جمعه, 14 اردیبهشت 1403 2024,May

به چه علت یارانه فروردین کم واریز شده است؟

24 خرداد 1401
به چه علت یارانه فروردین کم واریز شده است؟

به گزارش بانک اول، اولین یارانه معیشتی بنزین امسال ساعت ۲۴ روز ۱۰ فروردین به حساب سرپرستان خانوار واریز شد. طی روزهای اخیر برخی از یارانه‌بگیران نسبت به انجام این واریزی گله‌مند هستند.

 

آنها می‌گویند با این که تا اسفند یارانه معیشتی را مطابق با تعداد اعضای خانواده دریافت کرده‌انداما در فروردین مبلغ کمتری به حسابشان واریز شده است.

 

پیگیری‌ها از سازمان‌های مربوطه نشان می‌دهد که مبلغ کسر شده از یارانه برخی از خانوارها به مرحله دوم وام یک میلیون تومانی کرونا برمی‌گردد. در آذر سال گذشته حدود هفت میلیون خانوار این وام را دریافت کردند که قرار شد اقساطش از یارانه معیشتی کسر شود.

سه قسط آن از یارانه ماه‌های دی، بهمن و اسفند کسر شد و چهارمین قسط آن از یارانه فروردین کسر شده است.

در اطلاعیه‌ای که سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در روز هشتم فروردین درباره واریز یارانه معیشتی منتشر کرد آمده است: «چهارمین قسط از پرداخت دومین مرحله وام یک میلیون تومانی کرونایی از حساب سرپرستان خانوارهایی که این وام را دریافت نموده‌اند از این ماه کسر خواهد شد.»

برخی از یارانه‌بگیران نیز مدعی شده‌اند که یارانه معیشتی آن حذف شده، اما طی چند ماه اخیر که موضوع پرداخت یارانه‌ها در سال ۱۴۰۰ مطرح بوده اظهار نظر جدی از سوی مسئولان برای حذف یارانه معیشتی اعلام نشده است.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مسئولیت که شناسایی یارانه بگیران را برعهده دارد تاکنون برای حذف یارانه‌بگیران اطلاعیه‌ای منتشر نکرده است.

در بودجه پرداختی یارانه معیشتی بنزین امسال نیز تغییری ایجاد نشده و همان مبلغ سال قبل برای امسال نیز در نظر گرفته شده است.

اخبار مرتبط
طبق مصوبه کمیسیون تلفیق، یارانه نقدی در سال آینده افزایش پیدا نمی‌کند و به میزان فعلی، به مردم پرداخت خواهد شد.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی هم در این دیدار گفت: طرح کالابرگ الکترونیک از جمله طرح‌های موفق اقتصادی در سال‌های اخیر بود که نفع آن به صورت مستقیم به سفره‌های مردم رسید. با وجود این، نباید محدود به اجرای این طرح‌های معیشتی بمانید. در هر شرایط، تمرکز و توجه اصلی شما باید ناظر بر کنترل گرانی باشد. گرانی را باید به هر طریق کنترل کنید.
سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا طرح فجرانه ادامه خواهد داشت، گفت: برای ادامه پرداخت جایزه تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی کالابرگ الکترونیکی (طرح فجرانه) موضوع در حال پیگیری و بررسی است. به زودی نتیجه اعلام می‌شود.
طرح پرداخت یارانه معیشتی به مادران دارای فرزند شیرخوار (یسنا) که تاکنون فقط برای دهک اول درآمدی در ۸ استان اجرا می‌شد، از دیروز به‌صورت کشوری اجرا شده و حالا تمام مادران واجد شرایط این طرح در همه استان‌ها و در سه دهک کم‌درآمد، این اعتبار را دریافت می‌کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
یعقوب دادافکن
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام، اشتباها از بنده پنج ماه ۳۰ هزار تومان قسط وام کرونا کسر کرده اید، با ۱۰۵۰۰ تومان پرداختی، میشه فقط دو عدد زرد آلو خرید، با تشکر از رسانه وزین و دلسوز مردم (Bankavl.com ).

یعقوب دادافکن
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

مسئول محترم کاردان، پنجمین عرض حضور است، من وام کرونا نگرفته ام، ولی پنج ماه است از یارانه بنده هرماه ۳۰ هزار تومان قسط وام کرونا کسر میکنید، مگر آمار وام گیرندگان دست مبارک نیست؟ با تشکر از این رسانه وزین و دلسوز مردم.

عیدمحمد رشیدی آبقهءی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

خانواده من۶نفر هستیم وام یک میلیونی راهم گرفتم هرماه ۳۵هزارتومان از یارانه مابایدکم بشه امابرایهر۶نفرما۱۸۰هزارتومان واریز میکنن به کجابایدمراجعه کنم

مهدی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

چرا یارانه برج یک امسال رو بم ندادن.؟من کارگرم که تازه بچه دار شدم.گفتن بچه بیارید آخرش یارانه ما رو قطع کردن

یعقوب دادافکن
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

چهارمین باره از یک بازنشسته دانشگاه قسط وام کرونا هر ما ۳۵۰۰۰ تومان کسر میکنند، من تاکنون وام کرونا نگرفته با بخشنامه خودتان هم به بازنشسته وام نمیدهید، پش چرا قسط وام کسر میکنید؟

یعقوب دادافکن
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

مسئول محترم، با سلام و خسته نباشید، از بنده یعقوب کن به کد مل۰۸۹ چهار ماه مبلغ ۳۵۰۰۰ تومان قسط وام کرونا کسر شده است با عنایت به اینکه من وام کرونا نگرفته ام، از چه طریقی پیگیری کنم؟

یعقوب دادافکن
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

خدا قوت، به مسئول محترم واریز یارانه ها، از یارانه بنده (یک در میان) چهار ماه است ۳۵۰۰۰ تومان وام کرونا کسر میشود، من وام کرونا دریافت نکرده ام، با سپاس

منصور بهمنی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

چرا یارانه بنزین برای من واریز نشد خواهشا جواب بدید دیوانه مون کردید یکسال هم بیکاری واقعا شرایطمون رو خراب کرد

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها