ﺳﻪشنبه, 25 اردیبهشت 1403 2024,May

افزایش مستمری بازنشستگان مشمول قانون تامین اجتماعی ابلاغ شد

24 خرداد 1401
افزایش مستمری بازنشستگان مشمول قانون تامین اجتماعی ابلاغ شد

به گزارش بانک اول براساس این مصوبه که در جلسه 18 فروردین سال 1400 به پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به تصویب هیات وزیران رسید و امروز به دستور اسحاق جهانگیری ابلاغ شد از ابتدای فروردین سال 1400 کلیه مستمری‌های بازنشستگی، از کارافتادگی و مجموع مستمری بازماندگان مشمولان قانون تأمین اجتماعی که تا پایان سال 1399 برقرار شده است، برای دریافت کنندگان حداقل مستمری، از کارافتادگی جزیی و سایر افرادی که مستمری آنان به نسبت سنوات پرداخت حق بیمه برقرار شده به میزان 39 درصد و برای سایر سطوح بالاتر از حداقل مستمری، به میزان 26 درصد (به علاوه مبلغ ثابت دو میلیون و 483 هزار و 550 ریال) افزایش می‌یابد.

همچنین حق عائله مندی و حق اولاد کلیه مستمری بگیران واجد شرایط، همانند بازنشستگان دستگاه های اجرایی وفق بند (4) ماده (68) قانون مدیریت خدمات کشوری تأمین و پرداخت می‌شود.

اخبار مرتبط
اگر جزو کارمندان و کارکنان دولتی محسوب می‌شوید، برای اینکه انگیزه کافی برای کار داشته و کارایی بیشتری داشته باشید و دولت نیز بیشتر به نیروی انسانی خود توجه داشته باشد، از ابزار‌های مختلف مانند امتیازدهی برای افزایش حقوق و مزایای کارمندان و کارکنان دستگاه‌های اجرایی استفاده می‌شود.
در سال‌های اخیر، تلاش‌های قابل توجهی از سمت بانک‌ها و سازمان‌های مختلف برای ارائه‌ی خدمات بانکی برای معلولان انجام شده است. و در نهایت، این تلاش‌ها موجب تسهیل استفاده از خدمات بانکی برای این اقشار شده است. که ما در این مطلب به تمامی آن‌ها اشاره کردیم.
حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور در نامه‌ای به محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، لایحه اصلاح قانون تشکیل حساب پس انداز کارکنان دولت را برای انجام تشریفات قانونی به مجلس شورای اسلامی ارسال کرد.
دولت در لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری کاهش ساعت کاری از ۴۴ ساعت به ۴۲ و نیم ساعت در هفته را آورده بود که کمیسیون اجتماعی در مصوبات خود این میزان را به ۴۰ ساعت در هفته کاهش داده بود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها