شنبه, 8 اردیبهشت 1403 2024,April

راه های آسان و سریع برای افزایش سطح ذهن

24 خرداد 1401
 راه های آسان و سریع برای افزایش سطح ذهن

 

به گزارش بانک اول ،از مزایای داشتن سطح بالای انرژی ذهنی می توان به خوشبختی، اعتماد به نفس، تمرکز و افزایش اراده، انگیزه و بهره وری اشاره کرد. به همین دلیل یادگیری نحوه تقویت انرژی در زمان کم بودن آن بسیار مهم است. در اینجا به بررسی چند روش برای افزایش سطح ذهن می پردازیم.

 

خود را با افراد بزرگ محاصره کنید

 

 

انسان ها به طور طبیعی اجتماعی هستند، بنابراین ایجاد روابط باعث خوشحالی و انرژی ما می شود. با افرادی که مثبت و با روحیه هستند وقت بگذرانید. وقتی در کنار افرادی باشید که این نوع دیدگاه را ارائه می دهند، به شما کمک می کند تا بهتر به زندگی پاسخ دهید.

مثبت فکر کنید

فکر کردن به افکار مثبت احساس بهتری در شما ایجاد می کند. احساس مثبت و خوش بینی بیشتر باعث تقویت انرژی ذهنی می شود. اگر احساس کندی و افسردگی می کنید، مجبور کردن خود به مثبت اندیشی، راهی عالی برای شروع معکوس کردن حرکت منفی است.

بیرون بروید

قرار گرفتن پوست و چشم در معرض نور خورشید به شما ویتامین D می دهد که می تواند انرژی را تقویت کند. علاوه بر این، ذهن و بدن ما عادت دارد که در طول روز بیدار باشد و طبیعتا در این ساعت ها انرژی بیشتری داریم. قرار گرفتن در معرض نور خورشید به بدن ما یادآوری می کند که روز است و باید انرژی بیشتری داشته باشیم.

خوش بگذرانید


 

فراموش نکنید که به دوستان و خانواده، سرگرمی ها و غیره وقت اختصاص دهید. این فعالیت ها هیجان ایجاد می کنند و انگیزه شما را حفظ می کنند. به نظر خلاف تصور است اما استراحت در کار می تواند در انجام کارهای بیشتر به شما کمک کند. در واقع تفریح باعث تحریک مغز شما می شود به گونه ای که انرژی را افزایش می دهد.

ذهن خود را تحریک کنید

ذهن خود را تحریک کنید اما بیش از حد این کار را نکنید. چالش های ذهنی به شما انرژی می دهد، اما اگر این کار را بیش از حد انجام دهید ممکن است شما را خسته و پریشان کند. بدون چالش کافی، ممکن است خسته و بی حال شوید، بنابراین سعی کنید مهارت جدیدی را برای تحریک ذهن خود یاد بگیرید.

مدیتیشن کنید

بسیاری از افراد، مدیتیشن را راهی عالی برای تقویت انرژی ذهنی می دانند. یک تعریف اساسی از مدییتیشن، صرفا آگاهی از ذهن و نفس است و نشان داده شده است که دارای فواید مختلف سلامتی است که می تواند به افزایش سطح انرژی شما کمک کند.

اخبار مرتبط
در این مطلب با تکیه بر تحقیقات معتبر، به سه اقدام ساده برای افزایش طول عمر مفید اشاره می‌شود.
ویتامین D به بدن شما کمک می‌کند تا کلسیم غذای مصرفی را جذب کند. در واقع این یکی از مهمترین نقش‌های آن است. با این حال، اگر مصرف ویتامین D شما بیش از حد باشد، می‌تواند موجب بروز مشکلاتی در سلامت شما شود
همه می‌دانیم که شکر چقدر برای ما ضرر دارد. اما اعتیاد به آن طوری است که به سختی می‌توانیم ترکش کنیم. به‌نظر می‌رسد به‌جای ترک شکر، باید جایگزین‌هایی برای آن پیدا کنیم. اما چه جایگزین‌هایی؟
بر اساس این گزارش که در مجله Journal of Neuroscience منتشر و رسانه‌های عربی هم آن را بازنشر داده‌اند: محققان بعد از بررسی و تحلیل توانمندی‌های فکر ۷۵۱ شهروند سوئیسی که سن آنها بین ۵۰ تا ۹۱ سال بود و با در نظر گرفتن سطح علمی آنها و اینکه آیا در طول زندگی به بیماری‌های قلبی و عروقی، افسردی، نگرانی مبتلا بوده یا مواد مخدر مصرف کرده‌اند آن را با نتایج سیتی‌اسکن‌های آنها مطابقت دادند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها