پنجشنبه, 27 اردیبهشت 1403 2024,May

زمان طلایی برای فروش طلا

24 خرداد 1401
 زمان طلایی برای فروش طلا

به گزارش بانک اول، قیمت هر گرم طلا دوباره به مرز یک میلیون تومان رسید و سکه به کانال ۱۰میلیون تومان برگشت، این درحالی است که در روز‌های گذشته هر گرم طلا به ابتدای کانال قیمتی ۹۰۰هزار تومان رسیده بود، اما آیا طلا در انتظار سقوط آزاد قیمت به سر می‌برد؟ احیای احتمالی برجام و مهار بیماری کرونا با واکسیناسیون گسترده در جهان، حالا بسیاری از دارندگان طلا را نگران سقوط ارزش دارایی شان کرده است و همین مسئله، این پرسش را پیش آورده که آیا زمان مناسب فروش طلا فرارسیده است؟


نیما آگاهی، کارشناس بازار‌های مالی، با اشاره به اینکه درصورت احیای برجام، دلار در کانال قیمتی ۲۰ تا ۲۲هزار تومان تثبیت می‌شود، تاکید می‌کند: نوسان قیمت طلا بین ۵ تا ۱۰درصد بیشتر نخواهد بود. ابراهیم محمدولی، رئیس اتحادیه طلاوجواهر تهران، هم کاهش قیمت سکه به کمتر از ۱۰میلیون تومان را دور از انتظار دانست و به تجارت نیوز گفت: کاهش قیمت طلا و سکه به قیمت‌های کمتر از ارقام فعلی، کوتاه مدت خواهد بود.


هرچند برخی دیگر از کارشناسان بازار‌های مالی پیش بینی می‌کنند که درصورت احیای برجام، کاهش قیمت دلار تا ارقام ۱۸، ۱۷ هزار تومان ممکن است و به دنبال آن بهای هر گرم طلای ۱۸عیار به زیر یک میلیون تومان و بهای سکه به زیر ۱۰میلیون تومان می‌رسد، کارشناسان بازار‌های مالی به افراد توصیه می‌کنند در شرایطی که هیجان بر بازار حاکم است، از انجام معامله در بازار‌های مختلف خودداری کنند تا گرفتار ریسک‌های سنگین نشوند.

اخبار مرتبط
بازار امروز شاهد روند صعودی قیمت طلا و سکه نسبت به روز گذشته است. هر اونس طلا، امروز به ۲,۳۸۸ (دو هزار و سیصد و هشتاد و هشت) دلار رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۱۶ درصدی داشته است.
در خصوص ثبت موجودی مقررشد صرفاً سه گروه به شرح زیر اقدام کنند: • تولیدکننده طلا از معدن و تولید کننده شمش طلا نسبت به ثبت موجودی در سامانه جامع تجارت اقدام می‌کنند. • واردکننده و صادرکننده کالاهای مشمول نسبت به ثبت موجودی در سامانه جامع تجارت اقدام می‌کنند. ۲. مقررشد در خصوص خرید، فروش و حمل کالاهای مشمول، همه فعالین اقتصادی این حوزه فعالیت به صورت
بازار امروز شاهد روند صعودی قیمت طلا و سکه نسبت به روز گذشته است.
،عرضه ارز مسافرتی برای زائران حج تمتع از 23 اردیبهشت ماه در 260 شعبه منتخب بانک ملی سراسر کشور آغاز شد. بر این اساس هر زائر 5 سال به بالا می‌تواند حداکثر 500 دلار از طریق یکی از شعب منتخب بانک ملی یا از طریق پیام‌رسان بله دریافت کند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها