پنجشنبه, 27 اردیبهشت 1403 2024,May

وام ۱۲۰ میلیون تومانی با سود ۹ درصد به چه کسانی پرداخت می‌شود؟

24 خرداد 1401
وام ۱۲۰ میلیون تومانی با سود ۹ درصد به چه کسانی پرداخت می‌شود؟

به گزارش بانک اول، مبلغ وام نوسازی بافت فرسوده که در سال گذشته ۱۰۰ میلیون تومان بود ‌امسال ۲۰ میلیون تومان بیشتر شده است و به ۱۲۰ میلیون تومان رسیده است.

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، مصوبه هیئت دولت درباره افزایش تسهیلات نوسازی بافت فرسوده در کلانشهرها و سایر شهرها و همچنین تسهیلات ودیعه اسکان موقت برای متقاضیان نوسازی این واحدها را به وزرای راه و شهرسازی، کشور، نیرو، نفت و اقتصاد، رؤسای سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی و معاونان اقتصادی و حقوقی رئیس جمهور ابلاغ کرده است.

بر اساس این مصوبه، تسهیلات نوسازی بافت فرسوده در کلانشهرها (مشارکت مدنی دوره ساخت) به ازای هر واحد ۱۲۰ میلیون تومان و تسهیلات ودیعه اسکان موقت ۴۰ میلیون تومان تعیین شده است.

 

سال گذشته سقف وام ودیعه مسکن برای مستاجران تهرانی ۵۰ میلیون تومان، شهر‌های بزرگ شامل شهر‌های بالای یک میلیون نفر از جمله مشهد، اصفهان، کرج، شیراز، تبریز، قم، اهواز و کرمانشاه ۳۰ میلیون تومان و دیگر شهرها، ۱۵ میلیون تومان بود که با نرخ سود ۱۳ درصد به مشمولان پرداخت می شد، اما امسال مبلغ وام ودیعه مسکن برای تهران ۴۰ میلیون و برای دیگر شهرها ۳۰ میلیون تومان اعلام شده است.

 

وام نوسازی بافت فرسوده در سایر شهرها به ازای هر واحد ۸۰ میلیون تومان و تسهیلات ودیعه اسکان موقت ۳۰ میلیون تومان تعیین شده است.
نرخ سود (کارمزد) وام نوسازی بافت فرسوده در مناطق کم برخوردار مرزی ۴ درصد تعیین شده است.

همچینن هیئت دولت نرخ سود تسهیلات نوسازی بافت فرسوده در سایر مناطق را معادل نصف (۵۰ درصد) نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار در تعیین کرده است.
با احتساب نرخ سود ۱۸ درصدی از سوی شورای پول و اعتبار، نرخ سود تسهیلات نوسازی بافت فرسوده ۹ درصد محاسبه می شود.

اخبار مرتبط
وام دهه شصتی ها که انسیه خزعلی از آن خبر داده بود، برخلاف تصور عموم مشمول همه دهه شصتی ها نخواهد بود و برای دریافت این وام باید دارای شرایط خاصی باشید.
یکی از خدمات پرمتقاضی و محبوب بانک‌ها، ارائه وام غیرحضوری از طریق اپلیکیشن‌های موبایلی این بانک‌هاست. برای آشنایی با بهترین وام‌هایی که از گوشی موبایل‌تان می‌توانید دریافت کنید، این مطلب را بخوانید.
مهران محرمیان با اعلام این خبر افزود: از این پس افرادی که برای دریافت یارانه اقدام می‌کنند، از دهک‌های پایین جامعه هستند دیگر نمی‌توانند وام بانکی با اعداد و ارقام بالا را دریافت کنند. او ادامه داد: در مدل جدید موضوعات مالیاتی، جرایم رانندگی، نحوه رفع تعهدات ارزی و سایر موضوعات مورد نظر در شبکه بانکی اضافه خواهد شد و در مدل جدید رتبه بندی بسیار دقیق‌تر شده است.
بانک مرکزی در بخشنامه‌ای به بانک‌های عامل، شرایط پرداخت وام اشتغالزایی را در سال ۱۴۰۳ ابلاغ و تأکید کرد: سقف فردی تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغالزایی به ۱۵۰۰ میلیون ریال و سقف کارفرمایی به ازای بکارگیری تعداد افراد مددجو متناسب با سقف فردی حداکثر تا ۴۰۰۰۰ میلیون ریال و مدت بازپرداخت تسهیلات موصوف ۷ سال می باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها