پنجشنبه, 27 اردیبهشت 1403 2024,May

قیمت طلا آماده جهش، 2 خریدار بزرگ وارد میدان شدند

24 خرداد 1401
قیمت طلا آماده جهش، 2 خریدار بزرگ وارد میدان شدند

به گزارش بانک اول قیمت های جهانی طلا به دلایل بنیادی آماده جهش است و کشوری مانند روسیه خود را برای استفاده بهینه آماده می کند. براساس اطلاعات منتشره توسط بانک مرکزی روسیه، دارایی های طلا و ارز این کشور پس از افزایش بیش از ۱ درصدی هفته گذشته، به بالاترین رقم خود یعنی ۶۰۰.۹ میلیارد دلار رسید.

بانک مرکزی روسیه در گزارش خود نوشت: ذخایر ارزی طی هفته منتهی به 21 مه، 7 میلیارد دلار یا 1.2 درصد افزایش یافت و در مجموع 600.9 میلیارد دلار بود.

ذخایر بین المللی روسیه شامل دارایی های خارجی با نقدینگی زیاد مانند ذخایر طلای پولی، ارزهای خارجی و دارایی های حق برداشت ویژه می شود که در اختیار بانک مرکزی و دولت این کشور است.

روسیه سهم دلار را از ذخایر ارزی خود حدود 3.3 درصد کاهش و طلا را افزایش داده است.

رسیدن قیمت طلا به 4500 دلار در هر اونس در 3 سال آینده باعث جهش سنگین در میزان ارزش ذخایر بانک مرکزی روسیه خواهد شد.

چین نیز در کنار روسیه خریدار اصلی فلز زرد در 20 سال اخیر بوده است.

اخبار مرتبط
در خصوص ثبت موجودی مقررشد صرفاً سه گروه به شرح زیر اقدام کنند: • تولیدکننده طلا از معدن و تولید کننده شمش طلا نسبت به ثبت موجودی در سامانه جامع تجارت اقدام می‌کنند. • واردکننده و صادرکننده کالاهای مشمول نسبت به ثبت موجودی در سامانه جامع تجارت اقدام می‌کنند. ۲. مقررشد در خصوص خرید، فروش و حمل کالاهای مشمول، همه فعالین اقتصادی این حوزه فعالیت به صورت
بازار امروز شاهد روند صعودی قیمت طلا و سکه نسبت به روز گذشته است.
،عرضه ارز مسافرتی برای زائران حج تمتع از 23 اردیبهشت ماه در 260 شعبه منتخب بانک ملی سراسر کشور آغاز شد. بر این اساس هر زائر 5 سال به بالا می‌تواند حداکثر 500 دلار از طریق یکی از شعب منتخب بانک ملی یا از طریق پیام‌رسان بله دریافت کند.
هر اونس طلا، امروز به ۲,۳۴۴ (دو هزار و سیصد و چهل و چهار) دلار رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۴۶ درصدی داشته است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها