ﺳﻪشنبه, 11 اردیبهشت 1403 2024,April

بسته حمایتی از مستاجران تا هفته آینده ابلاغ می‌شود

24 خرداد 1401
بسته حمایتی از مستاجران تا هفته آینده ابلاغ می‌شود

به گزارش بانک اول، «محمودمحمودزاده» درباره آخرین وضعیت تصویب وام اجاره و تعیین سقف اجاره بها در ستاد مبارزه با کرونا گفت: بسته پیشنهادی وزارت راه برای تنظیم بازار اجاره و حمایت از مستاجران در ستاد تصویب شده و تا هفته دیگر ابلاغ خواهد شد.

وی با بیان اینکه پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی تداوم پرداخت تسهیلات اجاره بها و هم چنین تعیین سقف اجاره بها مثل تابستان سال گذشته است، گفت: این پیشنهاد تصویب شده و به دلیل تعطیلات چند روز اخیر و تعطیلی ستاد مبارزه با کرونا و عدم برگزاری جلسه روز شنبه ابلاغ آن به هفته آینده موکول خواهد شد.

براساس اظهارات معاون وزیر راه و شهرسازی مصوبه سقف اجاره بها و پرداخت تسهیلات اجاره به این دلیل مجددا تمدید می‌شود تا بازار اجاره تابستان امسال هم با آرامش و بدون جهش قیمتی به کار خود ادامه دهد.

محمودزاده در پاسخ به این سوال که آگهی‌های اجاره خبر از افزایش قیمت و ارائه پیشنهادات نجومی و بالایی از سوی مالکان دارد گفت: یکی از دلایلی که دولت سعی دارد امسال هم مصوبه تمدید تسهیلات اجاره و تعیین سقف را دریافت کند کنترل بازار و جلوگیری از افزایش قیمت‌ها است.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه بازدهی بازار‌های موازی پایین آمده است، بازار اجاره در کلان‌شهر‌ها و شهر‌های پرتقاضا رقابتی می‌شود که ممکن است افزایش قیمت‌ها را در پی داشته باشد.

محمودزاده ابراز امیدواری کرد که با تصویب نهایی بسته کنترل بازار اجاره در ستاد کرونا، قیمت‌ها در تابستان امسال هم کنترل شود.

معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی هم چنین خبر داد که به دلیل کاهش قیمت مسکن، امسال ارقامی که صاحب‌خانه‌ها می‌توانند روی قرارداد اجاره خود اضافه کنند از سال گذشته کمتر است.

به گزارش ایرنا، تابستان سال گذشته مالکان در کلان‌شهر‌ها تا سقف ۳۰ درصد امکان افرایش بهای اجاره را داشتند و هم چنین باید قرارداد‌های اجاره را تمدید می‌کردند. این مصوبه سال گذشته منجر به کاهش ۴۰ درصدی اسباب کشی در کلانشهر تهران شد.

وزیر راه و شهرسازی نیز چند روز پیش اعلام کرد ارائه وام ودیعه مسکن که در سال گذشته توسط ستاد ملی کرونا مصوب و در کل کشور اجرایی شد در اینکه جابه‌جایی مستأجران کاهش چشمگیری داشته باشد بسیار مؤثر واقع شد.

وی گفته است که کلیات افزایش و تداوم وام ودیعه مسکن در ستاد ملی کرونا مصوب شد. انتظار است تا با این مصوبه مردم مراعات حال یکدیگر را در این ایام که همه‌گیری کرونا وجود دارد داشته باشند تا همه با هم از این بحران عبور کنیم.

تمامی قرارداد‌های اجاره فعلا با مصوبه سال گذشته ستاد کرونا که در تهران تا نرخ ۳۰ درصد است تمدید می‌شود. تسهیلات وام اجاره نیز در سال گذشته ۵۰ میلیون تومان برای کلان‌شهر‌ها بود./ایرنا

اخبار مرتبط
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند، گفت: از این تعداد 1700 واحد نهضت ملی مسکن، 700 واحد مسکن مهر و مابقی پروژه‌ای مشارکتی است.
در شرایطی که بازار ملک به ثبات نسبی رسیده دولت دو میلیون و ۵۱۸ هزار واحد نهضت ملی مسکن را به مرحله ساخت رسانده که اگر تعداد قابل توجهی از واحد‌های این پروژه در سال جاری به سرانجام برسد می‌توان به کنترل و ثبات بازار مسکن در میان مدت امیدوارا بود.
در هفته های گذشته وزارت کار از ما به عنوان رئیس کانون عالی دعوت کرد و جلسه مشورتی برگزار شد. در آن جلسه پیشنهاد افزایش 35درصدی حق مسکن از سوی دولت مطرح شد که در صورت موافقت اعضای شورای عالی کار آن مصوبه به دولت برود. این پیشنهاد برای جامعه کارگری که 70درصد دستمزد خود را صرف اجاره بها می کند بسیار اندک است, اما به عنوان عضوی از جامعه کارگری خواستار برگزاری جلسه شورای عالی کار با حضور تمام شرکای اجتماعی هستیم تا بتوانیم با خرد جمعی فکری به حال شرایط دشوار و سخت معیشت کارگران کنیم.
اداره کل راه و شهرسازی استان تهران مهرماه سال قبل نیز با ارسال پیامک به شرح زیر به متقاضیان نهضت ملی مسکن نسبت به حذف از این پروژه ملی در صورت عدم واریز 240 میلیون تومان تا 20 مهر هشدار داده بود: «اخطار حذف از پروژه،‌ به‌علت عدو واریز آورده اعلامی: متقاضی محترم نهضت ملی مسکن آقا/خانم... ؛ عدم واریز سهم آورده موجب توقف پروژه شده است. چنانچه تا تاریخ 1402/07/20 ساعت 00:00 مبلغ 2/400/000/000 ریال به شماره حساب ... واریز ننمایید از پروژه حذف شده و جایگزینی برای شما انتخاب خواهد شد.»

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
حسین براتی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام من که سال قبل با اینکه اوضاع کرونا اینقدر وخیم بود صاحب خونمون قبل اینکه به من بگه یه حکم تخلیه گرفته بود که قول افسره کلانتری روی سنگ میزاشتی اب میشود امثال هم که ۲ماه مونده به موعد قرارداد میگه باید خالی کنی با ۳تا بچه نمیدونم کجا برم پول پیشمم ۴تمنه که هیچکس خونه نمیده بهمون از سره شب منو خانومم باهم حرف نزدیم توی شک رفتیم خانمم ۶ماهه بارداره نمیدونم چه خاکی بریزم سرم خدایا پناه میبریم به خودت.یعنی کسی هست صدای مارو بشنوه خداجون کمکمون کن

الهام دشتی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

نظرم برای امسال خودم ک دوسال در زیرزمین بوده ام و نمیتوانم امسال همینجا هم بمانم بادو فرزندمحصل پسربیکاروبیماربیپرست،تنهاراه بازگذاشتن شیر گاز درروز اخراجارنامه ده خرداد هزاروچهارصدحلال کنید

حسین قربانی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

فقط مجوز تخلیه بدین وقانون رو به حالت اول برگردونید فرار رو به جلو نکنید آقایون وزارت راه

مهران راد
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

پارسال تهران ۲۵ درصد، کلانشهرها ۲۰ درصد و سایر شهرها ۱۵ درصد بود لطفا اصلاح کنید، این اشتباهات هر چند تایپی دست آویز موجرین میشه و باعث بالاتر درصد افزایش اجاره در تمدیدها میشه

حسن قربانی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

متاسفانه ما نیاز ضروری به ملک خود داریم ولی این ستاد همه راهها رو برای پس گرفتن ملک بسته هر قانونی که ایجاد میشه مگر نباید از نظر شرع تایید بشه ما راضی نیستیم که مستاجر در ملک ما بماند چون خودم نیاز دارم حالا چطور باید تفهیم کنم خودم نیاز دارم با این حکم زندگی ما رو بهم ریختن اگر چند ماه تمدید میشد هم یه چیزی پارسال رو بدون رصایت ما تمدید کردین امسال هم همین من پولی نگرفتم چون راضی نبودم آقای وزیر شما با این حکم من درآوردی زندگی ما رو داغون کردی پس قرارداد چی میشه مگر میتونی بدون قراردا ملک ما رو به یه نفر بدی که سال گذشته قراردادش تمام شده

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها