چهارشنبه, 2 خرداد 1403 2024,May

پیش‌بینی بورس فردا ۲۰ بهمن ۹۹ / تغییر دامنه نوسان، بورس را مثبت می‌کند؟

24 خرداد 1401
پیش‌بینی بورس فردا ۲۰ بهمن ۹۹ / تغییر دامنه نوسان، بورس را مثبت می‌کند؟

به گزارش بانک اول شاخص کل بازار سهام به پایین‌ترین سطح خود رسیده بود اما در جریان معاملات امروز تصمیم کم کردن دامنه نوسان منفی و توقف فروش سهم از سمت بازارگردان‌ها باعث روند صعودی بورس شد، اما سوال اینجاست که روند صعودی چقدر پایدار است؟

پیام الیاس‌کردی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو در رابطه تغییر دامنه نوسان گفت: واقعیت این است که این تصمیم به صورت مقطعی روند بورس را دستخوش تغییر می‌کند اما در بلندمدت تصمیم درست و قابل دفاعی نیست، این تصمیم در سال ۸۴ نیز در بازار سهام گرفته شد و دامنه نوسان منفی سهم‌ها از منفی ۵ درصد به منفی ۲/۵ درصد و دامنه نوسان مثبت به ۱۲/۵ درصد رسید اما تاثیر چندانی نداشت. البته ما باید قبول کنیم شرایط حال حاضر بورس تغییر کرده است و بازار می‌خواهد به ارزش واقعی خود برسد و رشد شارپی امسال نیز با وجود تمام ابزارهای کنترلی صورت گرفت.

این کارشناس در ادامه گفت: این تصمیم می‌تواند مانند مسکنی برای بازار سهام باشد و در کوتاه‌مدت تاثیرات مثبتی ایجاد کند.

این کارشناس در رابطه با ادامه معاملات این هفته گفت: به نظر می‌رسد ادامه معاملات این هفته از بازار سهام با جو مثبت همراه باشد.

اخبار مرتبط
توصیه اکید می‌شود تا بررسی دقیق و انتشار رسمی ابعاد این ضایعه دلخراش باید از هر گونه گمانه‌زنی در این خصوص خودداری کرد، زیرا تصمیم‌گیری براساس گمانه‌زنی می‌تواند موجب ضرر بیشتر برای اشخاصی شود که هیجانی رفتار می‌کنند.
در این بازار بیشترین حجم معاملات به گروه فلزات اساسی رسید، همچنین گروه دومی که بیشترین حجم معاملات را به اختصاص داد گروه محصئلات شیمایی ۴۴ درصد نماد‌های بازار در دامنه مثبت و ۵۶ درصد نماد‌های بازار در دامنه منفی معامله شدند.
بازار سهام مانند تمام مشاغل یک شغل تخصصی است و مهارت بالا می‌طلبد و قطعا برای سرمایه‌گذاری باید تخصص داشت، از مشاوره سرمایه‌گذاری استفاده کرد یا سرمایه‌گذاری غیر‌مستقیم است که این به معنی حذف ریسک و سوددهی قطعی نیست، اما به طور قابل توجهی ریسک را کاهش می‌دهد
با توجه به اظهارات معاون رئیس جمهوری مبنی بر ادامه فعالیت ادارات و سازمان‌ها در ایام عزای عمومی، این گمانه مطرح است که بازار سهام فردا تعطیل نخواهد بود. به‌ویژه اینکه تعطیلی امروز بازار سهام نیز به دلیل جلوگیری از واردآمدن شوک خبری به دادوستدها بوده و ضربه را گرفته است. بر همین مبنا بعید به نظر می‌رسد تعطیلات بازار سهام بیش از این ادامه یابد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها