پنجشنبه, 20 اردیبهشت 1403 2024,May

افزایش نرخ سود در سررسیدهای میان‌مدت

24 خرداد 1401
افزایش نرخ سود در سررسیدهای میان‌مدت

حجم معاملات خرد اوراق بدهی دولتی در بازار ثانویه با 61 درصد کاهش به 137 میلیارد تومان رسید.

به گزارش بانک اول بررسی منحنی بازده در روز دوشنبه 6 اردیبهشت ماه، افزایش نرخ‌های بازده در سررسیدهای میان مدت را نشان می‌دهد. نرخ بازده اوراق با سررسید یکسال با 3 دهم درصد کاهش به 21.4 درصد رسید. نرخهای بازده اوراق با سررسیدهای دو و سه سال با یک دهم و 4 دهم درصد کاهش به ترتیب به 21.1 و 22.48 درصد رسید. نرخ بازده آتی اوراق در سال دوم نیز با نیم درصد افزایش به 22.82 درصد رسید.

منحنی نرخ بازدهی اوراق آتی ، از وضعیت مسطح چند روز گذشته خارج شد. با بررسی منحنی امروز آشکار می‌شود که  نرخ بازده در سررسید 400 روز به 22.2 درصد، در سررسیده 600 روزه به 23 درصد و در سررسید 800 روزه به 23.1 درصد رسیده است.

نرخ بازده نقدی و آتی

در بازار اوراق بدهی دولتی، نرخ‌های بازده اوراق در سررسیدهای زمانی مختلف از طریق عرضه و تقاضا کشف می‌شود. نرخ کشف‌شده بر اساس این سازوکار متوسط بازده نقدی نگهداری اوراق تا سررسید را نشان می‌دهد. همچنین از تفاوت نرخ‌های بازده نقدی در سررسیدهای مختلف، می‌توان برای استخراج بازده آتی مورد انتظار سرمایه‌گذاران استفاده کرد.

 

اخبار مرتبط
اگر به دنبال کسب سودآوری بیشتری بوده و روی ماهیانه و قطعی بودن رقم آن در یک ماه، پافشاری ندارید، سودآوری در بازار بورس زمینه بیشتری دارد.
لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 19 اردیبهشت ماه 1402، مبلغ 3 هزار میلیارد و 600 میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 58 میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.
ماهیت سرمایه گذاری در بازارهای بورس، با ریسک هایی همراه است و در صورتی می توانید در این بازار سود بگیرید که فعالیت در آن، با شناخت و آگاهی کافی همراه باشد. اگر به دنبال کسب سودآوری بیشتری بوده و روی ماهیانه و قطعی بودن رقم آن در یک ماه، پافشاری ندارید، سودآوری در بازار بورس زمینه بیشتری دارد.
معامله گران در بورس تهران حدود ۶ میلیارد سهم و اوراق مالی را با انجام ۲۹۶ هزار معامله دادوستد کردند که ارزش آن به حدود ۳۵ هزار میلیارد ریال رسید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها