دوشنبه, 17 اردیبهشت 1403 2024,May

وام قرض الحسنه ۳۰ میلیونی؛ منابع بانک‌ها برای پرداخت وام چقدر است؟

24 خرداد 1401
وام قرض الحسنه ۳۰ میلیونی؛ منابع بانک‌ها برای پرداخت وام چقدر است؟

به گزارش بانک اول، شاید برای شما هم پیش آمده باشد که برای دریافت وام قرض الحسنه به یکی از بانک های دولتی و یا خصوصی مراجعه کنید و با جمله منابع و بودجه لازم برای وام قرض الحسنه در این بانک وجود ندارد یا بودجه تسهیلات قرض الحسنه هنوز ابلاغ نشده است، مواجه شوید.

برخی بانک ها نیز پرداخت وام قرض الحسنه را به سپرده گذاری چندماهه موکول می کنند در حالی که بسیاری از متقاضیان تسهیلات قرض الحسنه این تسهیلات را برای رفع مشکلات زندگی خود و به صورت فوری می خواهند.

سقف وام قرض الحسنه طبق مصوبه بانک مرکزی چقدر است؟

بد نیست بدانید سقف تسهیلات قرض الحسنه بانک ها – تمام بانک ها چه دولتی ، چه خصوصی و چه دو بانک تخصصی قرض الحسنه کشور یعنی بانک رسالت و بانک مهر ایران – ۳۰ میلیون تومان است اما دریافت وام ۳۰ میلیون تومانی و یا حتی وام هایی با مبالغ کمتر از این بانک ها اغلب با موانع و دستاویزهایی همچون نبود بودجه یا ابلاغ نشدن بودجه مواجه می شود.

بانک ها ۱۳۰ هزار میلیارد تومان منابع برای وام قرض الحسنه دارند

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس توضیحات قابل تاملی درباره منابع بانک ها برای پرداخت وام های قرض الحسنه داده است که نشان می دهد بانک ها اعتبارات قابل توجهی در این حوزه دارند و اگر ادعا می کنند منابع کافی ندارند ادعای آنها چندان قابل قبول نیست.

علی خضریان به نود اقتصادی گفته است؛ بانک های کشور حداقل ظرفیت پرداخت ۱۳۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه دارند.

وی تصریح کرده است : برای پرداخت کل تسهیلات قرض الحسنه – اعم از اشتغالزایی، زندانیان، ودیعه مسکن و … –   ۱۰۰ هزار میلیارد تومان منابع در سال جاری نیاز است در حالیکه طبق محاسبات انجام شده، بانک ها حداقل ظرفیت پرداخت ۱۳۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه را دارند.

صف وام ازدواج بی معنی است!

این نماینده مجلس در ادامه به نکته قابل توجه دیگری نیز اشاره کرده و گفته است؛ علی‌رغم اینکه حدود ۱۰۰ هزار نفر از جوانان کشور در صف وام‌ازدواج معطل تامین منابع بانکی هستند، اما آمار رسمی بانک مرکزی و محاسبات موجود نشان می‌دهد، بانک‌ها با مشکلی جهت تامین منابع تخصیص وام ازدواج رو به رو نخواهند بود لذا بهانه‌تراشی‌هایی مانند عدم وجود منابع از سوی مقامات بانکی کشور پذیرفته نیست و در چنین شرایطی، صف‌وام ازدواج بی معنی است و باید برچیده شود.

وی این را هم گفته است که در صورت ادامه این روند، کمیسیون اصل ۹۰ با توجه به تخلفات صورت گرفته شده به صورت ویژه به این موضوع ورود خواهد کرد.

اخبار مرتبط
داریوش بلدی، معاون توسعه و عمران روستایی بنیاد مسکن کشور نیز در گفت وگو با خبرنگاران، با تاکید بر لزوم درجاسازی بر اساس ضوابط طرح هادی این روستا، اظهار کرد: طرح هادی روستای امامزاده ابراهیم شفت حد تفکیک ۱۲۰ متری را مشخص کرده و لذا باید در کمیته مربوطه درباره طرح هادی تصمیم گیری و حد تفکیک را کم کنیم تا اهالی بتوانند درجاسازی را انجام دهند.
با توجه به اینکه، یکی از سوالات رایج در خصوص مشاهده وضعیت وام ازدواج ۱۴۰۳، پیرامون استعلام وضعیت این وام، با کد ملی ثبت نام کننده است، در این بخش از مقاله، قصد داریم، به این پرسش پاسخ دهیم که صرف داشتن کد ملی، برای پیگیری وام ازدواج، کافی است یا خیر؟
افراد حقیقی و حقوقی که مایل به دریافت وام ۵۰۰ میلیونی و ۳ میلیارد تومانی بانک رفاه هستند باید در یکی از شعب این مجموعه سپرده جاری بدون دسته چک داشته باشند. مدت سپرده گذاری و میانگین حساب متقاضی دست کم شش ماه گذشته باشد تا بتواند برای این تسهیلات درخواست بدهند. افراد نیازمند معرفی ضامن رسمی هستند.
ثبت نام وام بازنشستگان کشوری به صورت کاملا آنلاین انجام می‌شود و نیازی به مراجعه حضوری به شعب بانک نیست. در ادامه به مراحل نحوه ثبت نام وام بازنشستگان کشوری خواهیم پرداخت.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
سعید آذر
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام متاسفانه فقط حرف میزنند کسی عمل نمیکنه ما که دستمون از همه جا کوتاه مسئولین خودشون با هم دیگه درگیر هستند و به فکر مردم نیستتد بترسید از روزی که...

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها