شنبه, 29 اردیبهشت 1403 2024,May

افزایش یارانه تا ۱۶۰ هزار تومانی صحت دارد؟

24 خرداد 1401
افزایش یارانه تا ۱۶۰ هزار تومانی صحت دارد؟

به گزارش بانک اول، اگرچه طی چند سال اخیر یارانه‌بگیران از دولت درخواست افزایش یارانه نقدی را داشته‌اند اما از ابتدای طرح پرداخت یارانه مبلغ آن تغییر نکرده، یعنی همان ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان به‌ازای هر نفر است.

در چند سال گذشته با افزایش فشارهای اقتصادی و بالا رفتن نرخ تورم، بارها زمزمه‌ افزایش یارانه‌ها شنیده شده اما هیچگاه از سوی مسئول یا سازمانی تایید نشده است، افزایش یارانه تا ۱۶۰ هزار تومان نیز یکی از احتمالاتی است که از سوی برخی از رسانه‌ها و مردم اعلام شده اما تاکنون تایید یا تکذیب نشده است.

پیگیری‌ها نیز حاکی از این است که برای افزایش مبلغ یارانه‌ها نه جلسه‌ای تشکل داده شده و نه تصمیمی گرفته شده است. در واقع سازمان‌های مرتبط با افزایش و پرداخت یارانه‌ها این موضوع را تایید نکرده‌اند.

در جریان لایحه بودجه نیز کمیسیون تلفیق از افزایش دو برابری یارانه‌ها خبر داد اما در صحن علنی تصویب نشد و دولت موظف شد دو یارانه نقدی ۴۵ هزار تومانی و یارانه معیشتی بنزین را در دستور کار واریزی‌های هر ماه خود قرار دهد.

اگر مصوبه کمیسیون تلفیق در صحن نیز رای می‌آورد امسال ۱۰ میلیون نفر از مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، مبلغ ۲۶۷ هزار تومان؛  ۲۵ میلیون نفر از اقشار ضعیف و دریافت‌کنندگان یارانه معیشتی، مبلغ ۱۸۸ هزار تومان؛ ۲۳ میلیون نفر، مبلغ ۱۳۶ هزار تومان یارانه بنزین و ۲۰ میلیون نفر دیگر مبلغ ۹۱ هزار تومان یارانه نقدی دریافت می‌کردند.

در بودجه امسال نیز منابع برای پرداخت یارانه نقدی و بنزین تعیین شده و نامی از یارانه دیگری برده نشده است.

اما دو سناریو برای افزایش یارانه‌ها وجود دارد: اول این که اگر شرایط کرونا ادامه داشته باشد و وضعیت معیشت مردم سخت‌تر شود، احتمالا دولت پرداخت یارانه جدید مثل یارانه کرونا را در دستور کار قرار می‌دهد.

دومین سناریو نیز این است که از طریق ایجاد منابع درآمدی جدید برای دولت، یارانه سومی به واریزی‌های هر ماه اضافه شود که احتمالا منابع آن از طریق افزایش قیمت در یک بخش خاص تامین می‌شود.

اخبار مرتبط
بر اساس تبصره ۸ بند ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ «سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها موظف است با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نسبت به تجدیدنظر در مورد افرادی که یارانه آنها حذف شده و همچنین نسبت به حذف یارانه خانوارهای غیرمشمول حمایت دولت به موجب آئین‌نامه‌ای که توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در مدت یک ماه از لازم‌الاجرا شدن این قانون به‌تصویب هیأت وزیران می‌رسد، اقدام کند».
​برای استعلام دهک بندی یارانه معیشتی با کد ملی، باید سرپرست خانوار کد ملی اعلامی را به سایت سامانه حمایت ارسال و استعلام آن را دریافت نماید.
محسن مولوی- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص مسئله تفکیک یارانه‌ها، اظهار کرد: اگر موضوع تفکیک یارانه در خصوص قیومیت، حضانت و کفالت باشد، متقاضیان باید از طریق فرمانداری به دفاتر خدمات الکترونیک نیروی انتظامی مراجعه کنند. مولوی بیان کرد: افراد مجرد اگر به صورت مستقل زندگی می‌کنند، باید با داشتن مدارک به فرمانداری و دفاتر خدمات الکترونیک نیروی انتظامی برای جداسازی یارانه خود اقدام کنند.
دقایقی قبل یارانه مرحله ۱۵۹ معیشتی اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ خانوارهای دهک های اول تا سوم به حساب سرپرستان واریز شد

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
جهاد مطرودی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام کاش این خبرهاتون صحت داشته باشه ما مددجویان با این حقوق چهل تومان اخه تا اخر ماه چی میخای باشون خرید کنی لقل یارانه درستی بدید بتونیم خورد و خوراکمون درست تامین کنیم هرماه میگن حقوقاتون اضافه میشن و هیچی الن شش سال س تومان اضافه شد حقوق چهار نفر خانواده شده چهل س تومان با این گرونی و خرج بالا قسم نمیخورم خدا خودش همچی میدونه ک چ دردی داریم میخوریم این زندگی ی معلول ایرانی خدا خوشش میات ن از خونه خوب ن خوردن خوب ن لباس خوبی و ن وسایل مثل مردم داشته باشیم ن فرش خوب ن تلفزیون ن کولر خوب مسولین در حق ما کی میخان حس کنن لقل حقوقامون بیارید بالا تامین خوراک خوردن داشته باشیم درست خدا جای حق مسلمانان نشسته از مسولین خواهشن بفکر ما بشن من از خوزستان نظر مینویسم خواهشی ک دارم حقوقامون بیشتراز دوملیون یا دو ملیون بکنید چهل تومان تا یک هفته بخدا بیشتر چیزی نمیاره و ما حتی اب خوردن با پول شده متشکرم

مهدی جعفری
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

وقتی جیب آقایان پرپول باشد چه خبر از جیب امثال من دارند واقعا براتون اهمیت داره که ما چطور داریم زندگی میکنیم

ح م
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

با سلام ‌...خواهشا پول فروش ۶۰ درصد سهام که فروختیم واریز کنید الان چهار ماه بیشتره فروختیم هیچ واریزی ندارد از فروش ۶۰درصدمون لطفا پول فروش ۶۰درصدمون واریز کنید براش بد جور نیاز داریم ممنون ... فروختیم چون واقعا به اون پول نیاز داشتیم از مسعولان محترم تقاظای آجزانه میکنم نصبت به واریز پول فروش سهام عدالتمان توجه کنند واریز بشه با پول فروش سهام فروختمون مشگلمان حل بشه سپاسگزارم شما را یخدا یه کاری کنید منه معلول با ۷۳۰۰۰هزار ماهیانه جلوی پنج نفره عضو خانواده شزمنده نشم

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها