دوشنبه, 17 اردیبهشت 1403 2024,May

یارانه معیشتی بهمن واریز شد / یارانه نقدی و کرونا چه زمان واریز می‌شود؟

24 خرداد 1401
یارانه معیشتی بهمن واریز شد / یارانه نقدی و کرونا چه زمان واریز می‌شود؟

به گزارش بانک اول، طبق اعلام قبلی روابط عمومی سازمان هدفمندی یارانه‌ها پازدهمین مرحله یارانه معیشتی ساعت ۲۴ روز پنجشنبه مورخ ۹ بهمن ۱۳۹۹ به حساب سرپرستان خانوار واریز شد.

از آنجایی که هفت میلیون خانوار مرحله دوم وام یک میلیون تومانی را دریافت کردند، در این ماه دومین قسط این وام به مبلغ حدود ۳۵ هزار تومان از آن کسر می‌شود.

مبلغ این یارانه برای خانوارهای یک نفره ۵۵ هزار تومان، دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانوارهای پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان یارانه معیشتی دریافت می‌کنند.

پس از پرداخت این یارانه، دولت موظف است دو یارانه نقدی و معیشتی کرونا را نیز واریز کند. یارانه‌بگیران نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی حدود ۷۸ میلیون نفر و یارانه‌بگیران کرونا حدود ۳۴ میلیون نفر هستند.

اگر زمان‌بندی واریز یارانه‌ها در یک سال اخیر در بهمن نیز اجرا شود قاعدتا یارانه نقدی در روز بیستم و یارانه کرونا در روزهای پایانی (احتمالا در روز ۲۸ بهمن) ماه جاری واریز می‌شود.

اخبار مرتبط
هنوز خبری از ادامه طرح کالا برگ در ادریبهشت ماه نیست. سیدرضا یحیوی در این باره گفته است: برای نحوه اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در مرحله جدید تصمیم‌گیری در سطح دولت صورت خواهد گرفت. در این راستا وزارت رفاه مدل‌هایی طراحی و پیشنهاد می‌دهد که تا هفته آینده در خصوص نحوه اجرای مرحله جدید اطلاع‌رسانی خواهد شد.
با افزایش حجم سرمایه در نوبت‌های ارزیابی سطح درآمدی خانوارها برخی از فهرست دریافت یارانه حذف می‌شوند. بخشی از گردش مالی بعضی افراد مربوط به تنخواه شرکت‌های آنها بوده که عموماً ماهانه مبلغی برای هزینه کرد ماهانه از سوی مدیریت به حساب شخصی این افراد واریز می‌شود.
طبق مصوبه کمیسیون تلفیق، یارانه نقدی در سال آینده افزایش پیدا نمی‌کند و به میزان فعلی، به مردم پرداخت خواهد شد.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی هم در این دیدار گفت: طرح کالابرگ الکترونیک از جمله طرح‌های موفق اقتصادی در سال‌های اخیر بود که نفع آن به صورت مستقیم به سفره‌های مردم رسید. با وجود این، نباید محدود به اجرای این طرح‌های معیشتی بمانید. در هر شرایط، تمرکز و توجه اصلی شما باید ناظر بر کنترل گرانی باشد. گرانی را باید به هر طریق کنترل کنید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات