جمعه, 28 اردیبهشت 1403 2024,May

انتقال سهام‌ عدالت اموات به وراث متوقف نیست/ امکان انتقال سهام به صورت دستی وجود دارد

24 خرداد 1401
انتقال سهام‌ عدالت اموات به وراث متوقف نیست/ امکان انتقال سهام به صورت دستی وجود دارد

به گزارش بانک اول محمدرضا پوررضایی در گفت‌وگو با ایلنا درباره وضعیت انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث در حالی که هنوز اقدامات الکترونیکی شدن این پروسه تکمیل و راه اندازی نشده است، اظهار داشت: بیش از دو میلیون و 600 هزار سهام‌دار عدالت فوت شده‌اند که اطلاعات این افراد در سامانه ثبت شده است. 

وی با تاکید بر اینکه انتقال سهام عدالت اموات به وراث متوقف نشده است، گفت: قرار بر این بود که روند انتقال سهام عدالت متوفیان به صورت الکترونیکی و بدون نیاز به مراجعه حضوری باشد اما در این مدت تا این سامانه و سایت راه اندازی شود، روند انتقال را متوقف نکردیم. 

مشاور اجرایی سهام عدالت ادامه داد: سیستم دستی نقل و انتقال سهام عدالت اموات در حال انجام است اما به هر حال با توجه به اینکه در انجام این پروسه چند دستگاه از جمله مراجع قضایی درگیر هستند، روند طولانی و زمان‌بر است. 

پوررضایی با بیان اینکه برای راه اندازی سامانه الکترونیکی شدن انتقال سهام عدالت اموات در شرکت سپرده گذاری مرکزی با هماهنگی سازمان بورس در حال انجام است، افزود: باید دستگاه قضایی به این سامانه لینک شود و در این صورت وراث با در اختیار داشتن مدارک مورد نیاز در بازه زمانی بسیار کوتاه نسبت به واگذاری سهام اقدام می‌کنند.

اخبار مرتبط
در حال حاضر هیچگونه ثبت نامی برای سهام عدالت وجود ندارد و اعطای سهام عدالت به جاماندگان منوط به این مورد است که هیأت دولت منابعی را برای توزیع سهام اختصاص دهد. بر همین اساس هرگونه لینک، تماس، پیامکی و... مبنی بر ثبت نام سهام عدالت جاماندگان کلاهبرداری خواهد بود و امیدواریم که افراد به این نکات توجه کافی را داشته باشند تا فریب نخوردند. بنابر این مردم حتما باید اخبار مربوط به حوزه سهام عدالت را از از رادیو و تلویزیون و رسانه‌های رسمی پیگیری کنند تا خدایی نکرده در این حوزه دچار چالش نشوند.
در وزیر اقتصاد و دارایی در خصوص بهبود وضعیت بازار اجاره بها طی گفت: قانون ساماندهی اجاره بهای مسکن طی امروز و فردا برای اجرا به دولت ابلاغ می شود و ابلاغ آن ظرفیت های جدیدی را به وزارت راه وشهرسازی می دهدو این قانون نقش تنطیم گیری با نفوذ بالاتری را در پی دارد.
طبق گفته سرپرست سازمان خصوصی سازی نیز چنانچه فردی مشمول سهام عدالت جاماندگان نشود، می‌تواند اعتراض خود را به وزارت رفاه منتقل کند. اما وزارت رفاه بلافاصله در بیانیه‌ای اعلام کرد: از مردم و متقاضیان دریافت سهام عدالت تقاضا می‌کنیم از مراجعه حضوری و تماس با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص سهام عدالت خودداری کنند.
افراد برای تعیین سهام متوفیان خود می‌توانند به شعب بانک‌ها یا کارگزاری‌های منتخب اعلامی مراجعه کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها