شنبه, 29 اردیبهشت 1403 2024,May

هشدار پلیس نسبت به کلاهبرداری با پیامک جعلی سامانه قضایی (ثنا)

24 خرداد 1401
 هشدار پلیس نسبت به کلاهبرداری با پیامک جعلی سامانه قضایی (ثنا)

به گزارش بانک اول به نقل از پایگاه خبری پلیس، مجرمان سایبری با جعل آدرس اینترنتی سامانه ثبت‌نام الکترونیک قوه‌ قضائیه و با ارسال پیامکی از کاربران فضای مجازی کلاهبرداری می‌کنند که این پیامک‌ها حاوی مطالبی از قبیل: ثبت شکوائیه، ابلاغ حکم و غیره است.

کاربران فضایی مجازی به دلیل استرس ایجاد شده و کنجکاوی به آدرس (لینک) جعلی که در متن پیام است مراجعه می‌کنند که در این مرحله با درخواست کسر وجه، و ثبت اطلاعات بانکی توسط شهروندان از حساب کاربران برداشت غیرمجاز می‌شود. لذا شهروندان به موارد زیر دقت کنند.

۱. پیامک ارسالی از سوی قوه قضاییه فاقد لینک است.

۲. به هیچ وجه برای مشاهده ابلاغ قضایی، نیاز به واریز وجه نیست.

۳. پیامک مذکور، هرگز با شماره سیم کارت شخصی ارسال نمی‌شود.

۴. برای اطمینان، کاربران می‌توانند به سایت اصلی ابلاغ الکترونیک قضایی به آدرس https:‌//eblagh.adliran.ir مراجعه و از این طریق ابلاغ قضائی را بررسی کنند.

۵. ابلاغ قضائی از طریق پیام کوتاه ارسال می شود و در شبکه های ابلاغ های قضائی به اطلاع رسانی نمی‌شود.

۶. پیام ابلاغ قضائی به افرادی که سابقاً در سیستم ثنا ثبت نام کرده‌اند ارسال می‌شود و کسانی که در این سیستم ثبت نام نکرده‌اند به نشانی محل سکونت و یا محل کار افراد از طریق پست ارسال می‌شود.

اخبار مرتبط
زندگی گاهی اوقات می تواند خیلی سخت شود و ما را درهم بشکند. در چنین شرایطی باید ریتم تند زندگی را کمی آهسته کنیم و به یافتن تعادل و انتخاب‌های آگاهانه روی بیاوریم.پیروی از ۸ اصل در زندگی می‌تواند در مواقعی که به نظر می‌رسد دنیا خیلی سریع می‌چرخد کمک کند.
پایه سنوات تجمیعی چیست و شامل چه کارگرانی می شود؟خوشوقتی گفت: شاید جالب باشد، کارگری که از سال 1391 استخدام شده و همچنان در یک کارگاه مشغول به کار است، پایه سنوات تجمیعی او امسال ماهانه 2 میلیون و 700 هزار تومان می شود. بنابراین کارگری که حداقل دستمزد (7 میلیون و 100 هزار تومان) دارد و از سال 91 تا کنون در یک کارگاه است، باید یک حداقل دستمزد بعلاوه پایه سنوات تجمیعی 2 میلیون و 700 هزار تومان و یک پایه سنوات 210 هزار تومان برای امسال دریافت کند.
اگر شورای نگهبان با مصوبه مجلس موافقت کند، روزهای غیرکاری هفته در کل کشور مثل شرایط فعلی تهران به دور روز افزایش پیدا می‌کند؛ خانوارها وقت بیشتری برای دورهم بودن دارند، آرزومندان خواب در صبح روز جمعه به مراد دلشان می‌رسند و از این به بعد احتمالاً آرزوی خواب در صبح روز یکشنبه را خواهند داشت! فعالان اقتصادی نیز با افزایش مطابقت تعطیلات هفتگی کشور با جهان می‌توانند بیشتر و بهتر به تجارت و امور اقتصادی بپردازند.
در سال‌جاری دریافت لاستیک دولتی با کمی تغییرات همراه بوده و برای دریافت این محصول باید مدارکی مانند برگ سبزخودرو، کارت ماشین و کارت ملی صاحب خودرو را داشته باشیم و به نشانی اینترنتی kala.ntsw.ir مراجعه کنیم.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها