چهارشنبه, 26 اردیبهشت 1403 2024,May

آیا در سال جدید به ازدواج دوم وام تعلق میگیرد؟

24 خرداد 1401
آیا در سال جدید به ازدواج دوم وام تعلق میگیرد؟

به گزارش بانک اول حسینعلی حاجی دلیگانی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا در خصوص جزئیات افزایش مبلغ وام ازدواج در سال ۱۴۰۰ اظهار داشت: دولت در لایحه بودجه ۵۰ میلیون تومان برای هر عروس و داماد در نظر گرفته بود.

وی افزود: در مجلس شورای اسلامی اما مبلغ این وام ۲۰ میلیون تومان افزایش یافت و به ۷۰ میلیون تومان (به ازای هر نفر) رسید.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین یک اعتبار تشویقی برای پسرانی که زیر ۲۵ سال و دخترانی که زیر ۲۳ سال ازدواج می‌کنند، گذاشته شد.

وی ادامه داد: براساس این اعتبار تشویقی، ۳۰ میلیون تومان برای این دختران و پسران (زیر ۲۳ سال وپسران ۲۵ سال) اضافه و در مجموع ۱۰۰ میلیون تومان دریافت خواهند کرد.

به گفته نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس، به منظور جلوگیری از برخی تبعات احتمالی افزایش مبلغ وام (همچون خرید و فروش وام، طلاق و ازدواج‌های صوری و...) نیز به هر شخص فقط یک‌بار وام ازدواج داده خواهد شد.

به گزارش ایرنا، وام ازدواج از سال ۱۳۹۶ با مبلغ ۱۰ میلیون تومان به ‌روز شد و در سال ۹۸ و ۹۹ به ترتیب به ۳۰ میلیون و ۵۰ میلیون تومان (به هر نفر) با بازپرداخت هفت ساله و بهره چهار درصد افزایش یافت.

از آغاز تشکیل دولت تدبیر و امید مجموع میزان این وام نیز برابر با ۲ هزار میلیارد تومان بود که از سال ۹۶ به ۱۰ هزار میلیارد و در سال ۹۷ نیز به ۱۵ هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

سال ۹۸ نیز نزدیک به ۳۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج در کشور پرداخت و به ‌روز شد و در سال ۹۹ نیز رقم این وام نیز در مجموع به ۵۰ هزار میلیارد تومان رسید.

اخبار مرتبط
مهران محرمیان با اعلام این خبر افزود: از این پس افرادی که برای دریافت یارانه اقدام می‌کنند، از دهک‌های پایین جامعه هستند دیگر نمی‌توانند وام بانکی با اعداد و ارقام بالا را دریافت کنند. او ادامه داد: در مدل جدید موضوعات مالیاتی، جرایم رانندگی، نحوه رفع تعهدات ارزی و سایر موضوعات مورد نظر در شبکه بانکی اضافه خواهد شد و در مدل جدید رتبه بندی بسیار دقیق‌تر شده است.
بانک مرکزی در بخشنامه‌ای به بانک‌های عامل، شرایط پرداخت وام اشتغالزایی را در سال ۱۴۰۳ ابلاغ و تأکید کرد: سقف فردی تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغالزایی به ۱۵۰۰ میلیون ریال و سقف کارفرمایی به ازای بکارگیری تعداد افراد مددجو متناسب با سقف فردی حداکثر تا ۴۰۰۰۰ میلیون ریال و مدت بازپرداخت تسهیلات موصوف ۷ سال می باشد.
مدیرعامل بانک مسکن از افزایش سقف این تسهیلات در سال گذشته خبر داد و گفت: این تسهیلات در محدوده‌ها و محلات مشمول طرح و برنامه‌های بازآفرینی شهری به اشخاص حقیقی و حقوقی برای احداث واحدهای مسکونی با در نظرداشتن هزینه باقیمانده پروژه به ازای ساخت هر واحد ۵۵۰ میلیون تومان پرداخت شده است.
مجردان دهه‌شصتی در مناطق روستایی و شهرهای زیر 20هزار نفر جمعیت، درصورت ازدواج می‌توانند از مجموع تسهیلات 1.1میلیارد تومانی که 500میلیون تومان از آن تشویقی و 600میلیون تومان وام ازدواج عادی آنهاست، بهره‌مند شوند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها