یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 2024,April

مستمری کدام یک از بازنشستگان افزایش ۱۰۰ درصدی دارد؟

24 خرداد 1401
مستمری کدام یک از بازنشستگان افزایش ۱۰۰ درصدی دارد؟

به گزارش بانک اول علی دهقان‌کیا (رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهرستان تهران) با اشاره به درحال اجرا بودن امور اداری صدور احکام بازنشستگان تامین اجتماعی، گفت: «کارکنان سازمان تامین اجتماعی به صورت شبانه‌روزی مشغول انجام کارهای اداری صدور احکام هستند. برخی شب‌ها که به صورت سرزده به سازمان مراجعه کردیم، متوجه شدیم که آن‌ها سحری خود را در سازمان می‌خوردند و به خانه نرفته‌اند. امیدوارم احکام نهایی ظرف روزهای آینده صادر شوند.»

 

وی با اشاره به اقدام سازمان تامین اجتماعی برای رفع تبعیض میان بازنشستگان کشوری و لشکری، گفت: «حداقل مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۰، بسته به داشتن اولاد و همسر بین ۴ میلیون و ۲۰۰ تا ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است. در نتیجه مستمری آن‌ها از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در اسفند ۹۹ به این ارقام می‌رسد تا تفاوت میان بازنشستگان حداقلی‌بگیر تامین اجتماعی و کشوری برداشته شود.»

 

وی با بیان اینکه در احکام جدید برخی مستمری‌بگیران نسبت به اسفند ماه تا ۱۰۰ درصد افزایش مستمری دارند، گفت: «آن گروه از بازنشستگان مشمول افزایش ۱۰۰ درصدی می‌شوند که در سال برقراری مستمری سقف‌بگیر بودند؛ اما در سال ۱۴۰۰ مستمری آن‌ها به ۳ تا ۴ برابر حداقل مستمری رسیده است. به این گروه از بازنشستگان ۱۰۰ درصد اسفند را به عنوان همسان‌سازی و افزایش مستمری پرداخت می‌کنند.»

 

دهقان‌کیا با اشاره به میزان افزایش مستمری بازنشستگان جدید در احکام ۱۴۰۰، گفت: «اگر افزایش مستمری برای این گروه از بازنشستگان منجر به افزایش تا ۵۰ درصد مستمری اسفند ماه ۹۹ نشد، مبلغی را به عنوان متناسب‌سازی به آن‌ها پرداخت می‌کنند تا به این میزان برسند. برای نمونه باید توجه داشت که بازنشستگان سال ۹۹ تفاوت ضریبی نسبت به سال جاری (سال اجرای متناسب‌سازی مرحله دوم) ندارند؛ لذا سازمان برای اینگونه بازنشستگان افزایش تا ۵۰ درصد اسفند را در نظر گرفت؛ البته با اعمال مبلغ متناسب‌سازی است.»

 

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهرستان تهران با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی در احکام اولیه که از روی سیستم برداشته شدند، مستمری پیش از اعمال متناسب‌سازی مرحله‌ی دوم را ملاک قرار داده بود، گفت: «در افزایش مستمری سال جاری، مستمری اسفند ماه سال گذشته ملاک متناسب‌سازی قرار می‌گیرد. در نتیجه مستمری اسفند ماه مبنای اعمال ۲۶ درصد به اضافه‌ی ۲۴۸ هزار تومان افزایش سنواتی به اضافه‌ی مزایا قرار می‌گیرد.»

اخبار مرتبط
در بخش سخت افزاری نیز استفاده دائمی از داده‌های تلفن همراه و همچنین اتصال مداوم بلوتوث گوشی به دستگاه‌هایی مانند ساعت یا هدفون می‌تواند دمای گوشی را تا حد بسیار زیادی بالا ببرد. فیلمبرداری یا فعال بودن مداوم دوربین گوشی نیز دیگر عاملی است که علاوه بر خالی کردن باتری گوشی می‌تواند دمای گوشی را به شدت بالا ببرد چرا که همزمان پردازنده و دوربین با یکدیگر فعالیت دارند و به این ترتیب دمای دستگاه به شدت افزایش پیدا می‌کند.
، شخصیت حقیقی یا حقوقی که برات را صادر می‌کند پرداخت مبلغی را در آینده به فردی دیگری ضمانت می‌دهد. با این تفاوت که مبلغ باید از سوی فرد دیگری که صادرکننده برات از او طلب دارد پرداخت شود.
وی تعیین الگوی مصرف برق هر منطقه را بر اساس قانون و با تاکید بر حفظ رفاه اجتماعی و فرصت‌های مدیریت مصرف ذکر و تصریح کرد: به طور معمول ٧٥ درصد مشترکان برق هر منطقه، نسبت به الگوی مصرف تعیین شده، برق کمتری مصرف می‌کنند.
به‌طور معمول، محققان پزشکی برای اثبات چیزی انتظارها رو بالا می‌برند سپس در دستیابی به آن شکست می‌خورند. آنان اغلب به‌سرعت به این نکته اشاره می‌کنند که A منجر به B می‌شود در حالی‌که به‌راستی ثابت نکرده‌اند، فقط اینکه، ارتباط آماری قوی بین A و B وجود دارد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها