ﺳﻪشنبه, 25 اردیبهشت 1403 2024,May

اعطای زمین‌های ۱۵۰ تا ۲۰۰ متری به خانواده‌ها برای تولد فرزند سوم به بعد

24 خرداد 1401
اعطای زمین‌های ۱۵۰ تا ۲۰۰ متری به خانواده‌ها برای تولد فرزند سوم به بعد

به گزارش بانک اول امیرحسین بانکی‌پور فرد رئیس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده مجلس شورای اسلامی در برنامه چاپ اول شبکه خبر با اشاره به محتوای این طرح  گفت:جامعه ما به فرزند سوم علاقه‌مند است اما متأسفانه الان در هر خانواده ۱.۶ فرزند داریم. در این طرح برای تقویت فرزند سوم، پیش‌بینی شده به خانواده‌هایی که فرزند سوم به بعدشان متولد می‌شوند، زمین ۱۵۰ تا ۲۰۰ متری داده شود.

وی ادامه داد: این زمین‌ها در شهر‌های زیر ۵۰۰ هزار نفر داده می‌شود و در کلانشهرها نیست. ساکنان کلانشهرها هم برای دریافت این زمین‌ها باید درخواست کنند. زمین‌ها نه با قیمت کارشناسی بلکه با قیمت تمام شده، به صورت اقساطی با دو سال تنفس و ۶ سال قسط اعطا می‌شود که پشتوانه مالی خوبی برای خانواده‌ها و آتیه فرزندان است.

رئیس  کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده مجلس در پاسخ به اینکه اعطای زمین با چنین حالتی، آن را به صورت کالای سرمایه‌ای در می‌آورد، اظهار کرد: به هر صورت فعلاً این یک پشتوانه است.

بانکی‌پور فرد در بخشی دیگر از گفته‌هایش بیان کرد: وام ۱۵۰ میلیونی مسکن هم در این طرح پیش‌بینی شده است. به علاوه برای هر فرزندی یک سهام یک میلیون تومانی دیده شده که در قانون بودجه ۱۴۰۰ ذکر شده است و تفاوتی میان فرزند اول یا دیگر فرزندان ندارد.

اخبار مرتبط
حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور در نامه‌ای به محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، لایحه اصلاح قانون تشکیل حساب پس انداز کارکنان دولت را برای انجام تشریفات قانونی به مجلس شورای اسلامی ارسال کرد.
دولت در لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری کاهش ساعت کاری از ۴۴ ساعت به ۴۲ و نیم ساعت در هفته را آورده بود که کمیسیون اجتماعی در مصوبات خود این میزان را به ۴۰ ساعت در هفته کاهش داده بود.
سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: دریافت وجه نقد از بیماران به جای استفاده از کارتخوان برای اخذ ویزیت از سوی برخی از پزشکان، جزو تخلفات تعزیراتی نیست و در حیطه کار سازمان تعزیرات نیست.
در این باره کاربری با انتشار تصویر زیر نوشت: عجیب‌ترین جنس ممکن را در آمازون دیدم! ۱۰ اسکناس ۱۰ هزار تومانی، ۷۹ دلار (تقریباً سه میلیون و پانصد هزار تومان) و ۱۰ تراول ۵۰ هزار تومانی ۲۱۰ دلار ( تقریباً نه میلیون و پانصد هزار تومان) قیمت خورده است. این کاربر توئیتری در انتها به شوخی نوشت: به نظر افرادی که نوروز در ایران بودند و عیدی گرفتند بعد از برگشتند، سعی در درآمدزایی دارند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها