حد، نشانه‌ای از یک بیماری کشنده!

24 خرداد 1401
تعریق بیش از حد، نشانه‌ای از یک بیماری کشنده!

به گزارش بانک اول، هایپرهیدروز یا تعریق بیش از اندازه می‌تواند نشانه ابتلا به سرطان باشد، به گونه‌ای که محققان این نوع تعریق را مرتبط به گرما و ورزش نمی‌دانند.

مرکز تحقیقات سرطان انگلستان، تعریق شدید شبانه را به عنوان علامت اصلی سرطان ذکره کرده است.

 

چرا مردم عرق می‌کنند؟

این مرکز تحقیقات توضیح داد که تعریق چگونگی خنک نگه داشتن بدن است و تقریباً در تمام بدن غدد عرق وجود دارند، اما در شرایطی مانند هوای گرم، ورزش کردن، تنش، عصبانیت و ناراحتی، یائسگی زنان، بیماری و مصرف دارو‌هایی که باعث تعریق می‌شوند، افراد بیشتر عرق می‌کنند.

 

برخی از انواع سرطان مانند: سرطان غدد لنفاوی، مور‌های کارسینوئید (نوعی غده نورو اندوکرین با رشد آهسته)، سرطان خون، مزوتلیوما، سرطان استخوان و سرطان کبد باعث تعریق بیشتر از حد معمول در فرد می‌شوند.

سطح هورمون‌ها ممکن است به دلیل سرطان تغییر کند و منجر به گرگرفتگی و تعریق شود.

بیش از ۲۰۰ نوع مختلف سرطان وجود دارد که می‌تواند علائم مختلفی ایجاد کند.

مرکز تحقیقات سرطان انگلیس اعلام کرد که بیشتر این حالات در افراد ۵۰ سال به بالا است و بیماری با افزایش سن گسترش می‌یابد.

تعریق

این موسسه خیریه توصیه کرد که مهم نیست چند سال دارید، همیشه بهتر است که به بدن خود گوش دهید و اگر مورد ناراحت کننده‌ای وجود دارد، با پزشک خود در میان گذارید.

از قسمت بالای بدن شروع می‌کنیم، علائم سرطان ممکن است شامل صدای آزار دهنده، گرفتگی صدا یا سرفه طولانی مدت باشد.

با ادامه تمرکز روی دهان، نشانه دیگر سرطان ممکن است زخم دهان یا زبان باشد که بیش از سه هفته ادامه یابد.

علائم سرطان در سینه، سوزش معده یا سوء هاضمه مداوم است که باید توسط پزشک معاینه شود.

تغییر غیرمعمول در اندازه، شکل یا بافت پستان هم در مردان و هم زنان ممکن است دردسرساز باشد و این شامل تغییراتی در نوک سینه یا پوست نیز می‌شود. این علائم در معده ممکن است با بی اشتهایی به دلیل نفخ مداوم همراه باشد.

سرطان

عادات روده‌ای نیز در ابتلا به سرطان ممکن است تغییر کند که می‌تواند شامل یبوست یا مدفوع شل باشد. در صورت وجود خون در مدفوع یا ادرار (به استثنای قاعدگی) باید این مسئله را نیز بسیار جدی گرفت.

خونریزی واژینال غیر قابل توجیه بین دوره‌های قاعدگی بعد از یائسگی یا بعد از رابطه جنسی باید مورد بررسی قرار گیرد.

هر مشکلی در رابطه با ادرار کردن (برای هر دو جنس) باید با یک پزشک عمومی در میان گذاشته شود.

علائم دیگر سرطان عبارتند از: خستگی، کاهش وزن بدون دلیل، درد غیر قابل توجیه، تورم غیرمعمول در هر نقطه از بدن، ظهور یک خال جدید در بدن. زخمی که خوب نمی‌شود.

تشخیص به موقع سرطان می‌تواند منجر به درمان موفقیت آمیز بیماری می‌شود.

اخبار مرتبط
اولین نفر در این لیست جف اردمن، بنیان‌گذار گروه Erdmann است. او با سابقه‌ای درخشان، راه‌حل‌های منحصر به فردی را برای ثروتمندان ارائه می‌دهد. او تنها مشاوری است که به مدت شش سال متوالی ۲۰۲۱- ۲۰۱۶ نفر شماره ۱ در فهرست “مشاوران ثروت برتر آمریکا” فوربس بوده است. جف باتکیه‌بر تجربه گسترده خود راه‌حل‌های استراتژیک شخصی‌سازی‌شده‌ای را برای رفع نیازهای پیچیده افراد ثروتمند ارائه می‌دهد.
مسمومیت غذایی را که ممکن است ناشی از خوردن یک غذای ناسالم در بیرون از خانه باشد، می‌توان با چند راهکار خانگی برطرف کرد.
متخصصان می‌گویند زنانی که برنامه خواب مرتبی دارند قادرند بیشتر وزن کم کنند. علاوه بر این اگر شب‌ها زودتر بخوابید، زمان کمتری برای خوردن دارید که به شما کمک می‌کند در شب کالری زیادی دریافت نکنید. به گفته متخصصان هرچه بیشتر بمانید بیشتر کالری دریافت می‌کنید و ممکن است بهترین راه برای کاهش کالری دریافتی، زودتر خوابیدن باشد.
غذاهای خاصی وجود دارند که مصرف آنها ممکن است برای مغز و عملکردهای آن ضرر داشته باشد؛ به خصوص اگر آنها را مرتب مصرف کنید. اگر به فکر سلامت مغز و عملکرد شناختی خود هستید، از مصرف این خوراکی‌ها اجتناب کنید:

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها