جمعه, 28 اردیبهشت 1403 2024,May

چرا قرعه کشی ایران خودرو با ریزش میلیونی متقاضی روبرو شد؟

24 خرداد 1401
چرا قرعه کشی ایران خودرو با ریزش میلیونی متقاضی روبرو شد؟

به گزارش بانک اول، طرحهای فروش فوق العاده و پیش فروش با موعد تحویل یک ماهه و سه ماهه محصولات ایران خودرو همیشه با استقبال میلیونی متقاضیان روبرو می شود.

کارشناسان اقتصادی معتقدند سودی که متقاضیان از اختلاف قیمت کارخانه خودرو و قیمت بازار آزاد به دست می آورند بهترین دلیل برای این استقبال میلیونی است.

اما اختلاف معنی دار متقاضیان دو مدل فروش خودرو در فروردین ماه نشان می دهد، متقاضیان دیگر علاقه ای به شرکت در ثبت نام پیش فروشهای یک ساله ندارند، چون وقتی قیمت مشخص نباشد خریدار هم کم می شود.

آمار شرکت کنندگان در پیش فروش یک ساله محصولات ایران خودرو نشان می دهد قرعه میزان تقاضا برای این مدل فروش خودرو به مراتب کمتر از فروش فوق العاده بود که در ۱۵ فروردین ماه قرعه کشی شد. در این مرحله از فروش چهار خودروی دنا پلاس توربو اتوماتیک، پژو ۲۰۷ دستی با سقف پانوراما، رانا پالس و سورن پلاس با موعد تحویل ۱۲ ماهه به مشتریان عرضه شدند.

در این مرحله از پیش فروش ایران خودرو حدود یک میلیون و ۲۱ هزار نفر ثبت نام کردند، در حالی که برای فروش فوق العاده در همین فروردین ماه، تعداد متقاضیان بیش از ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر بود.

بررسی این آمار نشان می دهد که در هر دوره اختلاف میزان تقاضا بین این دو مدل فروش بیشتر می شود و بخش زیادی از تقاضای وارد شده برای فروش فوق العاده خودرو را تقاضای واقعی و مصرفی خودرو تشکیل نمی دهد.

به همین دلیل کارشناسان اقتصادی و فعالان بازار خودرو معتقدند واقعی سازی قیمت خودرو و حذف فاصله قیمت کارخانه و بازار تنها راه حذف این تقاضای کاذب از فروش خودرو است.

اخبار مرتبط
فراخوان‌های مربوط به ایمنی زمانی اتفاق می‌افتند که هر یک از اجزای خودرو معیوب بوده و ایمنی خودرو را به خطر می‌اندازد. مسائل مربوط به ایمنی ممکن است در خودروهایی با تجهیزات، طراحی یا سازنده مشابه رخ دهد.
متقاضيان فوق مي‌توانند طي مدت 10 روز يا تا زمان تكميل ظرفيت با مراجعه به سايت فروش اينترنتي به آدرس esale.ikco.ir نسبت به واريز وجه اقدام نمايند. زمان فعال‌سازي اين بخشنامه بر روي سايت esale.ikco.ir بعد از ارسال پيامك از سوي ايران‌خودرو خواهد بود.
بنانژاد دبیرکل اتاق اصناف ایران با اشاره به مشکلات چندماه گذشته دریافت لاستیک خودرو در بازار گفت: با راه اندازی سامانه پیش ثبت نام توزیع اینترنتی لاستیک خودرو و افزایش عرضه برخی اندازه های پرمصرف، این بازار به زودی به ثبات و آرامش خواهد رسید. وی افزود: افراد قبل از مراجعه به فروشگاه ها برای خرید لاستیک به قیمت مصوب می توانند اطلاعات خود را در kala.ntsw.ir ثب کنند و در فروشگاه با ارئه کد به فروشنده کالای خود را دریافت کنند.
برای متقاضیان خودروهای وارداتی که در مرحله اول ثبت‌نام‌ این خودروها در اسفند ماه سال گذشته با بلوکه کردن ۵۰۰ میلیون تومان در حساب وکالتی خود ثبت‌نام کرده و نوبت‌دهی شده بودند، از عصر روز دوشنبه هفته جاری تا ساعت ۲۳ و ۵۹ دقیقه امشب (چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه) این امکان فراهم بود که از میان ۱۴ مدل خودروی وارداتی عرضه شده در این مرحله، خودروی مورد نظر خود را انتخاب کنند مهدی تقدسی - مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو - در گفت‌وگو با ایسنا اعلام کرد که مهلت آن تا ۲۹ فروردین ماه تمدید شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
ناشناس
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

با این قانونهای مسخره ای که برای ثبت نام خودرو گذاشتن. اون هم یک سال دیگه تحویل میدن .اون هم به قیمت روز.تازه معلوم نیست که در آینده چه اتفاقاتی بیفته.ما باید نصف پول رو الآن بدیم وتا یکسال هم پول ما هیچی میشه وبعدش هم به قیمت اون روزی که تحویل میدن حسابمون میکنند.

خسرو نوغانچی صالح
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

تنها راه چاره واردات خودر هست تا انحصاری این دو خودرو ساز باندی فامیلی دولتی به خودش تکانی بدهد

ایرانی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

عجب تحلیلی ، همیشه راحترین و راهی رو انتخاب میکنند که بسود خودروساز و دولت و... باشد نه بسود مردم ، امیدوارم منظورتان از کاهش اختلاف قیمت بازار و کارخانه این نباشد که قیمت کارخانه افزایش یابد و بر کاهش قیمت بازار تاکید داشته باشید.

جکسون
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

دوستان عزیز لطفا نزارید به شعورمان توهین کنند نرید تو پیش فروش ۱ساله ثبت نام کنید که ۱۰۰میلیون پولتونو بخوابونید برای ی سال دیگه که معلوم نیست چ خبره اون واسه لگنای ک تولید میشه

مهدی ابره دری
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

کارخانه لطفا فروش اقساطی را دوباره شروع کند..و خودش با مشتری توسط نمایندگیهای خود روبرو شود..مانند سال 1396

مهدی ب
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

از همون اول میگفتید این مقاله جهت افزایش قیمت نوشته شده دیگه دلیل بحران نیاز نیست بیارید

ولی منفرد
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام طاعات قبول کدوم اختلاف، الان چندصدهزار خودروی صفر دست دلالان و مصرف کننده های غیر واقعی که فقط میخوان با قیمت بالا بفروشن و معاملات نزدیک صفره. این اختلاف ساخته خودروساز و دلاله. قیمتها خیلی بالاست، اگه راست میگن واسه فروش فوری هم پیش پرداخت بگیرن تا معنی ریزش تو فروش فوق العده هم دستگیرشون بشه

Javad
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

چون همش حقه بازی و قلابیه آدمایی دارن ۱۵ الی ۲۰ م میگیرن تضمینی قرعه کشی بنام درمیاد،این قرعه کشیا همش فیلمه و دروغ مافیا بازیه

علیرضا
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

ا کارشناس خودرو هم هستی طبق کدوم منطق باید پول داد که حداقل شش ماه دیگه جنس تحویل بگیرید اینم بهونه شده برای گرانی بیشتر!

محمد هرچی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

یجوری نوشتی با خرید فروش فوق العاده از اختلاف قیمت سود میبرند که ....برادر این گاریا که باسم ماشین به مردم میدن نصف نصفه این قیمتام نمیارزه،شما نمیخاد غصه سود مردم رو بخوری

فرید جعفری
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

آیا انتظاری بیش از این بود؟ مگر چند نفر میتوانند ده ها و صدها میلیون تومان پول خودرو بدهند؟

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها