یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 2024,April

پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۱خرداد / استقبال بد بازار از دور چهارم مذاکرات وین

24 خرداد 1401
پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۱خرداد / استقبال بد بازار از دور چهارم مذاکرات وین

به گزارش بانک اول؛ دو هفته‌ای است که بازار ارز تحت تاثیر عوامل مختلف از جمله به سرانجام نرسیدن مذاکرات برجام و ناآرامی‌های منطقه در مدار صعودی قرار گرفته و طی این مدت قیمت دلار متاثر از انتظارات تورمی و افزایش حجم خرید‌ها حدود ۲۵۰۰تومان گران شده، اما روز چهارشنبه چهارمین دور نشست مشترک برجام در وین برگزار شد و به‌رغم انتشار اخبار امیدوارکننده‌ از این نشست اما بازار ارز استقبال خوبی نداشت.

 

روز چهارشنبه قبل از برگزاری دور چهارم مذاکرات وین، دلار تحت تاثیر تغییر انتظارات و توقف خرید‌ها از کانال ۲۳هزار تومان عقب‌نشینی کرد و قیمت آن از ۲۳۱۰۰ به ۲۲۷۰۰ کاهش یافت، اما درحالیکه مسئولان از این دور مذاکرات اظهار امیدواری کردند، بازار ارز روز پنجشنبه مجددا در مسیر افزایشی قرار گرفت که به گفته فعالان بازار ارز، علت این روند صعودی، پایین آمدن حساسیت دلار نسبت به اخبار و اظهار‌نظر‌های مثبت است و تا زمانی که اقدام عملی صورت نگیرد بازار ارز واکنش نشان نخواهد داد.

در نشست وین چه خبر بود؟

بعد از پایان مذاکرات دور چهارم، نماینده اتحادیه اروپا ادعا کرد که کاملا مطمئنم توافق نهایی برای برجام حاصل خواهد شد، همچنین عراقچی اظهار کرده درباره برخی موضوعات کلیدی تصمیم‌گیری نشده است اما امیدواریم که به نتیجه برسیم؛ بنابراین باوجود پالس‌های مثبتی که از وین رسید، اما قیمت دلار نقدی روز پنجشنبه به ۲۲۹۰۰ و در معاملات پشت‌خطی به ۲۳هزار تومان افزایش یافت.

روز جمعه هم قیمت دلار فردایی در معاملات پشت‌خطی در محدوده ۲۲۹۰۰ تا ۲۳هزار تومان نوسان دارد و این بدان معناست که همچنان انتظارات منفی تغییر نکرده و معامله‌گران به اخبار مثبتی که از وین مخابره شده دل خوش نکرده‌اند؛ بر همین اساس احتمال اینکه بازار ارز فردا مسیر نزولی در پیش بگیرد پایین بوده و حتی ممکن است معامله‌گران برای جبران زیان روز چهارشنبه دوباره در موقعیت خریدار قرار گرفته و دلار را به بالای ۲۳هزار تومان برسانند.

اخبار مرتبط
طی جلسه معاملاتی امروز یک شنبه 9 اردیبهشت ماه 1403و در دو حراج عمده و خرد، مجموعا 250 قطعه شمش طلای استاندارد از سوی صادرکنندگان عرضه شد. میانگین قیمت شمش های طلای معامله شده در این روز، 4 میلیارد و 388 میلیون تومان به ثبت رسید.
طرزعلی بیان داشت: برای واردات کالای اساسی کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی 930 میلیون دلار، برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی 97 میلیون دلار و در مجموع یک میلیارد و 27 میلیون دلار برای کالای اساسی و دارو ارز پرداخت شد.
زمان جلسه حراج از ساعت 12 تا 16 است و وجه‌الضمان مبلغ 3 میلیارد و 500 میلیون ریال (3،500،000،000 ریال) به‌ازای هر قطعه شمش طلای استاندارد است. متقاضی خرید می‌تواند تا ساعت 24 روز دوشنبه دهم اردیبهشت سال 1403 مبلغ وجه‌الضمان را پرداخت کند.
رصد بازار سکه و طلا طبق آخرین معاملات انجام شده تا لحظه انتشار این گزارش نشان می‌دهد که بازار همچنان در مسیر کاهش قرار دارد. ضمن اینکه بازار جهانی نیز امروز (یکشنبه) تعطیل بوده و تاثیر چندانی بر روند بازار داخل نداشته است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها