یکشنبه, 23 اردیبهشت 1403 2024,May

وام سهام عدالت ۱۴ میلیونی/ چرا بانک‌ها رقم کمتری واریز می‌کنند؟

24 خرداد 1401
وام سهام عدالت ۱۴ میلیونی/ چرا بانک‌ها رقم کمتری واریز می‌کنند؟

به گزارش بانک اول، بعد از سخنان رئیس جمهور و وعده وام ۱۴ میلیون تومانی و ۷ میلیون تومانی برای سهام عدالت، بعضی از مسئولان این سهام اعلام کردند مبلغی که در کارت اعتباری افراد متقاضی شارژ می شود بسته به ارزش سهامی که دارند محاسبه می شود.

مثلا اگر کسی برگه یک میلیون تومانی دارد معادل ۵۰ درصد از ارزش سهام او در کارت اعتباری شارژ می شود و می تواند از فروشگاههای معرفی شده توسط دو بانک ملی و تجارت خرید و کند و بعد اقساط وام را بپردازد. اما شواهد نشان می دهد این اعداد و ارقام فقط در حد خبر است و در بانکها اتفاق دیگری می افتد.

براساس اظهارات مسئولان سهام عدالت قرار شد ۵۰ درصد ارزش روز سهام عدالت وام پرداخت شود که طبق آخرین صورت حساب سهام عدالت در تاریخ پنج اردیبهشت، مبلغ وام برای سهام یک میلیون تومانی حدود ۹٫۵ میلیون تومان و برای سهام ۵۳۲ هزار تومانی حدود پنج میلیون تومان محاسبه می شود.

امابه بعضی از متقاضیان بعد از مراجعه به بانک ها اعلام شده مبلغی کمتر از این مقدار در کارت اعتباری شارژ می شود.این در حالی است که در روزهای قبل ارزش سهام بیشتر از این مقدار بوده که طبیعتا مبلغ وام نیز بالاتر مبالغ ذکر شده بوده است.

پیگیری ها از شعب دو بانک تجارت و ملی که تنها بانک‌های اعطاکننده کارت اعتباری یا وام سهام عدالت هستند نیز این موضوع را تایید می‌کند. اپراتور بانک تجارت در یکی از شعب مرکز شهر تهران به تجارت نیوز می‌گوید که مبلغ این وام برای سهام یک میلیون تومانی ۷ میلیون تومان است.

یکی از کابران توئیتر نیز در توییتی نوشته برای اطلاع از نحوه ثبت‌نام و ثبت درخواست وام سهام عدالت به بانک ملی مراجعه کرده و متصدی بانک به او گفته که برای سهام یک میلیون تومانی، حداکثر وام با سود ۱۸ درصد حدود سه میلیون تومان است یعنی ۱۱ میلیون تومان کمتر از عددی که رئیس جمهور برای وام سهام عدالت اعلام کرده است.

اخبار مرتبط
طبق گفته سرپرست سازمان خصوصی سازی نیز چنانچه فردی مشمول سهام عدالت جاماندگان نشود، می‌تواند اعتراض خود را به وزارت رفاه منتقل کند. اما وزارت رفاه بلافاصله در بیانیه‌ای اعلام کرد: از مردم و متقاضیان دریافت سهام عدالت تقاضا می‌کنیم از مراجعه حضوری و تماس با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص سهام عدالت خودداری کنند.
افراد برای تعیین سهام متوفیان خود می‌توانند به شعب بانک‌ها یا کارگزاری‌های منتخب اعلامی مراجعه کنند.
مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس گفت: سازمان بورس پیگیر است که مابقی سود سهام عدالت را دریافت کند تا برای سهامداران این سود واریز شود.
این مقام مسئول همچنین اظهار کرد: اگر این شرکت‌ها سود سهام عدالت را واریز نکنند سازمان بورس بر اساس ضوابط، مقررات، وظایف و اختیاراتی که دارد حتما برخورد مقتضی را انجام می‌دهد در نهایت سازمان بورس پیگیر است که مابقی سود سهام عدالت را دریافت تا برای سهامداران این سود واریز شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
اکبر دهقانی نیکنام
ارسال شده در : یکشنبه 26 آذر 1402

ثبت نام وام سهام عدالت بانک صادرات ایران هر موقع سهام واریز کردی همیشه کم واریز شد چرا اگه سهام دیگر بانک ها بانک ملی یک نفره بودند یک میلیون تومان واریز شده

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها