دوشنبه, 17 اردیبهشت 1403 2024,May

جهانگیری مصوبه افزایش تسهیلات بانکی بازسازی اماکن مسکونی را ابلاغ کرد

24 خرداد 1401
جهانگیری مصوبه افزایش تسهیلات بانکی بازسازی اماکن مسکونی را ابلاغ کرد

به گزارش بانک اول، با امضای اسحاق جهانگیری تصویب‌نامه مربوط به تخصیص تسهیلات ارزان قیمت بانکی جهت افزایش سقف تسهیلات بانکی برای بازسازی و مقاوم‌سازی اماکن مسکونی مناطق خسارت دیده از سیل و زلزله ابلاغ شد.

هیات وزیران در جلسه یکم اردیبهشت 1400 به پیشنهاد وزارت کشور، با تخصیص مبلغ 18 هزار و 852 میلیارد و 700 میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت بانکی جهت افزایش سقف تسهیلات بانکی برای بازسازی و مقاوم‌سازی اماکن مسکونی مناطق خسارت دیده از سیل و زلزله موافقت کرد.

بر این اساس، این تسهیلات با سود و کارمزد (پنج درصد در مناطق شهری و چهار درصد در مناطق روستایی) با معرفی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پرداخت می‌شود.

بدهی و معوقات و چک برگشتی احتمالی آسیب‌دیدگان به بانک‌ها مانع از دریافت این تسهیلات نخواهد بود.

همچنین سازمان برنامه و بودجه کشور پرداخت یارانه سود (مابه‌التفاوت سود تعیین شده سهم متقاضی تا نرخ‌های مصوب شورای پول و اعتبار) و مانده مطالبات معوق شامل اصل و سود تسهیلات اعطایی به مشمولان این تصویب‌نامه را تضمین و تعهد می‌کند که هزینه‌های یادشده را پس از اعلام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در لوایح بودجه سال‌های بعد پیش‌بینی و منظور کرده و به شبکه بانکی پرداخت کند.

همین طور بنیاد مسکن انقلاب اسلامی موظف است گزارش عملکرد این تصویب‌نامه را در مقاطع زمانی سه ماهه به سازمان‌های برنامه و بودجه کشور و مدیریت بحران کشور ارسال کند./ایرنا

اخبار مرتبط
افراد حقیقی و حقوقی که مایل به دریافت وام ۵۰۰ میلیونی و ۳ میلیارد تومانی بانک رفاه هستند باید در یکی از شعب این مجموعه سپرده جاری بدون دسته چک داشته باشند. مدت سپرده گذاری و میانگین حساب متقاضی دست کم شش ماه گذشته باشد تا بتواند برای این تسهیلات درخواست بدهند. افراد نیازمند معرفی ضامن رسمی هستند.
ثبت نام وام بازنشستگان کشوری به صورت کاملا آنلاین انجام می‌شود و نیازی به مراجعه حضوری به شعب بانک نیست. در ادامه به مراحل نحوه ثبت نام وام بازنشستگان کشوری خواهیم پرداخت.
به گفته مقام مسئول بانک مرکزی از تعداد ۸۷۱ هزار و ۸۶۱ نفر واجد شرایط اخذ تسهیلات نهضت ملی مسکن ۸۰۲ هزار و ۸۰۴ نفر ( حدود ۹۲ درصد از متقاضیان واجد شرایط) موفق به انعقاد قرارداد شده‌اند.
در سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴، دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانند از مجموعه‌ای از وام‌های تحصیلی بهره‌مند شوند که در ابتدای هر ترم تحصیلی قابل درخواست هستند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها