جمعه, 28 اردیبهشت 1403 2024,May

خودرو صفر برابر با قیمت یک خانه ۴۰ متری / خودرو بخریم یا مسکن؟

24 خرداد 1401
خودرو صفر برابر با قیمت یک خانه ۴۰ متری / خودرو بخریم یا مسکن؟

به گزارش بانک اول  بازار خودرو همیشه جز بازارهای پرطرفدار در بین اقشار مختلف مردم بوده است. بسیاری از افراد از خرید و فروش خودرو درآمد کسب می‌کنند. در چند سال گذشته با توجه به افزایش قیمت دلار، قیمت خودرو افزایش پیدا کرده است. در یک سال گذشته شیب قیمتی خودرو به مرحله‌ای رسید که قیمت آن به طور روزانه افزایش می‌یافت.

با وجود بروز رکود در بازار مسکن در چند وقت اخیر، بازار خودرو اما تنور داغی دارد. در چند ماه گذشته برخی از خودورهای مونتاژ و خارجی با کاهش نسبی قیمت همراه بودند. در کنار کاهش قیمت خودروها در چند وقت اخیر، قیمت برخی از خودروها با وجود روند کاهشی در محدوده قیمتی ۶۰۰ میلیون تا ۱٫۲ میلیارد تومان، برابر با یک واحد آپارتمان در تهران است.

این خودروها با قیمت یک خانه ۴۰ متری در فلاح و حکیمیه برابرند!

بر اساس داده‌های دریافتی از سایت دیوار، ارزش برخی از خودورهای صفر در محدوده قیمتی ۶۰۰ میلیون تا ۱٫۲ میلیارد تومان با قیمت فروش مسکن در بعضی از محله‌های تهران برابر است. به عنوان مثال خودروی مونتاژی سراتو، با قیمت ۸۰۰ میلیون با نرخ خرید یک واحد آپارتمان در منطقه فلاح تهران برابری می‌کند. همچنین با بودجه خرید یک خودروی هیوندای النترا با قیمت یک میلیارد و ۱۴۰ میلیون تومان، می‌توان یک واحد آپارتمان در منطقه حکیمیه تهران خریداری کرد.

گران‌ترین خودروهای کارکرده دیوار کدام هستند؟

افزایش چند وقت اخیر قیمت خودروی صفر در بازار، بازار خودروهای کارکرده هم تحت تاثیر قرار داده است. افزایش قیمت خودروهای صفر به قدری است که افراد زیادی با داشتن حجم زیادی از نقدینگی اما قدرت خرید اتومبیل صفر و مدنظر خود را ندارند.

داده‌های موجود در سایت دیوار نشان می‌دهد که برخی از خودروهای کارکرده با قیمت‌های بسیار بالایی درحال معامله هستند. قیمت تعدادی از خودروهای کارکرده در سایت دیوار نزدیک به یک میلیارد تومان است.

قیمت بعضی از گران‌ترین خودروهای دسته دوم در آگهی‌های سایت دیوار نردیک به ۸۰۰ میلیون تومان است. که با این مقدار پول می‌توان یک دستگاه هایما S7 یا هیوندای i20 خرید.

در حالی که قیمت صفر خودروی پژوه ۲۰۰۹ بیش از ۸۰۰ میلیون تومان است، مدل کاکرده آن را می‌توان حدود ۱۰۰ میلیون تومان ارزان‌تر خریداری کرد. بر اساس آگهی‌های ثبت شده در دیوار، پژو ۲۰۰۸ مدل ۱۳۹۷ با کارکردی بیش از ۱۰ هزار کلیومتر ۷۲۵ میلیون تومان قیمت دارد.

 

اخبار مرتبط
فراخوان‌های مربوط به ایمنی زمانی اتفاق می‌افتند که هر یک از اجزای خودرو معیوب بوده و ایمنی خودرو را به خطر می‌اندازد. مسائل مربوط به ایمنی ممکن است در خودروهایی با تجهیزات، طراحی یا سازنده مشابه رخ دهد.
متقاضيان فوق مي‌توانند طي مدت 10 روز يا تا زمان تكميل ظرفيت با مراجعه به سايت فروش اينترنتي به آدرس esale.ikco.ir نسبت به واريز وجه اقدام نمايند. زمان فعال‌سازي اين بخشنامه بر روي سايت esale.ikco.ir بعد از ارسال پيامك از سوي ايران‌خودرو خواهد بود.
بنانژاد دبیرکل اتاق اصناف ایران با اشاره به مشکلات چندماه گذشته دریافت لاستیک خودرو در بازار گفت: با راه اندازی سامانه پیش ثبت نام توزیع اینترنتی لاستیک خودرو و افزایش عرضه برخی اندازه های پرمصرف، این بازار به زودی به ثبات و آرامش خواهد رسید. وی افزود: افراد قبل از مراجعه به فروشگاه ها برای خرید لاستیک به قیمت مصوب می توانند اطلاعات خود را در kala.ntsw.ir ثب کنند و در فروشگاه با ارئه کد به فروشنده کالای خود را دریافت کنند.
برای متقاضیان خودروهای وارداتی که در مرحله اول ثبت‌نام‌ این خودروها در اسفند ماه سال گذشته با بلوکه کردن ۵۰۰ میلیون تومان در حساب وکالتی خود ثبت‌نام کرده و نوبت‌دهی شده بودند، از عصر روز دوشنبه هفته جاری تا ساعت ۲۳ و ۵۹ دقیقه امشب (چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه) این امکان فراهم بود که از میان ۱۴ مدل خودروی وارداتی عرضه شده در این مرحله، خودروی مورد نظر خود را انتخاب کنند مهدی تقدسی - مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو - در گفت‌وگو با ایسنا اعلام کرد که مهلت آن تا ۲۹ فروردین ماه تمدید شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها