شنبه, 15 اردیبهشت 1403 2024,May

ایلان ماسک دوباره قیمت ارزهای مجازی را بالا کشید

24 خرداد 1401
ایلان ماسک دوباره قیمت ارزهای مجازی را بالا کشید

به گزارش بانک اول به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، قیمت ارزهای مجازی پس از اینکه ایلان ماسک اعلام کرد با ماینرهای این ارزها در مورد مصرف انرژی صحبت کرده است، جهش کرد و بیت‌کوین دوباره به ۴۰ هزار دلار نزدیک شد.

ایلان ماسک در توئیتر خود نوشت گفتگوهای فعالی با ماینرهای بیت‌کوین در مورد پایداری و بقای ارزهای دیجیتال داشته است. آنها متعهد شدند میزان فعلی استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و میزان برنامه‌ریزی شده استفاده از آنها در آینده را منتشر کنند. این اتفاقی امید بخش است.

به دنبال این توییت قیمت بیت‌کوین که روز گذشته تا ۳۲ هزار دلار پایین آمده بود ۹ درصد جهش کرد و تا ساعت ۱۴:۱۰ به وقت تهران به ۳۸,۰۲۲.۹۹ دلار رسید. قیمت بیت‌کوین در واکنش اولیه به این توییت تا ۳۹,۸۲۴.۸۱ دلار هم بالا رفته بود.

قیمت اتروم هم بیش از ۱۵ درصد جهش کرد و به ۲,۶۳۸.۷۹ دلار رسید، در حالی که قیمت داج‌کوین، ارز محبوب ایلان ماسک با جهشی ۸ درصدی نسبت به ۲۴ ساعت گذشته به ۳۵ سنت بازگشت.

اخبار مرتبط
مجموع تعداد مهاجران افغانی در سال جاری بیشتر هم شده و حدود ۹ میلیون نفر تخمین زده می‌شود. یکی از مهم‌ترین نگرانی‌ها از این افزایش بی‌رویه، استفاده از منابع کشور در شرایط بحرانی اقتصاد است. در این اینفوگرافی بررسی می کنیم که هر ایرانی در سال، چقدر از جیب برای تامین معیشت مهاجران خرج می‌کند.
مبلغ این سهمیه ۱۳ هزار یورو و به صورت سالیانه است که در وجه دانشگاه واریز می‌شود. علاوه بر این بابت هزینه‌های اقامت نیز حداکثر ماهیانه ۱۵۰۰ یورو به فرد دانشجو و ۵۰۰ یورو به ازای هر عضو همراه دانشجو (تنها همسر و فرزندان)، پرداخت می‌شود.
ولین سناریو احتمال کاهش بیشتر نرخ دلار است چرا که غالبا تتر نقش لیدر در بازار ارز را بازی می‌کند؛ پیش از بازار آزاد شروع به افزایش می‌کند و وقتی بازار در مسیر نزولی قرار میگیرد از دلار تهران پایین‌تر معامله شده و بازار ارز را با خود به پایین می‌کشد. به همین خاطر یک سناریو انتظار ادامه روند نزولی در بازار ارز است ولی در نقطه مقابل باتوجه به قرارگیری حباب درهم در کانال منطقی صد تومانی و مقاومت دلار تهران در روز جاری در برابر کاهش، این تصور هم وجود دارد .
دومین حراج سکه در سال جدید بناست دوشنبه آینده با عرضه تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ۱۳۸۶ بانک مرکزی و بدون بسته بندی برگزار شود. یازدهمین جلسه حراج سکه طلا در روز دوشنبه مورخ ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، برگزار خواهد شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها