جمعه, 28 اردیبهشت 1403 2024,May

برنامه تغییر قیمت بنزین اعلام شد

24 خرداد 1401
برنامه تغییر قیمت بنزین اعلام شد

به گزارش بانک اول در میان اظهار نظر مخالفان و موافقان  طرح بنزین ۲۰ هزار تومانی ، نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت و گویی داشته و اعلام کرده است که مجلس اجازه چنین اقدامی را صادر نمی کند. احمد مرادی ضمن رد اخبار منتشر شده در خصوص افزایش قیمت بنزین، بیان کرد: بنده به عنوان نایب رئیس کمیسیون انرژی تاکید می کنم که تا به امروز هیچ مبحثی در خصوص افزایش قیمت فراورده های نفتی در کمیسیون مطرح نشده است. مردم به این شایعات توجه نکنند.

وی در ادامه اظهار کرد: واقعا جامعه امروز کشش افزایش قیمت هیچ کالا یا خدماتی را ندارد. سطح درآمد مردم پایین آمده و شیوع کرونا نیز مردم را آسیب پذیر کرده است. نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مردم نگران نباشند. مجلس اجازه افزایش قیمت نه تنها بنزین بلکه هیچ یک از فرآورده های نفتی را نخواهد داد. دولت نیز در چند ماه پایانی وارد این عرصه نخواهد شد.

در حال حاضر طرح افزایش و  تغییر قیمت بنزین  و نظام جدید تخصیص یارانه سوخت، به دلیل  عدم کاهش محسوس قاچاق بنزین  با  طرح بنزین سه هزار تومانی  عنوان شده و این بار دولت مردان می خواهند تا برای دومین بار در تاریخ جمهوری اسلامی ایران، قیمت بنزین آزاد را فراتر از بهای رسمی کشورهای حاشیه خلیج فارس اعلام کنند و با این اقدام به دنبال قطع زنجیره قاچاق بنزین از ایران هستند.

البته این موضوع در قالب طرح اولیه رسانه ای شده و در چند ماه گذشته هم شاهد بودیم که بارها بحث تغییر ساختار سهمیه بندی و قیمت بنزین اعلام گردیده بود. اما با توجه به شرایط اقتصادی کشور و چالش های پیش روی عموم جامعه، برخی نهادهای مربوطه از اجرای طرح های تغییر قیمت بنزین جلوگیری کرده اند.

اخبار مرتبط
اگر شورای نگهبان با مصوبه مجلس موافقت کند، روزهای غیرکاری هفته در کل کشور مثل شرایط فعلی تهران به دور روز افزایش پیدا می‌کند؛ خانوارها وقت بیشتری برای دورهم بودن دارند، آرزومندان خواب در صبح روز جمعه به مراد دلشان می‌رسند و از این به بعد احتمالاً آرزوی خواب در صبح روز یکشنبه را خواهند داشت! فعالان اقتصادی نیز با افزایش مطابقت تعطیلات هفتگی کشور با جهان می‌توانند بیشتر و بهتر به تجارت و امور اقتصادی بپردازند.
در سال‌جاری دریافت لاستیک دولتی با کمی تغییرات همراه بوده و برای دریافت این محصول باید مدارکی مانند برگ سبزخودرو، کارت ماشین و کارت ملی صاحب خودرو را داشته باشیم و به نشانی اینترنتی kala.ntsw.ir مراجعه کنیم.
به نظر می‌رسد که تعطیلی پنج‌شنبه‌ها در اقتصاد بی‌تاثیر نبود. این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: البته در ایام کرونا ثابت شد که خیلی از شاخ و برگ‌های دولت زیادی است و می‌توان خیلی از کارها را به راحتی پیش برد. رشیدی‌کوچی در خصوص اینکه چه کسانی مخالف تعطیلی شنبه‌ها بودند، گفت: آن طیفی که خیلی تلاش می‌کردند تا شنبه تعطیل نشود، برخی از دوستان جبهه پایداری بودند و همچنین عزیزانی که نگاهشان به دولت خیلی نزدیک است. به نظر می‌رسید که نگاه دولت تعطیلی پنج‌شنبه بود.
در لایحه جدید دولت، تبصره ۱ ماده ۷ قانون کار به این شکل اصلاح شده که در کلیه مشاغل – چه مستمر و چه غیرمستمر- حداکثر مدت قرارداد موقت ۵ سال است و بعد از ۵ سال اگر کارگر همچنان در آن شغل که فرقی نمی‌کند مستمر باشد یا غیرمستمر، اشتغال داشته باشد، قرارداد او به قرارداد کار دائم تبدیل می‌شود. طبیعی‌ست که بازهم اگر کارگاه تعطیل شود یا کار خاتمه یابد، قرارداد قابل خاتمه یافتن است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
مهدی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

بخدا نگرانیم . به پیامبر اسلام نگرانیم ... به اون کسی که می پرستید نگرانیم. هر زمان طرحی از سوی دولت ارائه می شود ... بدن مان مثل بید می لرزد. باز میگیم ببینم اینبار چه نقشه ای دارند .... بابا ما دیگه طرح و برنامه نمی خواهیم ... خسته شدیم

علی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

با سلام، خواهش می کنم این آرامش ملت را به نریزید از ابتدا با هدف از بین بردن قاچاق قیمت بنزین افزایش یافت، پس معلومه با افزایش قیمت این مشکل حل نمی شه. لذا تاوان چند درصدی که بنزین را قاچاق می کنند را نباید ۹۵٪ مردم بدهند. با توجه به تحریم کشورمان و گرانی های افسار گسیخته که به دلیل سوء مدیریت ایجاد شد و فقط مردم از آن زجر کشیدند ولی برخی مسئولین استفاده اش را بردند ، دیگر کشور ظرفیت برای گرانی را ندارد. در ضمن ملت دیگر یارانه هم نمی خواهند، جنس کوپنی و سوبسیدهای حامل های انرژی را برگردانید. خیای از مشکلات مردم حل می شود.

سید مهدی حسینی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

ما که قبل از عید شنیدیم به کسبه مجوز 30 تا 40 درصد افزایش قیمت کالاها را دادن. الان هم که داریم مبینیم. چون کشور کلا کاراش اساسی هست و بنیادی، گران کردن را از کالاهای اساسی شروع میکنن که از بنیاد کار را انجام بدن که تا ثریا کار خراب نشه. دولت کی از ملت عقب مونده. اونم حتما بنزین را گران خواهد کرد. داروغه ناتینگهامه. یک سکه میکوبه کف ظرف 4 تا بر میداره.

مسلم‌
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام خدارو شکر هر موقع که مجلس، وزیر نفت ودولت مردان گفتن بنزین گرون نمیشه وفکری نکردن حتما وصددرصد بنزین گرون میشه

آرش خلیلی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

میترسیم صبح جمعه پاشیم ببینم شده ۲۰تومن

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها