شنبه, 15 اردیبهشت 1403 2024,May

پیش‌بینی قیمت طلا در هفته پایانی فروردین / امسال اجرت طلا کاهش پیدا می‌کند؟

24 خرداد 1401
پیش‌بینی قیمت طلا در هفته پایانی فروردین / امسال اجرت طلا کاهش پیدا می‌کند؟

به گزارش بانک اول در شش روز اخیر بازار طلا به دلیل اعمال محدودیت‌های کرونایی بسته شد. از این‌ قیمت طلا اندکی نوسان کاهشی و افزایشی داشت.

آنچه فعالان بازار می‌گویند مردم از خرید طلا عقب‌نشینی کردند و منتظر نتایج نهایی مذاکرات هستند. آیا قیمت طلا بعد از اتمام مذاکرات ارزان می‌شود؟ رئیس اتحادیه طلا گفت: فعلا بازار طلا تا آخر فروردین ماه تعطیل است. احتمال دارد در هفته پایانی فروردین به دلیل نوسان افزایشی انس جهانی، طلا اندکی گران شود.

سال گذشته ابراهیم محمدولی وعده داد برای رونق تولید طلا ممکن است اجرت طلا اندکی کاهش یابد؛ این در حالی است که هنوز این وعده محقق نشده است.

۷۵ درصد مواد اولیه وارداتی است

آیا اجرت طلا در سال ۱۴۰۰ کاهش می‌یابد؟ ابراهیم محمدولی پاسخ داد: ۷۵ درصد مواد اولیه تولیدکنندگان طلا وارداتی است و قیمت مواد اولیه هنوز کاهش پیدا نکرده است. انتظار ما کاهش قیمت طلا بود تا به این شکل اجرت طلا هم اندکی ارزان شود. بنابراین با توجه به اینکه هزینه ساخت طلا بالاست نمی‌توان انتظار کاهش اجرت طلا را داشت.

این فعال صنفی اظهار کرد: امروز اجرت طلا براساس نوع کار طلا گرفته می‌شود و در بازار مصنوعات طلایی هستند که اجرت آنها پایین است.

اخبار مرتبط
ولین سناریو احتمال کاهش بیشتر نرخ دلار است چرا که غالبا تتر نقش لیدر در بازار ارز را بازی می‌کند؛ پیش از بازار آزاد شروع به افزایش می‌کند و وقتی بازار در مسیر نزولی قرار میگیرد از دلار تهران پایین‌تر معامله شده و بازار ارز را با خود به پایین می‌کشد. به همین خاطر یک سناریو انتظار ادامه روند نزولی در بازار ارز است ولی در نقطه مقابل باتوجه به قرارگیری حباب درهم در کانال منطقی صد تومانی و مقاومت دلار تهران در روز جاری در برابر کاهش، این تصور هم وجود دارد .
دومین حراج سکه در سال جدید بناست دوشنبه آینده با عرضه تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ۱۳۸۶ بانک مرکزی و بدون بسته بندی برگزار شود. یازدهمین جلسه حراج سکه طلا در روز دوشنبه مورخ ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، برگزار خواهد شد.
شروع جلسه حراج راس ساعت 12 است و بازه ثبت سفارش نیز از ساعت 12 الی 15 خواهد بود. بازه نظارت و تخصیص نیز از ساعت 15 تا 17همان روز است و ساعت 17 نیز نتایج حراج اعلام می شود.
سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد: فعالان حوزه طلا و و جواهر به ثبت همزمان صورتحساب الکترونیکی در ۲ سامانه مودیان و جامع تجارت الزامی ندارند و ثبت در یکی از این سامانه ها کافی است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها