شنبه, 15 اردیبهشت 1403 2024,May

صعود شدید قیمت جهانی طلا

24 خرداد 1401
صعود شدید قیمت جهانی طلا

به گزارش بانک اول قیمت طلا و دلار از روز جمعه صعود های قدرتمندی را آغاز کرده و توانست به سطوح بسیار بالایی برسد. به نظر می رسد حداقل در حالحاضر دوران کاهشی بازار به پایان خود رسیده است و قیمت ها افزایشی شده اند.

دیروز فاند آمارهای اقتصادی همزمان با شروع بکار بایدن و امیدواری به تسریع در بسته های حمایتی کرونایی اونس را وارد کانال 1870 دلاری کرد. اما در سایر بازارهای موازی هنوز تصویر شفافی از وضعیت در دوره بایدن وجود ندارد.

 

از سویی افزایش هزینه‌های حمایتی میتواند به سود این بازارها تمام شود ولی از طرفی هزینه چنین حمایت هایی در نهایت می تواند با افزایش نرخ مالیات، سبب کاهش سود این شرکتها شود.

لذا کانال 1870 دلاری در پنجشنبه ای که دلار آن در معاملات پشت خطی شب قبلش وارد کانال 23,200 گردید با حدود 1000  تومان افزایش نسبت به روز قبل، روند سکه و طلای تهران را بیشتر متاثر خود خواهد ساخت.

با کلوز دلار در معاملات پشت خطی دیشب در مرز 23,200 تومانی و همچنین کلوز صرافی ملی در 22,750 اختلاف 450 تومانی عددی نیست که بازارساز بتواند از آن چشم پوشی کند.

به رسمیت شناختن کانال 23 هزار تومان با نرخ حواله درهم در بالای کانال 6400 تومان ارتباط مستقیم دارد. افزایش 980 تومانی دیروز بازار با افزایشی 960 تومانی صرافی ملی تقریبا برابری می کند.

با این حال ورود دلار به کانال 23 هزار تومان در روز تعطیلی بورس بسود دلار نیمایی هم شد تا اختلاف خود را بعدد ۱۱۰ برساند. رشد دیروز دلار به معنای خروج موقتی بازار از مسیر نزولی تعبیر می گردد.

اخبار مرتبط
شروع جلسه حراج راس ساعت 12 است و بازه ثبت سفارش نیز از ساعت 12 الی 15 خواهد بود. بازه نظارت و تخصیص نیز از ساعت 15 تا 17همان روز است و ساعت 17 نیز نتایج حراج اعلام می شود.
سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد: فعالان حوزه طلا و و جواهر به ثبت همزمان صورتحساب الکترونیکی در ۲ سامانه مودیان و جامع تجارت الزامی ندارند و ثبت در یکی از این سامانه ها کافی است.
امروز قیمت طلا در جریان معاملات بازار شیب صعودی را تجربه کرد، قیمت سکه امامی به ۴۱,۷۰۰,۰۰۰ (چهل و یک میلیون و هفتصد هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۴۷ درصدی داشته است.
بیست و سومین جلسه حراج شمش طلا در روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ از ساعت ۱۲ الی ۱۶ در مرکز مبادله ایران برگزار خواهد شد. وجه الضمان مبلغ ۳ میلیارد و۵۰۰ میلیون ریال (۳،۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال) به ازای هر قطعه شمش طلای استاندارد است. متقاضی خرید می‌تواند تا ساعت ۲۴ روز شنبه مورخ ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ مبلغ وجه الضمان را پرداخت کند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها