دوشنبه, 10 اردیبهشت 1403 2024,April

عیدی کارکنان بانکهای ادغامی چگونه پرداخت می شود؟

24 خرداد 1401
عیدی کارکنان بانکهای ادغامی چگونه پرداخت می شود؟

به گزارش بانک اول، چند هفته ای است که پروسه ادغام نهایی ۵ بانک و موسسه اعتباری کوثر، قوامین، حکمت ایرانیان، انصار و مهر اقتصاد در بانک سپه انجام شده است.

کاظم چقازردی مدیرعامل بانک سپه چندی پیش در مصاحبه ای اعلام کرد یکسان سازی حقوق و مزایای کارکنان بانکهای ادغامی با بانک سپه از ابتدای سال ۱۴۰۰ نهایی خواهد شد.

با این مصاحبه این گونه به نظر می رسد که حقوق و مزایای کارکنان بانکهای ادغامی تا پایان سال ۹۹ به شکلی که تاکنون بوده ادامه پیدا خواهد کرد.

اما سوالی که مطرح می‌شود این است که بانک سپه برای پرداخت حقوق عیدی و پاداش پایان سال پرسنل بانک ها و موسسات ادغامی از چه روشی استفاده میکند؟

اگر بخواهد همانند سال قبل عیدی و پاداش را پرداخت کند باید دو برابر پایه حقوق را به عنوان عیدی و پاداش در نظر بگیرد.

این در حالی است که بانک سپه به عنوان یک بانک دولتی تنها یک ماه حقوق پایه به عنوان عیدی و پاداش پایان سال در نظر میگیرد.

به عبارت ساده‌تر بانک سپه عملاً نمی تواند بر اساس سال ۹۹ و به عنوان یک بانک دولتی عیدی و پاداش پرداخت کند.

از سوی دیگر از آنجا که در چند ماه پایانی سال ۹۹ بانک ها و موسسات ادغامی منحل شده اند نیز نمی تواند از روش کارگری یعنی ۲ ماه حقوق پایه عیدی و پاداش را پرداخت کند.

اخبار مرتبط
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این پرسش که نظام بانکی کشور تا چه اندازه با طراحی الگوی توسعه و الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت هماهنگی دارد گفت: در حال حاضر نظام بانکی کشور تفاوت نسبتاً زیادی با الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت دارد. بانک مرکزی از اول متعهد نبود به اینکه بانکدار اسلامی را دنبال کند اما الان در قانون جدید بانک مرکزی مهم ترین تکلیف این قانون، اجرای بانکداری اسلامی است و تحقق این مهم نیازمند تحول و تغییرات جدی است.
، فرآیند تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیکی را آسان، رایگان، غیرحضوری و تنها در چند دقیقه اعلام کرد و گفت: مجوزهای الکترونیکی بر فضای وب و همچنین از طریق گوشی‌های هوشمند قابل استعلام است و نیاز به امضا ندارد و مجوزهایی که از مسیر درگاه ملی مجوزهای کشور به نشانی " mojavez.ir " صادر نشده باشند با مشکلات مالیاتی، بانکی و خدمات دولتی مواجه خواهند شد.
محمدهادی سبحانیان رئیس کل سازمان امور مالیاتی در بخشنامه‌ای موضوع تمدید بخشودگی جرایم مالیاتی و تمدید مهلت ارسال اظهارنامه سه‌ماهه دوره چهارم سال ۱۴۰۲ مالیات ارزش افزوده تا ۱۴۰۲/۰۲/۲۲ را ابلاغ کرد. همچنین طبق این بخشنامه مهلت ارسال معاملات فصلی تا ۱۴۰۲/۰۲/۲۶ نیز تمدید شد.
اگر رتبه اعتبارسنجی گرفته‌اید و رتبه شما پایین است یا رتبه اعتبارسنجی شما صفر است و از خود می‌پرسید چرا رتبه اعتبارسنجی کم میشود؟ این مطلب را مطالعه کنید

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها