جمعه, 28 اردیبهشت 1403 2024,May

اختصاص ۱۵۰ هزار میلیارد تومان به همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

24 خرداد 1401
اختصاص ۱۵۰ هزار میلیارد تومان به همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

به گزارش بانک اول مجتبی یوسفی با اشاره به آخرین تصمیمات کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در حدود دو ماه گذشته، 45 عضو کمیسیون تلفیق حتی در روزهای تعطیل مشغول بررسی و تصویب بودجه سال آینده بودند.

 وی افزود: دولت پیشنهاد کرده بود برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، 90 هزار میلیارد تومان بودجه اختصاص یابد اما کمیسیون تلفیق این بودجه را 60 هزار میلیارد تومان افزایش داد و به 150 هزار میلیارد تومان رساند.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در خصوص بودجه پروژه‌های عمرانی در مناطق محروم تصریح کرد: برای بودجه پروژه‌های عمرانی در مناطق محروم به ویژه استان‌هایی مثل خوزستان و سیستان و بلوچستان، 50 هزار میلیارد تومان اختصاص داده شد که 18 هزار میلیارد تومان برای محرومیت‌زدایی پروژه‌های آب و فاضلاب و راه و 32 هزار میلیارد تومان از آن برای اشتغال است و سهم استان خوزستان نیز یک هزار و 500 میلیارد تومان مازاد بر اعتبارات سنواتی است.

یوسفی در خصوص وضعیت خودروهای پلاک اروند در خوزستان گفت: بر اساس قوانین بالادستی، تبدیل خودروهای پلاک منطقه آزاد به پلاک ملی ممنوع بود اما در کمیسیون تلفیق مصوب شده است که با پرداخت عوارض می‌توان خودروهای پلاک اروند را به پلاک ملی تبدیل کرد. این مساله 10 سال بلاتکلیف مانده بود که سرانجام در خصوص آن تصمیم‌گیری شد.

وی افزود: در حوزه مسائل شهری و شهرداری‌ها نیز برای اولین بار 500 میلیارد تومان به بحث آب‌های سطحی و با اولویت استان‌های جنوبی از جمله خوزستان، بوشهر و هرمزگان اختصاص داده شد.

نماینده اهواز گفت: امسال دستوری گرفته شد تا 500 میلیارد تومان به متروی اهواز اختصاص یابد. برای سال آینده نیز 1500 میلیارد تومان برای متروی کلانشهرها اختصاص خواهد یافت.

وی که در یک بخش خبری تلویزیونی صحبت می‌کرد، افزود: امیدواریم هرچه سریع‌تر شاهد تعیین تکلیف قرارداد متروی اهواز با پیمانکار قبلی باشیم یا اینکه شهرداری، پیمانکار جدیدی بگیرد تا این اعتبارات بازگشت داده نشوند./ایسنا

اخبار مرتبط
اگر شورای نگهبان با مصوبه مجلس موافقت کند، روزهای غیرکاری هفته در کل کشور مثل شرایط فعلی تهران به دور روز افزایش پیدا می‌کند؛ خانوارها وقت بیشتری برای دورهم بودن دارند، آرزومندان خواب در صبح روز جمعه به مراد دلشان می‌رسند و از این به بعد احتمالاً آرزوی خواب در صبح روز یکشنبه را خواهند داشت! فعالان اقتصادی نیز با افزایش مطابقت تعطیلات هفتگی کشور با جهان می‌توانند بیشتر و بهتر به تجارت و امور اقتصادی بپردازند.
در سال‌جاری دریافت لاستیک دولتی با کمی تغییرات همراه بوده و برای دریافت این محصول باید مدارکی مانند برگ سبزخودرو، کارت ماشین و کارت ملی صاحب خودرو را داشته باشیم و به نشانی اینترنتی kala.ntsw.ir مراجعه کنیم.
به نظر می‌رسد که تعطیلی پنج‌شنبه‌ها در اقتصاد بی‌تاثیر نبود. این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: البته در ایام کرونا ثابت شد که خیلی از شاخ و برگ‌های دولت زیادی است و می‌توان خیلی از کارها را به راحتی پیش برد. رشیدی‌کوچی در خصوص اینکه چه کسانی مخالف تعطیلی شنبه‌ها بودند، گفت: آن طیفی که خیلی تلاش می‌کردند تا شنبه تعطیل نشود، برخی از دوستان جبهه پایداری بودند و همچنین عزیزانی که نگاهشان به دولت خیلی نزدیک است. به نظر می‌رسید که نگاه دولت تعطیلی پنج‌شنبه بود.
در لایحه جدید دولت، تبصره ۱ ماده ۷ قانون کار به این شکل اصلاح شده که در کلیه مشاغل – چه مستمر و چه غیرمستمر- حداکثر مدت قرارداد موقت ۵ سال است و بعد از ۵ سال اگر کارگر همچنان در آن شغل که فرقی نمی‌کند مستمر باشد یا غیرمستمر، اشتغال داشته باشد، قرارداد او به قرارداد کار دائم تبدیل می‌شود. طبیعی‌ست که بازهم اگر کارگاه تعطیل شود یا کار خاتمه یابد، قرارداد قابل خاتمه یافتن است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات