پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403 2024,May

تا یک سال آینده چه اتفاقی برای قیمت طلا خواهد افتاد؟

24 خرداد 1401
 تا یک سال آینده چه اتفاقی برای قیمت طلا خواهد افتاد؟

 

به گزارش بانک اول تحلیلگر بازار طلا شانتل شیون در مصاحبه خود با کیتکو نیوز اعلام کرد که وی انتظار دارد قیمت طلا طی ماه های آینده سطح 1800 دلار را به دست آورد اما نمی تواند تا پیش از پایان سال به سطح 1900 دلار دستیابی پیدا کند.

وی معتقد است که طلا در بلند مدت همچنان صعودی باقی خواهد ماند اما چالش های بسیاری را در پیش روی خود دارد که می تواند قیمت آن را دستخوش تغییرات زیادی کند.

شرکت تحقیقاتی Murenbeeld & Co در جدید ترین پیش بینی خود اعلام کرد که انتظار دارد میانگین قیمت طلا در سه ماهه دوم سال 2021، 1806 دلار، در سه ماهه سوم 1827 دلار و در سه ماهه چهارم 1865 دلار باشد.

اونس طلا
اونس طلا

این شرکت انتظار دارد که قیمت هر اونس طلا در سه ماهه اول سال 2022 به 1900 دلار و در سه ماهه دوم سال 2022 به بالا ترین حد خود از گذشته تا کنون برسد.

شانتل شیون رئیس تیم تحقیقات این شرکت در سخنانش گفت که وی در حال حاضر نسبت به قیمت طلا بی طرف است چرا که بانک های مرکزی محرک های زیادی به اقتصاد وارد کرده اند و هنوز مشخص نیست که بهبود اقتصادی حاصل شده پایدار خواهد بود یا خیر.

از نظر شیون همچنان عدم اطمینان بسیار بالایی درباره همه گیری ویروس کرونا وجود داشته و سرعت فعلی بهبود اقتصاد پایدار نخواهد بود.

یکی از موضوعات دیگری که در حال حاضر وجود دارد افزایش تورم است. به گفته شیون سرمایه گذاران تا پیش از پایان سال نمی توانند نسبت به پایداری یا عدم پایداری تورم ایجاد شده اطمینان حاصل کنند.

قیمت طلا
قیمت طلا

با این وجود شیون اعتقاد دارد که با توجه به حجم بالای محرک های مالی و پولی که به اقتصاد وارد شده است عدم ایجاد تورم بالا بسیار بعید است.

در این شرایط و با حجم پولی که در دستان مردم قرار گرفته است آن ها به سمت خرید مسکن حرکت می کنند. همچنین کالا های اساسی مانند مس، چوب و حتی غذا از دیگر گزینه های خرید مردم خواهد بود.

طبق گفته شیون در حال حاضر و بر اثر شرایط نامساعد اقتصادی بحران غذا به وجود آمده است و با وجود اینکه این بحران بر اثر بهبود اقتصادی اندکی کاهش یافته است اما روند افزایشی قیمت ها ادامه خواهد داشت.

با افزایش قیمت ها در طولانی مدت و ایجاد تورم، هزینه مواد اولیه و دیگر هزینه های تولید کنندگان افزایش خواهد یافت که آن ها با افزایش قیمت ها این هزینه را به عهده مردم گذاشته و این موضوع می تواند بسیار نگران کننده باشد.

طلا
طلا

در بلند مدت دو عامل تورم و همچنین نوسان در بازار سهام می تواند باعث افزایش قیمت طلا شده و آن را به اوج های تاریخی خود بازگرداند.

هرچند شیون گفت که باید به شرایط اقتصادی توجه داشت. وی گفت در صورتی که روند بهبود اقتصادی پایدار شود قیمت طلا می تواند یک شرایط نزولی را تجربه کند.

همچنین قیمت بیت کوین می تواند تاثیر زیادی بر روی بازار طلا داشته باشد و فلز زرد رقابت سختی با این رمزارز خواهد داشت. طبق اظهار نظر های شیون افزایش قیمت بیت کوین تا کنون 2.5 درصد از ارزش بازار طلا را کاهش داده است.

اخبار مرتبط
امروز قیمت طلا در جریان معاملات بازار شیب صعودی را تجربه کرد، قیمت سکه امامی به ۴۱,۷۰۰,۰۰۰ (چهل و یک میلیون و هفتصد هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۴۷ درصدی داشته است.
بیست و سومین جلسه حراج شمش طلا در روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ از ساعت ۱۲ الی ۱۶ در مرکز مبادله ایران برگزار خواهد شد. وجه الضمان مبلغ ۳ میلیارد و۵۰۰ میلیون ریال (۳،۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال) به ازای هر قطعه شمش طلای استاندارد است. متقاضی خرید می‌تواند تا ساعت ۲۴ روز شنبه مورخ ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ مبلغ وجه الضمان را پرداخت کند.
سهمیه ارز مسافران حج ۱۴۰۳ فقط مختص زائران بالای ۱۸ سال نیست و دقیقا مثبل سال گذشته به هر کد ملی که در مراسم حجم امسال شرکت داشته باشد، سهمیه ارز حج تعلق می‌گیرد.
این تحلیلگر اقتصادی اضافه کرد: در آن زمان عده‌ای از نرخ دلار بالای ۱۰۰ هزار تومان صحبت می‌کردند و به دنبال افزایش نارضایتی بین مردم بودند، اما با تدبیر بانک مرکزی رشد نرخ ارز نه تنها متوقف شد، بلکه احتمال بازگشت نرخ ارز به کانال‌های قبلی تقویت شد و امیدواریم که نرخ ارز تا کریدور ۵۰ هزار تومان هم کاهش یابد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها