جمعه, 28 اردیبهشت 1403 2024,May

دریافت وام ودیعه مسکن تا پایان اسفند تمدید شد

24 خرداد 1401
دریافت وام ودیعه مسکن تا پایان اسفند تمدید شد

به گزارش بانک اول بانک مرکزی بخشنامه‌ای به بانک‌های عامل پرداخت وام ودیعه مسکن ابلاغ کرد تا کسانی که در بانک برای دریافت این وام تشکیل پرونده داده‌اند تا پایان اسفند وام آن‌ها پرداخت شود.

پروانه اصلانی افزود: از مجموع ۹۲۰ هزار پیامک متقاضیان دریافت وام ودیعه مسکن، ۸۰۵ هزار نفر مشمول دریافت این وام بودند که حدود ۳۳۷ هزار نفر، بانک مورد نظر خود را انتخاب کرده‌اند ضمن اینکه از این تعداد ۲۳۱ هزار نفر تشکیل پرونده داده‌اند و بقیه به دلیل نداشتن اجاره نامه رسمی و یا کد رهگیری معتبر، از تشکیل پرونده منصرف شدند.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: تاکنون ۲۱۴ هزار نفر وام ودیعه مسکن دریافت کردند و بقیه کسانی که تشکیل پرونده دادند یعنی حدود ۱۰ تا ۱۵ هزار نفر باقی مانده، می‌توانند تا پایان سال با مراجعه به بانک وام خود را دریافت کنند.

خانم اصلانی در پاسخ به این سوال که قرار بود یک میلیون نفر وام ودیعه مسکن دریافت کنند، اما رقم دریافت کنندگان خیلی کمتر از پیش بینی بوده است افزود: پرونده پرداخت وام ودیعه مسکن امسال تا پایان اسفند بسته می‌شود و برای سال آینده نیز این موضوع را مجدداً پیگیری خواهیم کرد./مهر

اخبار مرتبط
مبلغ وام فرزندان بازنشستگان کشوری ۳۵۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال است. کارمزد این وام ۴ درصد و مدت بازپرداخت آن ۳۶ ماهه می‌باشد. توجه داشته باشید که این وام به حساب بانک صادرات که در سیستم احکام درج شده است واریز می‌گردد.
وام نیک‌وام طرح تسهیلاتی جدید بانک ملت است که به‌تازگی توسط این بانک ارائه می‌شود. این وام قرض الحسنه است و حداقل و حداکثر سقف آن به‌ترتیب 30 و 300 میلیون تومان است و 36 ماه نیز بازپرداخت دارد.
وام ودیعه مسکن برای ساکنان شهر‌ها به غیر از کلان‌شهر‌ها، ۱۰۰ میلیون تومان است. مبلغ هر قسط برای مستاجران این شهرها، با سود 18درصدی، ماهی حدود دو میلیون و ۵۳۹ هزار تومان است.
وام قرض الحسنه بانک رسالت با کارمزد ۲درصدی تا سقف ۳۰۰میلیون تومان با افتتاح حساب قرض‌الحسنه و خواب سپرده‌ی حداقل ۳ماه و حداکثر ۶ماه قابل دریافت است.وام با کارمزد بانک رسالت حداکثر بازپرداخت ۶۰ماهه (برای سقف ۳۰۰میلیون تومان) دارد و به‌طور کلی مدت زمان بازپرداخت اقساط این وام به خواب سپرده‌ بستگی دارد؛ یعنی هرچه خواب سپرده‌ی شما بیشتر باشد، بازپرداخت اقساط افزایش می‌یابد. به عنوان مثال در قبال هر ماه اضافه‌تر خواب سپرده، ۲ماه به بازپرداخت اقساط اضافه می‌شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها