چهارشنبه, 26 اردیبهشت 1403 2024,May

پیش‌بینی قیمت طلا در هفته سوم خرداد / واحدهای تولید طلا تعطیل شدند

24 خرداد 1401
پیش‌بینی قیمت طلا در هفته سوم خرداد / واحدهای تولید طلا تعطیل شدند

به گزارش بانک اول تقاضا برای خرید طلا در بازارهای جهانی زیاد شد. همین مساله قیمت جهانی طلا را افزایش داد. رئیس اتحادیه طلای تهران با تایید این خبر به تجارت‌نیوز گفت: در هفته سوم خرداد امیدواریم تقاضا بیشتر شود و قیمت طلا به ثبات برسد.

ابراهیم محمدولی اظهارکرد: به دلیل کاهش تقاضا و همه‌گیری ویروس کرونا بخشی از تولیدکنندگان طلا تعطیل و نیمه تعطیل شده‌اند. نوسان قیمت ارز و طلا به تولیدکنندگان اجازه نمی‌دهد در این مسیر برنامه‌ریزی کنند.

او گفت: اکنون قاچاق طلا به کشور متوقف شده است. چنانچه مواد اولیه و ماشین‌آلات بروز وارد کشور شود، ممکن است تولید طلا بیشتر و با اجرت کمتری به دست مردم برسد.

سایت اتحادیه طلا به نقل از استفن اینز، تحلیلگر بازار طلا در موسسه مدیریت دارایی «اس پی آی» نوشته است: «با توجه به افزایش سوددهی اوراق قرضه دولت آمریکا که سبب تضعیف جذابیت بازار طلا شده، شاهد برداشت سود در این بازار بوده‌ایم. این روند پس از آن ایجاد شد که اعلام شد آمارهای بخش تولید آمریکا بیش از حد انتظار بوده است.در آستانه انتشار گزارش بازار کار آمریکا نگرانی‌هایی وجود دارد. اما تمام آمارها از شاخص تورم در بلندمدت به نفع بازار طلاست.»

اخبار مرتبط
در خصوص ثبت موجودی مقررشد صرفاً سه گروه به شرح زیر اقدام کنند: • تولیدکننده طلا از معدن و تولید کننده شمش طلا نسبت به ثبت موجودی در سامانه جامع تجارت اقدام می‌کنند. • واردکننده و صادرکننده کالاهای مشمول نسبت به ثبت موجودی در سامانه جامع تجارت اقدام می‌کنند. ۲. مقررشد در خصوص خرید، فروش و حمل کالاهای مشمول، همه فعالین اقتصادی این حوزه فعالیت به صورت
بازار امروز شاهد روند صعودی قیمت طلا و سکه نسبت به روز گذشته است.
،عرضه ارز مسافرتی برای زائران حج تمتع از 23 اردیبهشت ماه در 260 شعبه منتخب بانک ملی سراسر کشور آغاز شد. بر این اساس هر زائر 5 سال به بالا می‌تواند حداکثر 500 دلار از طریق یکی از شعب منتخب بانک ملی یا از طریق پیام‌رسان بله دریافت کند.
هر اونس طلا، امروز به ۲,۳۴۴ (دو هزار و سیصد و چهل و چهار) دلار رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۴۶ درصدی داشته است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها